Toon posts:

Netwerk is langzaam of loopt vast ?

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een netwerkje tussen 2 pc's op mijn server staat windows 2000 en op mijn andere WinXP RC1, nu als ik iets wil copieren van mijn server loopt vaak mijn netwerk vast of het gaat heeel langzaam, mijn internet gaat ook langzaam op de pc met winxp.

Ik heb een realtek 10/100Mb/s netwerk
en ik had nooit problemen gehad altijd ging alles snel, maar ik had eerst op de bak met XP win2000 een tijdje ging alles goed maar in eens ging alles langzaam, dus ik denk probeer schone install en meteen XP RC1 er op.

Maar het blijft nog steeds langzaam en mijn netwerk draait op 100mb/s full duplex dat staat op bijde pc's ingesteld

Ik zou niet weten wat het probleem is, ik heb nooit wat op mijn server verandert ofzo

ik hoop dat iemand een oplossing heeft ?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Zet 's op half duplex.

No production networks were harmed during this posting

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
wat is eigenlijk het verschil.. ik bedoel.. waar staat het voor ?

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

full duplex is tegelijk ontvangen/zenden
half duplex kan je maar een ding tegelijk.
je modem wacht dan tot de andere partij "uitgelult is"

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ah thx for the info :)

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft ook op half gestaan dat maakt geen verschil

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Heb je al gekeken of er een kink in de kabel zit misschien ofzo.

Ook handig om te weten of je een hub of crosslink gebruikt en ligt er misschien een trafo recht langs de netwerk kabel(s)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
[standaardvraag-mode]
heb je je instellingen op de windows XP bak wel goed staan? het kan natuurlijk zo zijn dat er iets niet goed staat (al zou ik eerlijk gezegd niet weten wat :? )
[/standaardmode]

Heel vreemd probleem heb je, heb je aan de hardware niks veranderd sinds install van winXP? in dat geval hou ik het op een softwareprobleem.
Waar het ook aan zou kunnen liggen is dat je niet de goede instellingen (IRQ DMA) hebt.

succes, vraag me echt af wat er aand e hand is

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen dat het aan mijn woofer ligt die heb ik vrij dicht bij de kabel liggen, verder heb ik crosslink,

ik zal eens proberen die woofer opzei te doen

• Bart B
  • Laatst online: 06-04 17:55
Dat zou heel misschien invloed kunnen hebben, maar doordat je met twisted pair werkt zou in theorie dat niet heel veel invloed mogen hebben

Verwijderd

Topicstarter
nou mijn woofer is nu opzei, ik merk wel een kleine vooruit gang of het daar aan lag weet ik niet, maar de site's laden nu wel sneller, alleen blijft het met downloaden gewoon langzaam.

Als ik bijvoorbeeld van een site via mijn server download ga ik 128kb/s en op deze achter de server maar 3 tot 1 kb/s

• Felicia
Op zondag 08 juli 2001 15:43 schreef Ryptide het volgende:
nou mijn woofer is nu opzei, ik merk wel een kleine vooruit gang of het daar aan lag weet ik niet, maar de site's laden nu wel sneller, alleen blijft het met downloaden gewoon langzaam.

Als ik bijvoorbeeld van een site via mijn server download ga ik 128kb/s en op deze achter de server maar 3 tot 1 kb/s
Heb je al met een netwerk tool gekeken wat de netwerk bezetting is en die trage download van internet zelf kan komen door een slechte internet deling. Probeer hem anders een op 10 half en full te zetten.
Dat zou heel misschien invloed kunnen hebben, maar doordat je met twisted pair werkt zou in theorie dat niet heel veel invloed mogen hebben
Ben ik het niet mee eens. Als je kabel recht op een trafo ligt en hij is gewoon gevoelig er voor omdat ie bijvoorbeeld gewoon van slechte kwaliteit is dan kan hij dus gewoon gaan storen. Alleen als je STP gebruikt heb je er (veel) minder last van. Het voordeel van twisten is dat je minder storing krijgt en niet dat je helemaal geen storing krijgt. De maximale lengte is dan ook maar 200 meter waarvan 100 meter mits goed aangelegd minimaal gevoelig is voor stroring.

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Dat Duplex gebeuren moet gewoon op autom. staan.

