Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn vraag is kan ik mijn corsair h60 van 2013 op een am4 chip gebruiken? de box heeft die er niet opstaan want toen bestond die nog niet maar waar ik ook kijk op het net qua specificaties ziet het er naar uit dat het wel kan.

pricewatch: Corsair Hydro H60 (2013 edition)
dit is de 2013 versie hij ziet er hetzelfde uit als die van mij en er is een nieuwere h60 dus ik neem aan dat als ik die h60 2013 zo kopen op dit moment dat het precies hetzelfde zal zijn als mijn h60 die ik in 2013 heb gekocht.

Ik wil dus graag wat zekerheid voor ik me h60 probeer te installeren op een mooie nieuwe ryzen chip zonder dat het gaat werken.

hier 2 foto's van wat nog in de doos zat (me h60 zit nu in me pc met een intel core en sorry voor de slechte kwaliteit foto's)
https://drive.google.com/file/d/0B9a8irpZDK11VnpqT3BEV3RyVTg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/open?id=0B9a8irpZDK11Rlo2dFR6cHFJdVU

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 21:00 . Reden: links voor foto's ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-07-2017 21:11)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zal gewoon moeten passen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 10:53

TommieW

Numa numa.

Kort antwoord: Waarschijnlijk niet.

AM4 is een nieuw socket. Dus bestaande coolers gaan er niet op passen. Voor veel Corsair coolers kan je een bracket kopen. Maar deze lijkt niet te passen op een H60.

Als ik heel eerlijk ben, suggereer ik ook om een nieuwe cooler te kopen. AIO setjes hebben ook niet een oneindig leven. ;)

Edit:

Hmmm... Nu zie ik op die pagina staan dat hij compatible is met het bracket uit de doos. Maar dat lijkt me wel een beetje sterk. Ik snap het niet meer. :')

[ Voor 17% gewijzigd door TommieW op 30-07-2017 20:40 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TommieW
If you have CORSAIR Coolers: H60, H110i (H110i GT), H100i, the cooler is compatible with the existing AMD bracket out of the box. The AMD bracket for these coolers can be ordered here.

en @Wim-Bart dat zit nog in mijn doos dus ik gok dat het zou moeten passen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:51:
@TommieW
If you have CORSAIR Coolers: H60, H110i (H110i GT), H100i, the cooler is compatible with the existing AMD bracket out of the box. The AMD bracket for these coolers can be ordered here.

Niet iedere tweaker is zo netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm geprobeerd foto's toe te voegen in de eerste post maar niet helemaal goed gegaan.
Maar als ik het dus goed heb zou ik dus niet een nieuwe cooler erbij hoeven te bestelen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Zal gewoon moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:51:
@TommieW

Ik snap alleen niet goed hoe dat bracket op het moederbord bevestigd zou moeten worden. Een AM4 socket heeft vier schroefgaten (iedere hoek een). Het bracket die je linkt heeft alleen boven en onder een schroefgat.

Bijvoorbeeld mijn Crosshair VI Hero heeft standaard twee plastic "bevestigingsdingetjes" op de plaats van die vier schroefgaten. Daarin zit echter niet iets waar de schroeven van dat bracket op zouden passen.

Edit: Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2016/12/19123950251l.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door TommieW op 30-07-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.