P3 667 totaal niet overklockbaar op abit be6-2 :(

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hier een abit be6-2 met een celly 2 566 @ 850 mhz. Nu heb ik tijdelijk even een p3 667 te leen om te kijken of hij goed overklockbaar is en ik kan hem dan eventueel over kopen. Ik heb 256 MB ram van het merk m-tec pc 133 in mijn pc en een geforce 2mx. Die loopt prima op een 100 mhz bus.
dus agp 1/1
De p3 667 werkt perfect met het geheugen op 133 mhz cas 2-2-2 en de isa op 1/4 en agp op 2/3...
Zodra ik de bus snelheid 2 mhz opkrik dus de cpu loopt dan 10 mhz harder... dan krijg ik vastslopers... zelfs als ik de spanning opkrik naar 1,85V en cas 3-3-3 doe. Ik heb ook de andere instellingen op stabel gezet en niet op performance. Hoe kan het dat dit ding totaal niet overclockbaar is :? Wie heeft er ook een p3 667 en op welke snelheid loopt hij bij jullie ?

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Dat komt omdat p3's gelockt zijn, je kunt met behulp van de multiplier niet overklokken. Tenzei je CPUCool gebruikt. Daar gaat het soms wel mee.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

chaser_ hij gebruikt geen multiplier ... er staat toch "de bus 2MHz hoger zetten"... |:( |:(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op 100MHz heeft je AGP volgens mij geen 1/1 instelling maar ook een 2/3, dus dan issie 66MHz... dat betekent met een 133MHz bus (x 2/3) dus 83MHz (ongeveer) voor de AGP. Dan kan het dus ook aan je videokaart liggen (66 t.o.v. 83MHz is een grote stap), want als je dan ook nog eens over die 83 heen gaat (+ 2MHz) dan kan het wel eens teveel worden.
PCI kan het trouwens ook zijn (NIC, SB, ISDN ...) want die wordt op 133 x 1/3 geklokt, resulteert in 44 MHz ! (t.o. 33MHz)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• jhead22
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 21:25 schreef limoentje het volgende:
Op 100MHz heeft je AGP volgens mij geen 1/1 instelling maar ook een 2/3, dus dan issie 66MHz... dat betekent met een 133MHz bus (x 2/3) dus 83MHz (ongeveer) voor de AGP. Dan kan het dus ook aan je videokaart liggen (66 t.o.v. 83MHz is een grote stap), want als je dan ook nog eens over die 83 heen gaat (+ 2MHz) dan kan het wel eens teveel worden.
PCI kan het trouwens ook zijn (NIC, SB, ISDN ...) want die wordt op 133 x 1/3 geklokt, resulteert in 44 MHz ! (t.o. 33MHz)
Neen... de videokaart is niet de bottle nek... Ik probeer juist te zeggen dan de agp kaart makkelijk 100 mhz aan kan.. ik heb mijn celly op 100 mhz bus lopen en de agp op 1/1 dus ook op 100 mhz.. dit kan hij aan.. dus dan moet hij ook 135 mhz 2/3 aan kunnen dus 90 mhz... das een eitje voor hem... De isa bus moet die extra 2 mhz volgens mij ook wel aan kunnen... maar ik vind het heel vaag dat hij gewoon totaal niet overclockbaar is... de temp van de cpu is overigens ongeveer 45 graden full load

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op zaterdag 07 juli 2001 21:15 schreef chaser_ het volgende:
Dat komt omdat p3's gelockt zijn, je kunt met behulp van de multiplier niet overklokken. Tenzei je CPUCool gebruikt. Daar gaat het soms wel mee.
Laatst nog een discussie over de kwaliteit van de newbs op GoT. Zo te zien had ik gelijk |:( |:(
Maaruh.. Je AGP is dus niet het probleem. ISA latency vast ook niet. De BE-6 is zekers niet je probleem. Nog twee opties: het geheugen trekt niet hoger - kan heel goed. Je CAS instellingen zeggen niets over de mogelijke overklokbaarheid. Probeer ander geheugen. Tweede optie: Jij hebt net die P3 die niet te overklokken is. Kans is heel klein maar het is mogelijk. Zet alle cache out, leen een FOP38, FSB een pietsie stappie omhoog, knal het voltage weer naar de 1,85 en probeer het nog eens. Als het dan wel werkt zou ik die chip niet overnemen :)

Verwijderd

mijn be6 2-0 is goed :)

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 00:30 schreef Bene het volgende:

[..]

Laatst nog een discussie over de kwaliteit van de newbs op GoT. Zo te zien had ik gelijk |:( |:(
Maaruh.. Je AGP is dus niet het probleem. ISA latency vast ook niet. De BE-6 is zekers niet je probleem. Nog twee opties: het geheugen trekt niet hoger - kan heel goed. Je CAS instellingen zeggen niets over de mogelijke overklokbaarheid. Probeer ander geheugen. Tweede optie: Jij hebt net die P3 die niet te overklokken is. Kans is heel klein maar het is mogelijk. Zet alle cache out, leen een FOP38, FSB een pietsie stappie omhoog, knal het voltage weer naar de 1,85 en probeer het nog eens. Als het dan wel werkt zou ik die chip niet overnemen :)
Tja.. t geheugen is erg goedkoop mertk loos geheugen... Maar t draait prima op cas 2-2-2 133 mhz... dus dan zou je toch verwchten dat het op cas 3-3-3 ook wel op 140 mhz draaid. De chippies die erop zitten zijn -6 ns... dus als ik het goed heb kunnen ze teoretisch: 1000/6 = 166 mhz aan kunnen...

Ik heb verder een prima koeler.... een thermaltake vulcano II... deze koelt heel goed.. De core word ook niet warmer dan 39 graden full load op 667 mhz... De cpu is volgens mij een type van week 1 of 2... de code is: SL3XW... Tis dus een oud type... Misschien is inderdaad deze cpu vrijwel niet overklokbaar... maar ik vind t toch erg vreemd dat 10 mhz extra al te veel gevraagd is :(

• jhead22
  • Niet online
Heeft niemand verder nog tips :?

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 16:14 schreef jhead22 het volgende:
Heeft niemand verder nog tips :?
*** Koop een snellere processor *D ***

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

SL3XW=cB0 stepping dus dit is nog niet zo'n oud type en een nieuwere stepping wil nog niet zeggen dat ze ook allemaal leuk overclocken.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Op maandag 09 juli 2001 20:28 schreef Martinus_E het volgende:
SL3XW=cB0 stepping dus dit is nog niet zo'n oud type en een nieuwere stepping wil nog niet zeggen dat ze ook allemaal leuk overclocken.
cC0 is toch nieuwer?? die heb ik en clocked goed terug hoor!! 50% om precies te zijn :)
Pagina: 1