Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424693

Topicstarter
Mijn vraag
Heeft iemand enige ervaring met het gebruik van een Core I7 770K i.c.m. een Asus Z170 Pro mobo ?

Intel Core I7 770K ( Nieuw)
Asus Z170 Pro Gaming ( gekocht via tweakers)
Corsair 4*4gb, 2800 geheugen. (Nieuw)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc opgebouwd, voeding erin geheugen reepjes erin proef start..... geen rook of steekvlammen.... :P

Lijkt allemaal goed te gaan, en ja er is leven in de brouwerij, er gaan van allerlei rode leds branden op het mobo, maar dan gebeurd er vervolgens niets.

Navraag bij Asus leert me dat de Bios geüpgraded moet worden ? O-)
Maar hoe moet je dat doen met deze processor ? Blijkbaar werkt het 'nog' niet !

Is de oplossing in deze een of ander goedkope LGA1151 processor erin Bios upgraden en dan de nieuwe I7 7700K erin ? :(

Wie heeft tips, wie helpt....

Kudoo's voor de kenners.... _/-\o_

Beste antwoord (via Anoniem: 424693 op 03-08-2017 11:09)

Anoniem: 660294

Inderdaad, bios updaten naar minimaal versie 3016. Dat doe je met een Skylake cpu als de pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed. Zie ook Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Inderdaad, bios updaten naar minimaal versie 3016. Dat doe je met een Skylake cpu als de pricewatch: Intel Celeron G3900 Boxed. Zie ook Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424693

Topicstarter
OOh ! kijk daar hebben dus meer mensen mee te maken gehad Wel een verdomd mooie oplossing !

Navraag bij Asus leert me dat Asus geen ondersteuning bied voor de Z170 chipset icm een I7 7700K
Het lijkt er dus op dat deze eigenlijk niet bij elkaar gebruikt moeten worden, anders had men wel een oplossing bedacht.. Ik ben er weer wat wijzer mee geworden !

Er zit nu een mobo met een Z270 chipset in. en nu werkt het wel.
De wetenschap dat er in dat een Asus Z170 Pro beter een iets andere Core i7 in kan neem ik dan wel mee als ik nog iets extra's moet bouwen. Het systeem werkt en draait ter controle al een aantal dagen stevig rekenwerk. zonder uit te vallen. Dus ik denk dat m'n rekenwonder wel oke ondanks de wat duurdere oplossing.... :O

Topic weer sluiten ! ;w

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 424693 op 03-08-2017 11:10 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, zodat anderen hem makkelijker kunnen vinden.
Anoniem: 424693 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:09:
Navraag bij Asus leert me dat Asus geen ondersteuning bied voor de Z170 chipset icm een I7 7700K
Het lijkt er dus op dat deze eigenlijk niet bij elkaar gebruikt moeten worden, anders had men wel een oplossing bedacht..
Kleine correctie: die ondersteuning is er wel degelijk, maar met de juiste BIOS versie, zoals ACB hierboven en Asus al aangeeft :). Zie ook hier.