• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Hallo mede-Tweakers!

M'n huidige smartphone wordt de laatste tijd steeds minder, en dus ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een smartphone. Ik heb een aantal eisen op een rijtje gezet voor mezelf:
• Zo clean mogelijke Android (het liefst 6 of hoger), dus geen iOS.
• Scherm rond de 5". Niet te groot en niet te klein.
• Degelijke accuduur
• Vingerafdrukscanner

Wat is je budget?
Ik zit te denken aan iets tussen de 200 en 300 euro. Als er een goede reden is om meer uit te geven, wil ik dit best in overweging nemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik maak veel gebruik van Google-apps, zoals Gmail, Google Calender en Google Drive. Verder natuurlijk wat social media en af en toe een spelletje. De camera is niet heel belangrijk, maar een beetje mooie foto's is niet vervelend. Ook luister ik aardig wat muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel ben ik uitgekomen op de pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart . Vooral de stock android trekt me aan.

Heb je merkvoorkeuren?
Het liefste geen Samsung, i.v.m. de software. Ik gebruik geen van de dingen die ze er op gooien. Ook geen Apple, ik vind iOS niet prettig werken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is de pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart een goede keuze voor mijn wensen? Zijn er alternatieven?

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven over deze kwestie!

Ruben.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
De Nexus 5X is in september 2 jaar geleden gelanceerd, dus ik verwacht niet dat er nog lang ondersteuning voor is vanuit Google, volgens mij was dat altijd maar 2 jaar op een Nexus toestel, en ze zijn gestopt met de Nexus lijn.
Ik zou dan eerder de General Mobile GM 5 Plus nemen, als je de reviews bekijkt stappen mensen van de Nexus 5X er ook op over vanwege Stock Android.
pricewatch: General Mobile GM 5 Plus Grijs
De Lenovo P2 zou ik ook overwegen met zijn grote batterij:
pricewatch: Lenovo P2 Grijs

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:59
De Nexus 5x is een leuk toestel en heeft android updates tot september 2017 dus als we geluk hebben krijg je android 8 nog. Wel heb je tot september 2018 beveiligings updates.

Enige nadeel van de Nexus 5x is dat deze een bootloop probleem heeft. Kijk anders even in het Nexus 5x topic

Cloud ☁️

• RubenByte
Sorry voor de late reactie, iets met internet op vakantie enzo... :+
swhnld schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:12:
Ik zou dan eerder de General Mobile GM 5 Plus nemen, als je de reviews bekijkt stappen mensen van de Nexus 5X er ook op over vanwege Stock Android.
pricewatch: General Mobile GM 5 Plus Grijs
De Lenovo P2 zou ik ook overwegen met zijn grote batterij:
pricewatch: Lenovo P2 Grijs
Bedankt voor je reactie!

De pricewatch: General Mobile GM 5 Plus Grijs vind ik er niet mooi uitzien, en deze heeft volgens de specificaties ook geen vingerafdrukscanner.

Dan de P2: De grote accu lijkt me wel handig, maar ik betwijfel of ik het nodig heb. Ik doe niet zulke zware dingen op een smartphone, en ik laad mijn telefoon vaak 's nachs op.
Daarnaast heb ik de review gelezen, en de software van de P2 valt me tegen. Zo is het geen stock Android, en juist dat spreekt me aan op de 5X. Ook dit gedeelte laat me twijfelen:
Standaard werkt die ook als knoppenbalk: indrukken is home, aanraken zonder in te drukken is terug en lang aanraken tovert het multitaskmenu tevoorschijn. Lang indrukken tot slot leidt naar Google Now.
Dit lijkt me veel te ingewikkeld... :'(
Downloader_NL schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:19:
De Nexus 5x is een leuk toestel en heeft android updates tot september 2017 dus als we geluk hebben krijg je android 8 nog. Wel heb je tot september 2018 beveiligings updates.
Dat klinkt veelbelovend! Is er al een datum of zoiets bekend voor Android 8?
Enige nadeel van de Nexus 5x is dat deze een bootloop probleem heeft. Kijk anders even in het Nexus 5x topic
Dat zal ik doen! Komt dat probleem veel voor?

