Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies lichtgewicht media-laptop

Pagina: 1
Acties:

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-10 14:08
Beste tweakers,

Na dit forum al geruime tijd gevolgd te hebben voor de aankoop van een nieuwe laptop zou ik graag voor mijn specifieke wensen jullie advies willen vragen:

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk voor media gebruik:
- Video bewerken
- Foto bewerken
- Film kijken
- Af en toe een lichte game spelen
- Standaard office gebruik

Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt maximaal 900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet redelijk mobiel zijn. Daarom gaat de wens voornamelijk uit naar een 14" laptop. Verder wil ik de laptop graag in de tuin gebruiken dus het liefst weer geen scherm met veel reflectie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Geen specifieke voorkeur voor merk.
- Geforce videokaart
- i5 of i7 processor
- minimaal 256gb SSD
- minimaal 8gb ram
- lichtgewicht
- geen gaming laptop
- 2 in 1 is een optie, geen must.

Bovenstaande heb ik uiteraard in de pricewatch ingevoerd, maar nog geen goed passend resultaat kunnen vinden.

Het valt me echter op dit forum op dat men nogal vaak acties weet bij specifieke leveranciers of webwinkels waarbij een hoger segment laptop ineens erg aantrekkelijk wordt met mijn specificaties en budget. Hiervoor raadpleeg ik ook het aanbiedingen topic.

Graag hoor zie ik jullie advies tegemoet, alvast vriendelijk bedankt!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Heb je naar de Surface Pro 4 gekeken? Hier wat ervaringen: https://forums.windowscen...4-video-editing-good.html

Die posts zijn al een jaar of wat oud (ik heb niet het hele thread gelezen), maar lijken toch redelijk positief rond de prestaties voor Video Editing.

Eventueel zou je kunnen kijken naar de latere surfaces, maar vermoed dat die al gauw over je budget heen gaan.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Asus UX serie? En het maakt nogal wat uit of je 12, 13, 14 of 15" laptop wil hebben (qua gewicht).

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Vooral je wens om een losse gpu te hebben i.c.m. een scherm kleiner dan 15" maakt het wat lastiger. Tenzij je bij 14" gaming notebooks kijkt (die ver boven jouw budget gaan), kom je dan niet verder dan een 940mx. Daar kan je wel een spelletje op spelen, maar nieuwere games op redelijke instellingen worden lastig. Zie hier voor benchmarks (onderaan): https://www.notebookcheck...Force-940MX.156033.0.html

Wat dan nog het meest in de buurt komt: pricewatch: Lenovo Yoga 520-14IKB 80X80059MH
Of
pricewatch: Lenovo IdeaPad 710S Plus-13IKB (80W30058MH)

Allebei iets over budget en let wel dat ze dual core i5's hebben ipv quad cores. Voor videobewerking zou je liever meer hebben dan een 15W dual core. Quad core i5/i7 zijn echter zeldzaam onder de 15", dan kom je uit bij gaming laptops (boven budget) of zakelijke laptops (geen nvidia kaart).

Verwijderd

@xtern15 Na kort zoeken naar de meest krachtige laptop....voorzien van een SSD....binnen jouw budget, kom ik uit bij deze: pricewatch: Medion Erazer X6601 (30021370, Qwerty)

Als je ook genoegen neemt met een HDD, welke natuurlijk meer opslagcapaciteit heeft, dan zou je zoiets kunnen overwegen: pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4494T

Dit zijn geen 14 inch zoals jij eigenlijk aan gaf, maar als je dus genoegen kunt nemen met 1 maatje groter, dan zouden mijn opties zeker het overwegen waard zijn.

Wil je echt een krachtige 14 inch laptop zonder gaming uiterlijk, dan stijgt je budget met €99,00, en kom ik hierop uit:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 15:51 ]

• xtern15
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-10 14:08
Bedankt voor jullie reacties, ik ga me in de diverse adviezen verder verdiepen.
Ik ben zelf niet helemaal weg van de zogenaamde gaming laptop modellen daar deze niet echt mobiel zijn, iets wat toch wel een vereiste is.

In de tussentijd is mijn oog gevallen op de volgende 2 modellen, maar kan ik er nog niet al te veel reviews en ervaringen over terugvinden. Zou een van de volgende modellen ook goed aansluiten bij mijn wensen in jullie beleving?

pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba025nd

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb001nd

Persoonlijk vind ik de ENVY 360 modellen ook erg netjes, maar vind ik geen model onder de 1000 euro waar ook een goede video kaart in zit. Daarnaast ben ik bang dat een touchscreen er voor zorgt dat je aan een glanzend scherm vast zit, wat voor buitengebruik waarschijnlijk een ramp is.

Zijn weliswaar iets duurder, maar met een HP kortingscode kom ik een heel eind richting mijn gewenste budget.

Edit: Over het HP power model is inmiddels genoeg terug te lezen. Mensen met ervaring van een pavilion/Envy 360 model inclusief Geforce kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door xtern15 op 02-08-2017 22:30 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

xtern15 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:27:
Ik ben zelf niet helemaal weg van de zogenaamde gaming laptop modellen daar deze niet echt mobiel zijn, iets wat toch wel een vereiste is.
De term "gaming" is natuurlijk niet wat het extra gewicht met zich meebrengt. Een mindere mobiliteit is logischerwijs het gevolg van de krachtigere componenten die gekoeld moeten worden. Dat er veel "gaming" modellen te vinden is in deze categorie is omdat deze doelgroep erg groot vertegenwoordigd is binnen de groep die dit soort specs zoekt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 16:58

D75

xtern15 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:27:

In de tussentijd is mijn oog gevallen op de volgende 2 modellen, maar kan ik er nog niet al te veel reviews en ervaringen over terugvinden. Zou een van de volgende modellen ook goed aansluiten bij mijn wensen in jullie beleving?

pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba025nd

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb001nd

Persoonlijk vind ik de ENVY 360 modellen ook erg netjes, maar vind ik geen model onder de 1000 euro waar ook een goede video kaart in zit. Daarnaast ben ik bang dat een touchscreen er voor zorgt dat je aan een glanzend scherm vast zit, wat voor buitengebruik waarschijnlijk een ramp is.

Zijn weliswaar iets duurder, maar met een HP kortingscode kom ik een heel eind richting mijn gewenste budget.

Edit: Over het HP power model is inmiddels genoeg terug te lezen. Mensen met ervaring van een pavilion/Envy 360 model inclusief Geforce kaart?
HP Kortingscode?? Ik heb interesse

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 17:00
D75 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

HP Kortingscode?? Ik heb interesse
Ik ook!!!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Pagina: 1