Toon posts:

Welke ethernetkaart is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een vriend van mij was zo'n upc gast, die kabel kwam aanleggen.

Hij heeft tegen hem gezegd, dat hij beter een dixons kaart kon gaan halen, dan de kaart van 150,- (3com)

Nu heeft die upc gast per ongeluk de 3com kaart laten liggen >:)

Maar mijn vriend heeft wel dixons kaart nu in z'n pc zitten.

Welke kaart is nu sneller, de fast 10-100mb
pci of de 3com kaart?

Ik kan niet zien wat voor 3com kaart het is, er staat iedergeval de volgende info op:

Etherlink XL PCI 3c900B-TPO

En op grote chip staat:

Parallel Tasking II

Ik hoop dat jullie hier genoeg info aan hebben,zoniet zeg t dan even.

Ik ben zeer benieuwd ;)

PS: volgens mij staat topic in verkeerde forum, zo ja graag even over plaatsten naar HW

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
die 3com NIC krijg je gratiz van UPC, dus die monteur wou gewoon de schulden van UPC wat lager maken...

Verder is die 3com NIC een 10MBit NIC. Die andere van Dixons :r is een 10/100. Ik weet niet welk merk het is.

een 100Mbit kaartje is altijd sneller mits je er een 100Mbit apparaat op aansluit, wat je kabelmodem dus niet is.

Waarschijnlijk is die dixons kaart een Realtek. Dit zijn goede kaarten, maar 3COMs zijn net iets beter wat betreft systeembelasting (3COMs doen meer in hardware, waar Realteks alles aan drivers overlaten)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-04 19:46

ALH

In snelheid zullen ze elkaar niet veel ontlopen, wel in belasting en duurzaamheid :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Gaat de een kapot heeft -ie de andere nog... 't is ook meteen een mooie stap naar een eigen netwerk :)

• _JGC_
Als je kaarten gaat gebruiken voor eigen netwerk, moet je die 3COM op je modem zetten. Die is nml 10MBit, terwijl je netwerk 100Mbit zou kunnen zijn.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Voor je kabel modem maakt het niks uit (heb hier ook NIC's van 25 piek tot 175 piek eraan gehad), als je BV naar een LAN gaat is 10/100 natuurlijk wel leuk leechen (mits ondersteund daar), maar verder geef ik de voorkeur aan een 3Com, die 3C900 serie heb ik zelf ook een aantal van, prima dingen standaard door windows 98 herkend en geen gezeur mee gehad (in tegenstelling tot NIC's met een Delta chip (met logo wat op mijn fans staat :? :)).
Ow, en die 3Com kaart voor 150 is veel te duur, daar heb je een 10/100 3Com voor! (3C905B bv), maar goed zal wel mooi verhaaltje aan hangen, maar ze kosten iets van 75 piek.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 21:59 schreef _JGC_ het volgende:
die 3com NIC krijg je gratiz van UPC, dus die monteur wou gewoon de schulden van UPC wat lager maken...
Gratis !! Neuh, niet echt hoor.. daar betaal je voor..

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55
ik eg wel, heb geen installatie kosten betaald!!!

• _JGC_
Op zaterdag 07 juli 2001 23:05 schreef mistered het volgende:

[..]

Gratis !! Neuh, niet echt hoor.. daar betaal je voor..
Ik moest 100 piek BORG betalen voor het modem. ALS ze die ooit zouden komen ophalen, krijg ik die gewoon terug.

Die NIC ligt hier in de onderdelenbak te nixen. Mijn 486 had liever een Intel E10Pro uit de grabbelton :P

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 12:55

Cliffie

Trompetslet

het is een leuke kaart die 3com, heb er zelf ook nog 1 liggen, alleen zoals gezegd, is het een 10 Mbit kaart, terwijl die Dixons-kaart dus een 10/100 Mbit kaart is.. het is dus eigenlijk appels met peren vergelijken.. 3com heeft een goede naam , zeker de drivers zijn gewoon stukken beter dan een Dixons-kaartje.. en de garantie natuurlijk.

zolang je alleen maar op 10 Mbit werkt, dan zou ik die 3com gebruiken, dat doet mij toch nog altijd beter aan dan een Dixons dingetje ;)

wil je op 100 Mbit draaien, dan heb je dus weinig keuze, dat kan namelijk die Dixons ding alleen..

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• _JGC_
Wat nu als je een BNC netwerkje hebt?
Ik heb geen zin om nieuwe kabels en een hub te kopen. Verder heb ik al helemaal geen zin om de die dingen weer door de muren te trekken.

Ik heb hier nu dus die 3COM in de doos liggen, een Intel (mi veel beter dan 3COM) in de server voor mijn modem, een 3COM 3C509 in de server voor LAN en de rest allemaal Realtek RTL8029. Voldoet prima.
Pagina: 1