Voorlopig denk ik dat de 5X nog bovenaan mijn verlanglijstje staat.

• HKLM_
RubenByte schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:18:
Sorry voor de late reactie, iets met internet op vakantie enzo... :+

[...]

Bedankt voor je reactie!

De pricewatch: General Mobile GM 5 Plus Grijs vind ik er niet mooi uitzien, en deze heeft volgens de specificaties ook geen vingerafdrukscanner.

Dan de P2: De grote accu lijkt me wel handig, maar ik betwijfel of ik het nodig heb. Ik doe niet zulke zware dingen op een smartphone, en ik laad mijn telefoon vaak 's nachs op.
Daarnaast heb ik de review gelezen, en de software van de P2 valt me tegen. Zo is het geen stock Android, en juist dat spreekt me aan op de 5X. Ook dit gedeelte laat me twijfelen:

[...]

Dit lijkt me veel te ingewikkeld... :'(

[...]

Dat klinkt veelbelovend! Is er al een datum of zoiets bekend voor Android 8?

[...]

Dat zal ik doen! Komt dat probleem veel voor?

Voorlopig denk ik dat de 5X nog bovenaan mijn verlanglijstje staat.
De nieuwe Android komt waarschijnlijk volgende maand (augustus) maar dat is nog niet zeker.
Het bootloop probleem komt regelmatig voor, heb het zelf 1x gehad maar zal gewoon in de garantie gerepareerd worden.

Is een leuk toestel waar ik nog dagelijks blij mee ben qua keuze in dit segment.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 31-07-2017 09:48 ]

Cloud ☁️

• RubenByte
Downloader_NL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Het bootloop probleem komt regelmatig voor, heb het zelf 1x gehad maar zal gewoon in de garantie gerepareerd worden.
Bij welke winkel heb je 'm gekocht, als ik vragen mag? Ik lees namelijk wisselende ervaringen over de reparaties...

• HKLM_
RubenByte schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Bij welke winkel heb je 'm gekocht, als ik vragen mag? Ik lees namelijk wisselende ervaringen over de reparaties...
Ik heb hem via coolblue gekocht, de reparatie duurde wel twee weken en heb vervolgens een nieuw toestel gehad.

Cloud ☁️

• RubenByte
Downloader_NL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Ik heb hem via coolblue gekocht, de reparatie duurde wel twee weken en heb vervolgens een nieuw toestel gehad.
Oke, dan denk ik dat het deze wordt! @swhnld en @Downloader_NL bedankt voor jullie reacties!

Weet iemand hoe belsimpel.nl is qua garantie en dat soort dingen?

• RubenByte
Ik zie zojuist dit nieuwsbericht: nieuws: Motorola Moto G5S en G5S Plus kosten 249 en 299 euro . De G5s Plus spreekt me wel aan. Is het een goed idee om op deze smartphone te wachten?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
RubenByte schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:46:
Is het een goed idee om op deze smartphone te wachten?
Als je kunt wachten is altijd goed, dan kun je langer doorsparen!

Palthe

Ik zou voor de G5S plus gaan, dit wordt een toppertje naar mijn mening. Motorola heeft ook bijna kale Android en is gewoon mooi spul.

Samsung J7 lijkt me ook wel wat, Amoled! Maar ja die is boven budget en veel bloatware ben ik bang.

• RubenByte
palthe schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:08:
Ik zou voor de G5S plus gaan, dit wordt een toppertje naar mijn mening. Motorola heeft ook bijna kale Android en is gewoon mooi spul.
Klinkt goed, dan ga ik de reviews en prijzen afwachten!
Samsung J7 lijkt me ook wel wat, Amoled! Maar ja die is boven budget en veel bloatware ben ik bang.
Ja, ik draai nu ook een Samsung, en daar zit behoorlijk wat bloatware op... :-(

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 22:12
Nieuwe moto is blijkbaar al te koop! :*)

https://www.belsimpel.nl/...-g5s-plus-grey/abonnement
Pagina: 1