Toon posts:

Onbekend process slurpt alle RAM weg [Screenshots]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Sinds enige tijd loop ik soms tegen het probleem aan dat een onbekend process alle RAM opeist. Ik heb tot nu toe geen idee hoe dit kan. Een restart verhelpt dit probleem natuurlijk. Soms komt het terug, maar niet altijd. Iemand een idee waar ik moet beginnen om dit probleem op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kG6YuEz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aw1PKST.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 17:22 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-07-2017 18:15)

Verwijderd

Toevallig wat hardware zoals een killer-nic op het moederbord? Die staan bekend om de memory-leaks.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig wat hardware zoals een killer-nic op het moederbord? Die staan bekend om de memory-leaks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 17:56
Geef is een lijst met specs van je pc, Windows versie, heb je een virusscanner gedraaid? Heb je andere schoonmaak programma's gedraaid? Je post is weinig informatief en mn glazen bol is op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
8x Chrome, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij chrome wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De non-paged pool is voor kernel mode code en data, dus waarschijnlijk een driver o.i.d. met een memory leak. Heeft in elk geval niks met user-mode software te maken, dus geen browser, games, of virus o.i.d, want die mogen geen non-paged memory gebruiken.

Kijk even welke non-microsoft drivers je geïnstalleerd en actief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:27:
Geef is een lijst met specs van je pc, Windows versie, heb je een virusscanner gedraaid? Heb je andere schoonmaak programma's gedraaid? Je post is weinig informatief en mn glazen bol is op vakantie
Ik heb momenteel geen virusscanner actief behalve de native van windows zelf. Geen schoonmaak programmas.

- Windows 10
- MSI Z170A GAMING M5
- Core i7 6700K
- 16 GB RAM
johnkeates schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:39:
De non-paged pool is voor kernel mode code en data, dus waarschijnlijk een driver o.i.d. met een memory leak. Heeft in elk geval niks met user-mode software te maken, dus geen browser, games, of virus o.i.d, want die mogen geen non-paged memory gebruiken.

Kijk even welke non-microsoft drivers je geïnstalleerd en actief hebt.
is een een lijst met actieve drivers die ik kan zien?

EDIT:

Ik zal ook nog eens kijken als het probleem zich weer voordoet. Ik heb momenteel geen idee waar ik naar kijk helaas.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JyYhnXI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0fWsKp2.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat @Verwijderd zegt. Die Killer NIC is je probleem. Even drivers updaten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met^ je hebt een killer nic. bwcW10x64.sys + e2xw10x64.sys

Je bent eigenlijk beter af zonder Killer. Ik zou hem in de firmware uitzetten en een goede netwerkkaart installeren, dan ben je ook meteen van alle toekomstige problemen af. Voor nu is een driver update genoeg om in elk geval het lek tegen te gaan.

[ Voor 83% gewijzigd door johnkeates op 30-07-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks @Verwijderd @johnkeates @Glashelder! ik heb de drivers geüpdatet en hoop dat ik niet meer hetzelfde probleem tegen kom. Mocht dat wel zo zijn dan zal ik eens kijken naar een Netwerkkaart.
Pagina: 1