Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Hoi,

Ik hoop dat ik mijn vraag hier juist stel, aangezien ik zelf geen ervaring heb wat betreffende dit onderwerp.

Ik heb hier 2 relatief oude desktops staan (2003-2012) waar ik graag vanaf wil. Ik heb ze beide voorzien van een clean install van Windows 7 en draaien dus goed. Mijn vraag is nu, is het aan te raden de desktop in zijn geheel of alle componenten los te verkopen? Er zit alleen standaard hardware bij, geen upgrades, buiten dat er wel wat extra reepjes Ram zijn toegevoegd. En wat is de beste plek om een desktop of de losse componenten te verkopen.

(Mocht dit het verkeerde topic zijn, excuses. Het leek mij de meest geschikte plek..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

https://tweakers.net/aanbod/ ;) en mocht je ze daar niet kwijt kunnen raken, misschien komt er nog wel weer een keer iets a la nieuws: Tweaker houdt hardware-inzameling om pc's te leveren aan minima @mveijden ?

[ Voor 82% gewijzigd door Raven op 30-07-2017 15:59 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Aangezien je geen hoofdprijs zult vangen voor oude hardware, zou ik niet de moeite nemen om alle onderdelen los te verkopen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 12:38
Ligt een beetje aan het hardware wat je hebt.
* Een kast van 2003 is niet zo aan verandering onderheving, behalve de usb poorten.
* Met een beetje gelukt zitten de cpu en moederbord juist in de buurt van de 2012.
* Harddisks uit 2012 waren ook al behoorlijk en zouden voldoende doorvoer kunnen hebben voor een desktop, homeserver of backup schijf.
* alles met 4gb of meer is over het algemeen erg bruikbaar
* etc.

Dus even aangeven wat je hebt, dan kan iedereen betere antwoorden geven.

Alhoewel goed bedoeld, zijn de eerder gegeven adviezen gebasseerd op een tijdrange van 2003 - 2012, dat is veel te algemeen.

Terwijl inderdaad 2003 spul niet erg populair meer is, wordt 2012 spul heel erg veel opgekocht voor homeservertjes, linux bakjes, etc. vaak snel genoeg en zuinig genoeg, dus vaak nog voldoende populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij dit soort oude meuk is het toch een beetje wat de gek ervoor geeft. Ik weet niet hoe jij in je vrije tijd zit, maar ik zou het dus echt niet allemaal in losse onderdelen verkopen. Veel te veel gedoe voor die paar tientjes.

Een systeem uit 2010-2012 met voor die tijd recente specs is nog eens 100-200 euro waard. Rest zou ik gewoon bij het grofvuil zetten of gratis af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 12:38
Palomar schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:58:
Bij dit soort oude meuk is het toch een beetje wat de gek ervoor geeft. Ik weet niet hoe jij in je vrije tijd zit, maar ik zou het dus echt niet allemaal in losse onderdelen verkopen. Veel te veel gedoe voor die paar tientjes.

Een systeem uit 2010-2012 met voor die tijd recente specs is nog eens 100-200 euro waard. Rest zou ik gewoon bij het grofvuil zetten of gratis af te halen.
Somige mensen hebben minder geld dan anderen, een paar tientjes is voor somigen een paar uur waard.

Ken mensen hier op tweakers die dagen/weken besteden aan het uitkiezen van een systeem, met die tijd hebben andere het systeem al terugverdiend als ze gaan werken in die tijd.
Pagina: 1