We all know the answer to life now...
Vraag
Alle reacties
The devil is in the details.
Belkin F5L009 5-Port Network USB Hub
of 1 van de:
https://www.google.nl/sea...1j0i5i30i19k1.1g8KFTx-Zys
[ Voor 71% gewijzigd door akatar op 30-07-2017 13:32 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Steefph op 30-07-2017 13:34 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
jij hebt hem door.Hahn schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:28:
Ik betwijfel of dat bestaat. Wat wil je ermee doen? Een USB-stick verbinden via je netwerkpoort?
was vergeten te vertellen dat ik linux mint mate draai en weet niet hoe ik wireless aan de praat krijg op de laptop.. misschien zit ik moeilijk te doen hoor.. ik krijg namelijk te zien dat de netwerk switch disabled is..
nou weet ik dat die knop op het toetsenboard zal moeten zitten.. maar die werkt niet..
nou is de laptop nogal een oud beestje... en heb ik linux mint mate maya 13 draaien.. hogere versies krijg ik er niet op
ik ga ook eens kijken of hij lubuntu ook wilt draaien maar heb er een hard hoofd in...
heb al wat live cd's moeten maken hiervoor.
ik ga ervan uit als ik de drivers via wine probeer te installeren van de wifi usb stick dat dat niet echt gaat werken... of wel..
ben echt een leek met linux systemen
[ Voor 18% gewijzigd door LegitBonzai op 30-07-2017 14:00 ]
Als je even de output van lspci en lsusb hier plakt (in [code] tags) kunnen we voor je kijken of je misschien een heel exotische WiFi chipset hebt. Maar ik vermoed eerder dat je gewoon het juiste knopje niet gevonden hebt of wellicht met een goed verstopte schakelaar of fn-toetscombinatie de wifi uit hebt staan.
Edit: wat jij voorstelt in de OP kan trouwens wel, dmv een router/accesspoint die je in cliënt mode zet. Maar dat lijkt me absoluut niet de beste oplossing voor het oorspronkelijke probleem. Zelfs als de ingebouwde WiFi van deze laptop echt niet zou werken, kun je gewoon een usb-wifi dongle gebruiken.
Edit2: misschien kun je beter een topic in NOS openen over het werkend krijgen van je WiFi.
[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 30-07-2017 14:30 ]
Anoniem: 806553
zoiets dacht ik dus al.johnkeates schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:24:
Wat je wil gaat niet werken op de manier waarop je het wil. Ethernet en USB zijn totaal andere protocollen, je kan geen 'adapter' maken tussen die twee. Dit is dan ook geen NAS, IPP of shared USB hub, maar je wil 802.11 naar Ethernet doen. Dat gaat op deze manier in elk geval niet werken.
ok dan zal ik een ander topic moeten openen over het werkend krijgen van de wifi dongle
bedankt allemaal
Nee, dat hoeft niet, mag ook hier.LegitBonzai schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:18:
[...]
zoiets dacht ik dus al.
ok dan zal ik een ander topic moeten openen over het werkend krijgen van de wifi dongle
bedankt allemaal
Opties:
1. Probeer het ding aan de praat te krijgen (Installeer drivers en firmware packages)
2. Gebruik een Ethernet-802.11 client bridge, dat is een access point of router die het omgekeerde doet: in plaats van een netwerk maken en via ethernet met het LAN verbinden maakt het apparaat dan zelf met het draadloze netwerk verbinding en maakt dan een bridge met z'n ethernet poort zodat apparaten zonder WiFi toch met het netwerk kunnen communiceren (dat heet meestal dus een 'wireless client bridge'). DD-WRT en OpenWRT kunnen dit out-of-the-box, en als je iets als een WR802N gebruikt is het klein en USB-powered, wat het vrij universeel maakt.