Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Gorre
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-11-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik wil mijn videokaart upgraden aangezien de mijne de nieuwe games niet meer trekt. Ik speel op dit moment veel PUBG en daarnaast wil ik straks ook Star Citizen meer gaan spelen, als de nieuwe update er is. Mogelijk moet ik ook wat extra RAM geheugen erbij en een krachtigere voeding nodig.

Wat is je budget?
Voor de videokaart ongeveer 200-250 euro. Voor het RAM geheugen en nieuwe voeding ongeveer 100-150 euro. Maar of dat nodig is laat ik aan jullie over.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd gewerkt met Nvidea maar als iemand een beter alternatief heeft met goede argumenten is dat prima.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

ASUS z170 pro gaming
Intel i5 6600K @3.5 ghz
Nvidea GTX 960 van MSI
8 gb RAM ddr4 op 2100 mhz
450W coolermaster voeding
Samsung evo 250 gb ssd
1 tb HDD

Als iemand nog andere suggesties heeft zodat mijn systeem mooi op 1 lijn ligt en niet echt bottlenecks heeft zou dat chill zijn.

Bedankt

Verwijderd

Met dat budget ga je nieuw geen videokaart vinden die significant sneller is dan wat je nu hebt. Een RX 570 zit normaal gesproken rond de 200 maar betaal je nu minimaal 300 voor. Een RX 580 normaal 250, nu 400. Zelfde geldt voor een GTX 1060, allemaal €100,- te duur. Blijft over een gebruikte GTX 970 onder de €200 categorie: Videokaarten
450w is daarvoor in principe genoeg als de kwaliteit maar in orde is. Welk type Cooler Master is het en hoe oud?
8Gb ram erbij kan zeker geen kwaad voor PUBG.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gorre schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:58:
Wat is je budget?
Voor de videokaart ongeveer 200-250 euro. Voor het RAM geheugen en nieuwe voeding ongeveer 100-150 euro. Maar of dat nodig is laat ik aan jullie over.
Voeding vervangen zie ik op basis van je huidige informatie niet direct de noodzaak van in.

Blijft dan maximaal (250 + 150) 400 over voor RAM en GPU?
Voor dat bedrag heb je een GTX 1060 + 8GB ram.
Een gtx 1060 (6gb) geeft een erg mooie prestatieboost tov jouw huidige kaart.

@Verwijderd heeft inderdaad een punt, dat nieuwe kaarten als de gtx 1060 momenteel relatief duur zijn.

er is een tijdje geleden ineens een gigantische run ontstaan op deze kaarten omdat ontwikkelingen op o.a. Bitcoin de gpu's ineens interessant maakten voor mining en de vraag het aanbod overstijgt)

Aan de andere kant zal deze ontwikkeling in zekere zin ook van invloed zijn geweest op de 2e hands markt en deze prijzen gestuwd hebben.

Enfin. Ontwikkelingen in prijs zal je altijd houden. Is het geen Bitcoin dan knalt en dollarkoers wel omhoog of wat dan ook. Mocht je nu graag een boost hebben in game-prestaties en is je budget 400 euro, dan is een GTX 1060 het overwegen waard.

(vergeet ook niet dat jouw huidige kaart ook >100 waard is bij verkoop)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Gorre
En de videokaart Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB?? Deze is veel goedkoper dan de gtx 1060.

Zie link:https://tweakers.net/pric...us-radeon-rx-580-8gb.html

[ Voor 35% gewijzigd door Gorre op 30-07-2017 21:18 ]

Verwijderd

Die is niet leverbaar, of ja, misschien rond kerst ergens.

• Gorre
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:03:
Die is niet leverbaar, of ja, misschien rond kerst ergens.
Bij Azerty geven ze dit aan:

Bij geen enkele leverancier op voorraad. Er is minimaal één leverancier die aangeeft het product nog te kunnen leveren, maar het is op dit moment nog onbekend wanneer precies. U dient rekening te houden met een levertijd van meer dan 10 werkdagen.

Dat is voor mij nog niet z'n groot probleem als het veel geld bespaard.

Anders lijkt deze beter leverbaar en ook nog redelijk onder de 400 euro voor een rx 580 zoals je aangaf.
https://tweakers.net/pric...x-580-8gd5/specificaties/

De coolermaster voeding is overigens de silent pro 450w, ongeveer 5 jaar oud nu.

[ Voor 21% gewijzigd door Gorre op 30-07-2017 22:44 ]

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
Verkoop je gtx960 voor 80-120 euro en gooi dat boven op je budget. Heb je een bredere keuze.
Nadeel is dat je dan paar dagen zonder 3D kaart zit.. maar je cpu heeft ook een IGPU voor dagelijkse toepassingen.
Pagina: 1