Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Gegroet tweakers,

Normaal gezien probeer ik om computer problemen zelf op te lossen voornamelijk met hulp van dokter google en relevante fora zoals tweakers.
De kans dat ik als enige of als eerste een bepaald probleem ondervind is bijna onbestaande dus meestal vind ik na enkele dagen zoeken en proberen wel een oplossing. Misschien niet de eenvoudigste of elegantste oplossing maar toch...

Nu ervaar ik het volgende zonder erin te slagen een oplossing te vinden:

Plots kreeg ik zonder iets van hardware of software te veranderen een bsod met de voor jullie mogelijk bekende DPC watchdog violation.Heropstarten werkt niet want steeds krijg uk dezelfde melding.

Via de geavanceerde opstart opties heb ik reeds proberen terug te gaan naar een herstelpunt wat niet lukte.
Soms slaag ik erin even in veilige modus te geraken maar meestal maar enkele minuten voordat hetzelfde gebeurd.

Kan iemand mij in de juiste richting sturen want ik zou niet graag mijn ruim 1500€ die ik eraan spendeerde afschrijven???

achtergrond info:

Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ229H, windows 10, bijna 2 jaar oud
wat ik reeds probeerde: zeer veel verschillende adviezen opgevolgd, het zou mogelijjk met een hardware verandering kunnen te maken hebben maar er is niets veranderd. Ook zou het met drivers te maken kunnen hebben maar gezien ik niet in windows geraak valt hier weinig aan te doen.

mvg

Lien

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

lien111 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 03:41:
... Ook zou het met drivers te maken kunnen hebben maar gezien ik niet in windows geraak valt hier weinig aan te doen...
Niet zo defaitistisch! Je kunt altijd nog een repair doen
Maar als eerste zou ik memtest een dagje laten draaien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
neenee met defaitisme komt men nergens natuurlijk. Maar goed momenteel sta ik al iets verder, dat is te zeggen dat mijn vermoeden van een hardware defect al meer waarschijnlijk geworden is.

Had na een format een nieuwe install van windows gedaan, at allemaal goed verliep tot de eerste reboot... opnieuw watchdog blablabla...

Nu zal ik eens memtest draaien... ik laat nog iets weten want heb geen ervaring met memtest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
UPDATE:
-windows 10 start nog steeds niet ook na nieuwe install
- memtest en chdsk vinden geen enkele fout
- ipv de watchdog melding krijg ik nu : video_scheduler_internal_error

Is er iemand die me nog een tip kan geven of een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?

alvast bedankt.

lien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
De installatie gaat goed, maar tijdens het opstarten krijg je de nieuwe melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 21:53
video_scheduler_internal_error , kan een aantal oorzaken hebben waaronder hardware.(1e hit google)
De HD is het niet , de geheugentest lijkt me wat kort.
De laptop is nog geen 2 jaar oud dus garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
@Squ1zZy idd de installatie verliep volledig normaal. Ik heb daarna de laptop een uurtje gebruikt zonder problemen maar omdat de laptop bleef vragen voor een herstart oa door windows updates besloot ik dat uiteindelijk te doen waarna ik onmiddellijk bsod kreeg en vervolgens niet meer in windows geraakt ben.

@Raketje idd HD waarschijnlijk niet, heb de geheugentest zeer lang laten lopen (> 8uur) dus denk ook niet dat het de ram zal zijn. Vreemd genoeg werkt de laptop na de instal normaal maar doet het probleem zich terug voor bij het heropstarten.

thx vh meedenken, guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is het niet een update van Windows die het stuk maakt? Zal niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:26

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Als het zich steeds na Windows update voordoet zou het een driver kunnen zijn. Je zou eens kunnen proberen of veilig modus wel werkt. (http://www.digitalcitizen...boot-safe-mode-windows-10)
Als je in veilige modus wel komt, zou je een aantal drivers kunnen verwijderen, en die vervolgens handmatig opnieuw installeren zonder Windows update.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1