Ik heb sinds kort een Canon 5D IV, maar ik krijg de AF tracking nog niet helemaal lekker. Ondanks dat ik de camera op AF servo heb staan lijkt die bij een burst niet het onderwerp goed te volgen. Ik heb nu 3x over test-shots gemaakt, waarbij de hond naar mij toe komt "rennen" (zo heel snel is die niet
).
Toch gaan er twee zaken mis:
Hier een serie waar het goed te zien is (linkjes zijn klikbaar):

Dat de combinatie geen front/back focus heeft blijkt uit de volgende shot (AF single shot, f/2.8 op de ogen):

Ik zou verwachten dat de AF van de 5D IV dit zou moeten kunnen. Ook de AF van de 70-200 schijnt vrij snel te zijn. Verwacht ik teveel, doe ik wat fout (en zo ja, heb je een idee wat) of zie ik nog wat anders over het hoofd?
Toch gaan er twee zaken mis:
- De focus ligt steevast iets te ver naar achter. Ik zou verwachten dat de camera op de neus zou scherpstellen (die is het dichtstebij), maar het is meestal de nek of nog verder naar achteren.
- Tussen de shots door lijkt de camera soms niet scherp te stellen. Sluitertijd staat op 1/500-ste, dus volgens mij moet er "tijd genoeg" zijn om tussentijds scherp te stellen.
Hier een serie waar het goed te zien is (linkjes zijn klikbaar):

Dat de combinatie geen front/back focus heeft blijkt uit de volgende shot (AF single shot, f/2.8 op de ogen):

Ik zou verwachten dat de AF van de 5D IV dit zou moeten kunnen. Ook de AF van de 70-200 schijnt vrij snel te zijn. Verwacht ik teveel, doe ik wat fout (en zo ja, heb je een idee wat) of zie ik nog wat anders over het hoofd?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.