Verwijderd

Topicstarter
hoe heet zo een tool dan ?

Ik zal verder even kloten met Full en half duplex en 10mbit

• Felicia
Op zondag 08 juli 2001 16:00 schreef Fabian het volgende:
Dat Duplex gebeuren moet gewoon op autom. staan.
Waarom als hij toch gewoon full aankan waarom zou je hem dan niet zelf op 100/10 full neerzetten want het gebeurd vaak dat hij bij automatisch standaard op half staat. En het voordeel van zelf instellen is gewoon dat je weet wat dat ding doet.

En ik zal ff searchen (als je het zelf ook zou doen vind je het misschien sneller :) )

edit:

Myvital agent is wel een goed proggie. Check die maar eens

[edit2]
Beetje brakke link maar rechtonderin kan je hem vinden. Moet je je wel ff een beetje reggen maar da maakt niet uit.
[/edit2]

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Op zondag 08 juli 2001 16:03 schreef wauskes het volgende:

[..]

Waarom als hij toch gewoon full aankan waarom zou je hem dan niet zelf op 100/10 full neerzetten want het gebeurd vaak dat hij bij automatisch standaard op half staat. En het voordeel van zelf instellen is gewoon dat je weet wat dat ding doet.
Hmm nou, ik weet niet wat voor switch/hub hij gebruikt. Maar als je realtek netwerkkaartjes gebruikt verwacht ik zowiezo geen switch.. en een standaard hub kan geen full duplex

Verwijderd

Topicstarter
hij staat nu op full duplex 10MB/s nu kan ik normaal en snel dingen over kopieren van mijn server, downloaden van internet gaat geloof ik ook redelijk snel.

schijnbaar is er iets mis met 100mb/s

• Felicia
Op zondag 08 juli 2001 16:22 schreef Fabian het volgende:

[..]

Hmm nou, ik weet niet wat voor switch/hub hij gebruikt. Maar als je realtek netwerkkaartjes gebruikt verwacht ik zowiezo geen switch.. en een standaard hub kan geen full duplex
Euhm en hub kan helemaal niet op full duplex want dat is gewoon een multiport repeater. Maar zoals al eerder gezegt was is het een crosslink kabel en niet een hub/switc/switching-hub/switch-router/router.
hij staat nu op full duplex 10MB/s nu kan ik normaal en snel dingen over kopieren van mijn server, downloaden van internet gaat geloof ik ook redelijk snel.
schijnbaar is er iets mis met 100mb/s
Inderdaad daar lijkt het wel op. Misschien eens een andere netwerk kabel proberen want als hij op 10 wel goed werkt denk ik dat op 1 of andere manier veel collision ontstaan op 100Mbit waardoor hij dus rete traag wordt. (STP hoeft niet maar misschien iets van betere kwaliteit).

[edit] misschien ff een domme vraag maar kunnen allebei de netwerk kaarten wel op 100 full of half? want dat kan ook wel een probleem zijn dat ze zeggen 100 aan te kunnen maar dus gewoon niet op honderd werken. (net als die 100Mbit usb netwerk kaart. Zegt op 100 mbit te werken maar verzend maar op 12 mbit.)

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen dat het hij zogenaamt op 100 kan,
waren ook goedkope dingen van 30 piek per stuk :P,

maar alles gaat weer goed en dat MyVital Agent is wel een cool progie

Verwijderd

Welke protocollen draai je allemaal?
Het is verstandig alleen TCP/IP te gebruiken en Netbeui, IPX/SPX protocol en al die shit weg te flikkeren...

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 20:01 schreef gillesdegrote het volgende:
Welke protocollen draai je allemaal?
Het is verstandig alleen TCP/IP te gebruiken en Netbeui, IPX/SPX protocol en al die shit weg te flikkeren...
Kan je net zogoed Netbeui er uit gooien zit toch niet in WinXP en heeft veel overhead.

Verwijderd

Topicstarter
TCP/IP staat ook alleen aan

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 21:10 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Kan je net zogoed Netbeui er uit gooien zit toch niet in WinXP en heeft veel overhead.
dat zeg ik!
Leer lezen!
Sorry,
<hulpzaam mode>
Kabel-breuk zeer waarschijnlijk
</hulpzaam mode>
Pagina: 1