Temperatuursensor...

Pagina: 1
Acties:

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Ik zoek een?
Temperatuursensor voor op het moederbord, Asus ROG Crosshair VI Hero in dit geval.

Google heeft me niks kunnen vinden in Nederland.
Wat ik wel heb kunnen vinden komt van Amazon.com en word niet verstuurd naar NL.
Om even een idee te schetsen wat ik zoek https://www.amazon.com/XS...10k+temperature+sensor+pc

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Omdat mijn R9 290X gekoeld word met een AIO set, wil ik de sensor gebruiken om de Fan op het juiste Temp af te stemmen zodat de fan niet constant 100% draait.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
ghost010 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:43:
Ik zoek een?
Temperatuursensor voor op het moederbord, Asus ROG Crosshair VI Hero in dit geval.

Google heeft me niks kunnen vinden in Nederland.
Wat ik wel heb kunnen vinden komt van Amazon.com en word niet verstuurd naar NL.
Om even een idee te schetsen wat ik zoek https://www.amazon.com/XS...10k+temperature+sensor+pc

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Omdat mijn R9 290X gekoeld word met een AIO set, wil ik de sensor gebruiken om de Fan op het juiste Temp af te stemmen zodat de fan niet constant 100% draait.
Ik kan hem hier gewoon bestellen.

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 20:47
grote_oever schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Ik kan hem hier gewoon bestellen.
Van amazon: This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 20:22
Is dit niet dezelfde, maar dan op Amazon.de? XSPC 5060180000000

The devil is in the details.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:33
@Hahn ja dat is de zelfde.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alleen dan de vraag, wat denk je dan te meten? (temperatuur van wat)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
GromuhlDjun schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Van amazon: This item does not ship to Netherlands. Please check other sellers who may ship internationally.
Wat zie ik over het hoofd dan?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zHeoBmw.png

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:31
Ik kan hem ook gewoon bestellen als ik wil.

• Reepje
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Wat zie ik over het hoofd dan?
Je zit in amerika met amazon.com

probeer eens een europese site zoals amazon.de

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 20:22
Dan is het probleem opgelost, toch? Via Amazon.de (mijn link) kan je 'm prima in Nederland laten bezorgen.

The devil is in the details.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
Je kan ook gewoon een fan controller kopen met een temperatuur sensor ingebouwd. Misschien iets duurder maar wel gemakkelijk en ineens de optie om nog extra fan's te installeren en besturen.

Al is mijn ervaring met een tempratuur sensor in een koelblok nu ook niet zo geweldig.
Mijn CPU blok is 30°C na enkele uren surfen e.d.
Na een dikke 5 min onder halve load geeft hij 33°C aan.
En na een half uur 34°C. Probeer daar maar eens een fan op te regelen.

Goed, full load zal nog iets meer graden schelen maar al bij al toch geen groot regelbereik.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
https://www.highflow.nl/w...-sensor-2-pin-720-mm.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Id59owWiealWwsV6Qf23LX42/full.jpg

Is ongeveer de zelfde en gewoon in Nederland.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Reepje
  • Niet online
Malantur schreef op zondag 30 juli 2017 @ 18:31:

Al is mijn ervaring met een tempratuur sensor in een koelblok nu ook niet zo geweldig.
Mijn CPU blok is 30°C na enkele uren surfen e.d.
Na een dikke 5 min onder halve load geeft hij 33°C aan.
En na een half uur 34°C. Probeer daar maar eens een fan op te regelen.

.
Dat is waarom het niet gaat. Sensor op het koelblok, dan meet je de temperatuur van de aangezogen lucht.

Het kan zelfs zo zijn, dat als je gpu warmer wordt, de fans van de kaart harder -willen- gaan draaien > dan meet de sensor dus een temperatuur daling omdat immers meer lucht wordt aangezogen. :)

• ghost010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-10-2022
Deze is prima.

Bij mij geeft mijn eigen link nog steeds aan dat die niet word verzonden naar Nederland, dus hoe grote_oever dat voor mekaar heeft, geen ide.
Reepje schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:56:
[...]

Dat is waarom het niet gaat. Sensor op het koelblok, dan meet je de temperatuur van de aangezogen lucht.

Het kan zelfs zo zijn, dat als je gpu warmer wordt, de fans van de kaart harder -willen- gaan draaien > dan meet de sensor dus een temperatuur daling omdat immers meer lucht wordt aangezogen. :)
Bij de R9 290X Begint die blower pas echt te draaien bij de threshold van 95c, daar waarop de kaart is gebouwd, maar waar mijn doel dan ook absolute niet zit.
Mijn range zit em nu tussen de 50 idle,en 75c full load mits ik de fans zelf op 100% zet... maar dus mijn hele kast een orkaan word met dank aan de bagger manual optie van fan xpert 4 van asus...
De blower op de kaart voegt erg weinig toe aan het koelen van de temperatuur en klinkt als een heuse straaljager bij 100% als het zo ver komt weet ik dat de pc beter uit kan..
Er is een mooi plekje naast de AIO blok waar geen invloed van de blower is en de sensor dus prima zou kunnen, en anders op de achterkant.

De kaart kan ook prime meer dan 95 graden worden als je niet op past, ventilator die opeens te weinig rpm maakt en de AIO niet afkoelt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3TCa1zl.jpg

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Daarom heb ik mijn AIO aangesloten qua pomp op de CPU_fan header zodat hij op 100% draait.

En mijn ventilators op de kraken x62. 4x140 mm in push/pull via een fan controller op 650 rpm.
Resultaat is als ik bf1 uren speel ik de temps niet boven de 55 ℃ zie komen terwijl bf1 erg zwaar hangt op de CPU.
Met als plus punt een stil systeem.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Pagina: 1