Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een betaalbare laptop voor mijn dochter (16 jaar) die gaat binnenkort gaat starten op de MBO. Ik zit zelf te denken aan een budget van ongeveer 400,-.
Volgens het MBO moet de laptop voldoen aan onderstaande specificaties:
- Resolutie minimaal 1024*768
- Processor minimaal 2GHz
- RAM minimaal 4GB
- Netwerk WLAN 802.11 Dualband A/G/N
- Videokaart minimaal 512MB geheugen
Ik vind dat de laptop snel moet opstarten dus een SSD is wat mij betreft wel een eis.
(als Windows 10 erg snel is met een een normale schijf is het misschien geen eis, maar ik daar geen ervaringen mee).
Relevante software en hardware die ze gaat gebruiken:
- MS office 365 (Word, PowerPoint, etc.)
- Netflix (natuurlijk...)
- Deze laptop gaat niet gebruikt worden voor spelletjes.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het artikel Beste laptop onder de vierhonderd euro heb ik de HP 14-am006nd gevonden die volgens mij voldoet aan alle eisen.
Hoewel deze laptop past binnen mijn budget zou ik graag willen weten of deze laptop niet 'veel te goed' is en ik voor bijvoorbeeld 250.- ook een goede laptop kan krijgen die prima is?
Alvast bedankt.
Ik ben op zoek naar een betaalbare laptop voor mijn dochter (16 jaar) die gaat binnenkort gaat starten op de MBO. Ik zit zelf te denken aan een budget van ongeveer 400,-.
Volgens het MBO moet de laptop voldoen aan onderstaande specificaties:
- Resolutie minimaal 1024*768
- Processor minimaal 2GHz
- RAM minimaal 4GB
- Netwerk WLAN 802.11 Dualband A/G/N
- Videokaart minimaal 512MB geheugen
Ik vind dat de laptop snel moet opstarten dus een SSD is wat mij betreft wel een eis.
(als Windows 10 erg snel is met een een normale schijf is het misschien geen eis, maar ik daar geen ervaringen mee).
Relevante software en hardware die ze gaat gebruiken:
- MS office 365 (Word, PowerPoint, etc.)
- Netflix (natuurlijk...)
- Deze laptop gaat niet gebruikt worden voor spelletjes.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het artikel Beste laptop onder de vierhonderd euro heb ik de HP 14-am006nd gevonden die volgens mij voldoet aan alle eisen.
Hoewel deze laptop past binnen mijn budget zou ik graag willen weten of deze laptop niet 'veel te goed' is en ik voor bijvoorbeeld 250.- ook een goede laptop kan krijgen die prima is?
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door reapor op 30-07-2017 13:23 ]