Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc 1400

Pagina: 1
Acties:

• trincomeijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-07-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem wil ik gaan gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1400, dit is dus inclusief randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee helaas nog niet, alles moet nieuw gekocht worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart is genoeg, ram moet denk ik 16 gig minimaal zijn en een ssd is wel gewenst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik heb geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik goed kan gamen en het systeem ook redelijk lang mee gaat.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder een lijstje samengesteld. Ik wil graag weten of de onderdelen bij elkaar passen, dus of je met deze onderdelen de pc kan bouwen. Als het kan wil ik ook graag horen over misschien betere alternatieven van andere onderdelen.

mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 209,-€ 209,-
1Asus Prime B350-Plus€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC€ 470,-€ 470,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 139,-€ 139,-
1CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo€ 37,43€ 37,43
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,52€ 135,52
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 56,16€ 56,16
1Corsair RM550x Zwart€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.439,01

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mooi systeem! Er valt altijd te mierenn***** maar dat zal in dit geval weinig significant zijn.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Heikel punt blijft de videokaart in een tijd dat de verkrijgbaarheid slecht is en de prijzen hoog. De Aero is geen goede koop. Buiten dat het ding veel geluid maakt is deze op korte termijn leverbaar voor meer dan €600,-. Kan je beter een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming pakken die voor ruim €100 minder naar je toe komt.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Mooie build, ga zelf voor iets vergelijkbaars maar wacht nog even tot de Gpu prijzen weer wat zakken. Houd er rekening mee dat het moederbord dat je gekozen hebt 't geen USB c poort heeft. Verder zou je eventueel voor 3200 MHz ram kunnen gaan als je de 10-15 euro meerprijs bereid bent te betalen en zou ik met de gpu even wachten tot prijzen weer stabiliseren ;)

Edit: hou in gedachten dat je monitor freesync ondersteunt, maar geen gsync. Het kan de moeite waard zijn een kaart uit het rode kamp te kiezen. Een RX580 is meer dan zat voor full HD gamen en Vega zal dat zeker ook zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door kgd92 op 31-07-2017 11:42 ]

• trincomeijer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-07-2023
bedankt voor de reacties, maar ik heb er wel een paar vraagjes over.

1. Hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat de prijzen van de gpu weer gaan stabiliseren?
2. Wat is het voordeel van 3200 MHz ram ten opzichte van wat ik nu heb?
3. Waar gebruik je een USB c poort voor en is dit noodzakelijk om te hebben?
4. Wat is freesync en gsync en is dit relevant voor gaming?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
trincomeijer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:05:

1. Hoe lang verwachten jullie dat het duurt voordat de prijzen van de gpu weer gaan stabiliseren?
Helaas ben ik zelfs op Tweakers nog geen persoon met glazen bol tegengekomen. Hier is vooralsnog niets zinnigs over te zeggen.
2 FPS winst voor een gigantische meerprijs.
USB c kan 100 watt geven waar USB A veel minder kan leveren. Op het moment wordt dit eigenlijk uitsluitend gebruikt voor usb-hubs en het sneller opladen van telefoons. De verwachting is dat de standaard voor USB aansluitingen op termijn gaat verschuiven naar USB c. Gezien de relatief lange verwachte levensduur van een Ryzen 1600 heeft het dus de voorkeur ook over een toekomstige standaard te beschikken.

En het belangrijkste, je kan de stekker er niet verkeerd om insteken.
Het synct je monitor met je gpu zonder performance verlies. Dit voorkomt half gerenderde frames met horizontale grenzen tussen het oude en het nieuwe frame op je beeldscherm. Mijn simpele ogen zien het niet, anderen zweren erbij.

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 14:50
Je hebt een monitor gekozen die freesync ondersteund. Dus je kunt misschien beter kijken voor een scherm met g-sync en anders kijk even voor een Radeon kaartje:)

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
trincomeijer schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:05:

Wat @lactaxative zegt
Ryzen heeft voordeel bij snel RAM geheugen. In games ga je inderdaad niet veel verschil merken, maar als je ook aan content creation doet bijvoorbeeld kan het zeker zinvol zijn. Ik zou minimaal voor 3000 MHz gaan onafhankelijk van waar je het systeem voor gebruikt gezien de minimale prijsverschillen. Wil je echt het meeste uit je systeem halen kan 3200 MHz een optie zijn, mits de meerprijs niet te groot is. Zorg er wel voor dat je een setje RAM koopt wat op de QVL van je moederbord staat om de kans op problemen als instabiliteit zo klein mogelijk te maken.

Edit: Voor dit moederbord zouden de 3000 MHz reepjes werken op 2933 MHz en dus een stabiel systeem op moeten leveren. De 3200MHz van corsair staat niet in de qvl, dus zul je naar een ander merk moeten indien je toch op 3200MHz wil draaien. Mocht je het moederbord aanpassen moet je dit opnieuw uitzoekn, aangezien het van bord tot bord kan verschillen.
Wat lactaxative noemt is een deel van het antwoord: namelijk, steeds meer devices met de nieuwe connector en een hogere stroomdoorvoer wat het opladen van dingen sneller maakt. Echter, op veel B350 moederborden zit slechts een USB-C poort met USB gen. 3.1, wat een data doorvoer van slechts 5 GB/s heeft in plaats van de 10 GB/s die Gen 3.2 kan halen. Als je veel gebruik maakt van een USB-verbinding om snel data over te zetten kan dit belangrijk zijn. In elk ander geval is het een overweging of je behoefte hebt aan een type-c connector of niet. Zo ja, zijn de B350 bordjes van MSI een prima keus.
Dit moet je zien als een soort vervanging voor V-sync in games. Het aantal beelden dat je GPU per seconde produceert wordt gematcht met de refreshrate van je monitor. Freesync is de AMD-variant en kost weinig extra, maar vereist een scherm met de technologie en een AMD GPU die het ondersteunt. G-sync is de Nvidia versie en kost een godsvermogen aangezien schermen die de technologie ondersteunen tot nu toe niet te betalen zijn. Aangezien je een scherm hebt gekozen met freesync kan het zinvol zijn om een RX580 of een van de nieuwe vega kaarten te kopen zodat je hier gebruik van kunt maken.

[ Voor 7% gewijzigd door kgd92 op 01-08-2017 12:41 ]

Pagina: 1