Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:25
H Tweakers,

vandaag is mijn tv opgehouden met proper beeld geven en nu zoeken wij een nieuwe tv. Onze ervaringen zijn zelf wat beperkt qua tv's en dus hier advies gevraagd.

Ik zoek een?
Gewoon goede televisie voor niet al te veel geld.

Het liefst 3 HDMI aansluitingen (meer is beter). Smart functionaliteit wordt eigenlijk niet gebruik en is dus niet zo belangrijk. Schermgrootte rond de 40", 1080p is prima. Ik zit absoluut niet te wachten op een tv die mijn kijkgedrag verkoopt/het internet op slingert.

De TV dient gewoon "goed" te zijn, hoeft niet de duurste met de meeste features. Enigszins goed geluid wordt zeker gewaardeerd, maar alles wat niet "blik" is is goed genoeg (eventueel later externe speakers is fijner). Een beetje vormgeving kan geen kwaad.

Wat is je budget?
We hopen onder de 500 euro te blijven, mocht er voor iets meer veel meer tv te halen zijn dan kan een suggestie echter geen kwaad.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het 8 uur journaal, de slimste mens en af ten toe Netflix (via settopbox) te kijken. Incidenteel de playstation weer aan te slingeren en af en toe mn laptop in te pluggen om daar via HDMI een film mee te kijken. Er staat ook een Apple tv maar eventueel kan daarvoor een HDMI poortje omgestekkerd worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Philips 40PFH4101 Zwart, LG 42LB570V Zilver, Philips 43PFS5301 Zwart, LG 43UH610V Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
ik ben geen expert op het gebied van televisies, maar wellicht kan ik je een duwtje in de juiste richting geven.
Het liefst 3 HDMI aansluitingen (meer is beter)
De Phillips tv's die jij noemt hebben beide 'slechts' twee hdmi aansluitingen. Beide LG televisies bieden wel 3x hdmi. Ga je de tv aan de muur hangen? controleer dan of je voldoende ruimte hebt voor de kabel en stekker tussen de poort en de muur.
Ik zit absoluut niet te wachten op een tv die mijn kijkgedrag verkoopt/het internet op slingert
Dan kun je in de Pricewatch beter het vinkje bij smart-tv optie uitzetten. Meer informatie over privacy en smart tv vind je hier
Schermgrootte rond de 40", 1080p is prima.
Afhankelijk van hoe dicht je op je TV zit lijkt dit mij ook ;) De LG 43UH610V is wel een 4k TV en ondersteunt HDR, wat zorgt voor een betere (mooiere) kleurweergave.
De TV dient gewoon "goed" te zijn, hoeft niet de duurste met de meeste features. Enigszins goed geluid wordt zeker gewaardeerd, maar alles wat niet "blik" is is goed genoeg
Hier kan ik geen advies over geven, zoek een TV die aan jouw specificatiewensen voldoet en google daarna een review.

Als je in de pricewatch de specificaties goed aanvinkt dan kom je vanzelf een aantal tv's tegen die aan jouw eisen voldoen. Ik heb hier ook gekozen om de smart functie uit te zetten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Televisies zonder smartgedeelte zul je denk ik steeds minder vinden. Je hoeft het echter niet te gebruiken als je dat niet wilt. Dan kijk je gewoon alleen via de tuner van je provider (die vaak ook apps heeft tegenwoordig) of via de ingebouwde tuner van je tv - en verder niet dus.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
SirLenncelot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:28:
De LG 43UH610V is wel een 4k TV en ondersteunt HDR, wat zorgt voor een betere (mooiere) kleurweergave.
Die LG gebruikt volgens mij een afwijkende subpixel layout, waardoor hij niet echt 4K kan weergeven en de kleurweergave juist slecht is. Zie hier voor uitleg: http://www.hdtvtest.co.uk/news/rgbw-201510084189.htm

Verder zou ik ook niet specifiek op TV's zoeken zonder smart gedeelte, daar beperk je de keuze onnodig mee. Als je de TV nooit verbindt met het internet zal hij ook geen gegevens kunnen versturen.

Hier een in de basis al wat ouder FHD model, welke in ieder geval 100hz ondersteunt.
50": pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
40": pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Of anders een UHD tv die daadwerkelijk volledig UHD kan weergeven. Wel curved, daar moet je van houden. Ook genoeg zonder curve te vinden. Alleen vind je geen UHD + 100hz in deze prijsklasse.
pricewatch: Samsung UE43KU6500 Zilver

[ Voor 19% gewijzigd door LukasW op 31-07-2017 20:12 ]