Fout in Vermoedelijke oplichter actief in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 19:17
Hoi,

Ik kreeg een mail over ‘Vermoedelijke oplichter actief in V&A’.

1. Als ik dit krijg dan kijk ik altijd even hier of er gedupeerde zijn. Echter deze keer kan ik geen topic over deze user vinden: Ericzavaleta. Ik had met hem over Whatsapp contact, echter geen geld overgemaakt.

2. In de email ‘Vermoedelijke oplichter actief in V&A’"staat ook het advies:
Tevens adviseren we je om een topic aan te maken op Opgelet op Internet, zodat je de gegevens van de oplichter, zoals naam, email en vooral rekeningnummer met anderen kan delen.
Echter staat er op dat forum https://www.opgeletopinte...ex.php/topic,40098.0.html
Forum OpgeletOpInternet is per 1 juli 2017 gestopt!

Dus wellicht dient de email geupdate te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik geloof dat ze daar inmiddels mee bekend zijn en een alternatief aan het zoeken zijn hiervoor.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07 17:22
8)7 Ik heb ook het mailtje ontvangen.
De voorwaarden voor achteraf betalen voor deze net nieuwe geregistreerde gebruiker zijn even een kopie van je ID naar hem mailen.
Mag je voor je zelf een afweging maken of je dat wel verstandig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Het lijkt me niet heel handig om je ID zomaar te versturen naar een onbekend persoon. Ookal is deze persoon niet nieuw.

Mocht je om welke reden toch het ID willen versturen, zorg dan dat je "Burgerservicenummer" en "foto" verborgen zijn. Ik weet niet zeker of er nog iets is wat je eventueel beter kan verbergen, maar het beste is gewoon niet doen.
Zie hieronder. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Meg op 31-07-2017 12:51 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Geeft u toch een kopie af? Help dan misbruik van uw identiteitsgegevens voorkomen. U moet bijvoorbeeld uw  Burgerservicenummer afdekken of doorstrepen. Een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt u zo:
• Maak in de kopie uw Burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
• Schrijf in de kopie dat het een kopie is.
• Schrijf in de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld.
• Schrijf in de kopie de datum waarop u de kopie afgeeft.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is is er een ticket gemaakt door @zeef om te linken naar het Tros opgelicht forum :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
Dat ticket is al aangemaakt. Moet alleen nog even in een sprint worden gepland. ;)
Pagina: 1