Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Per ongeluk is een Garmin nüvi 2498 LMT-D geformatteerd. Nu heb ik gepoogd met Garmin Webupdater en Garmin Express de boel weer helemaal te herstellen (geforceerde update naar huidige firmware, kaarten en taal herinstalleren), maar het lukt me niet meer om de Nederlandse taalinstellingen goed te laten werken. Niet alle stemmen zijn te selecteren (de TTS3-stemmen lijken niet selecteerbaar te zijn, de betreffende bestanden bevinden zich wel in /Voices), er is geen basiskaart meer (de 'echte' kaarten zijn wel weer per Garmin Express ingeladen) en enkel de Engels-VS toetsenbord, en tekstinstellign is beschikbaar. Ik mis mogelijk meen ik diverse directories (/text, /keyboard ...) en bijbehorende inhoud (nl_nl.glx nl_nl_prx.glx nl_nl_trf.glx). Al met al lijkt een herstel dus wat ingewikkelder dan gehoopt.

Is het mogelijk met officiele hulpmiddelen alles weer in goede staat te brengen, of zal ik op de een of andere manier de juiste bestanden moeten proberen te bemachtigen en die handmatig terugplaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 31-07-2017 00:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben nog niet echt verdergekomen helaas, kennelijk worden niet alle bestanden weer teruggezet door GE of Webupdater... Ik zou eventueel bestanden van een ander model Garmin nüvi kunnen kopieren, of hopen op een firmwareupdate of iets dergelijks waarbij de ontbrekende bestanden toch nog worden hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijk eens naar Javawa tools. Daar kun je veel mee doen.

http://www.javawa.nl/jdm.html

Nu weet ik dat er op de diverse sites aangepaste firmwares zijn voor Garmin apparaten om zo ook minder legale kaarten te gebruiken. Daar staan ook de "orginele" firmwares vaak. Maar gok dat die hier niet geplaatst mogen worden.

Andere optie is een andere gebruiker te laten backuppen (met javawa) en die backup bij jou terugzetten..

(en had je rucova al geprobeerd? Zal nu niet meer lukken met alles wat je al gedaan hebt..)

[ Voor 23% gewijzigd door Cyberpope op 05-08-2017 12:47 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Dank je! Ik had zelf ook al het een en ander geprobeerd en ook wat bestanden bijeengesprokkeld, zal eerst nog even op een respons van Garmin wachten denk ik. Het is ook niet mijn toestel...

op zich werkt het navigatiegedeelte heb ik begrepen (alleen in het engels en wellicht wat minder snel/goed over kaartgrenzen heen), dus wat dat betreft is de urgentie niet enorm hoog.