Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630265

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik weet me god niet wat er met mijn voeding aan de hand is.
Heb nooit ergens last van gehad... maar sinds kort stinkt de voeding....(echt heel vies.)

Afgelopen zaterdag terug gegaan met mijn voeding bij Mycom.
Die hebben hem schoon gemaakt, en vertelde dat er niks mis mee was... en inderdaad...weg was die vieze stank. toen ik thuis kwam heb ik hem weer in de pc geplaatst en weer aan gedaan... en boem.
Daar was die lucht weer. nu net even een andere voeding erop aangesloten en toen rook ik niks??

Als ik mijn voeding enkel op het netstroom aansluit ruik je niks....maar zodra ik de kabels erin doe van mijn pc begint hij te stinken.....wat kan dit zijn??
Alvast bedankt voor je/jullie reactie's!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ze hebben hem schoon gemaakt en gezegd dat er niks mis mee was --> hebben ze de voeding daadwerkelijk open geschroefd en bekeken? Of alleen met een busje perslucht de voeding van stof ontdaan + aangesloten en gezegd 'kijk, de PC start op, de voeding werkt gewoon'?

Een voeding kan door heel veel stofophoping wat muf gaan ruiken, maar zeker niet extreem gaan stinken. Zo'n geur kan alleen ontstaan wanneer er lekkende condensatoren zijn, je krijgt dan een nare chemische lucht. Een voeding met lekke elco's kan verder op het oog nog 'gewoon' functioneren, maar zal een gevaarlijk hoge ripple afgeven aan je componenten.

Ik zou de voeding daarom ook persoonlijk niet meer gebruiken en eventueel ter RMA aanbieden via Corsair zelf. Ondanks dat garantie eigenlijk via de retailer/webshop zou moeten verlopen (daar is het product immers gekocht), klinkt de service/expertise van Mycom niet echt fantastisch. Ik zou mezelf de Mycom moeite besparen en via Corsair een support ticket inschieten zodat de voeding vervangen wordt. Het klinkt namelijk 99% zeker als een lekkende condensator.

Maar eigenlijk moet Mycom dit probleem gewoon identificeren en oplossen. Je zou dus nog éénmaal naar Mycom terug kunnen gaan en vertellen dat er een duidelijk defect is en niks is opgelost; ze zouden de voeding dan onder garantie moeten vervangen.

Wellicht heeft @-The_Mask- nog advies hierin.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 30-07-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het een condensator zou zijn dan merk je dit wel wat duidelijker. Zelfs een kleine condensator zal al voor heel wat rook ontwikkeling zorgen. Een ander component of een connector met slecht contact zou bijvoorbeeld prima kunnen.

@Anoniem: 630265 Maar wat heeft Mycom precies gedaan idd? Hebben ze de voeding geopend? Hoe oud is de voeding? Had je nog garantie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dankje!
Nee niet geopend. schoongemaakt dat wel. zit nu weer achter de zelfde pc met voeding.. het ruikt echt heel chemische lucht, en je ruikt het meteen wanneer de pc aan staat. ook als je aan de achterkant van de voeding ruikt, ruik je die zelfde lucht weer... ik heb zelf astma, en krijg het er gewoon benauwd van.

voeding is 2 jaar nu denk ik? garantie heb ik zeker wel... alleen ik sta bij mycom in de computer en heb dus geen bon. mycom is destijds gevallen, maar hebben een door start gemaakt. en door die doorstart zijn hun alle gegevens kwijt. ze konden echter wel zien dat ik in de pc aldaar voor kwam.

morgen weer naar mycom denk ik dan?? zonder bon zal corsair ook niet veel doen.. vrees ik.
Super de reactie's! bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@-The_Mask-

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar echter, als ik er een andere voeding in zet (oude, ooit bewaard) dan ruik ik helemaal niks. ook als je die stinkende voeding aansluit enkel op het netstroom ruik je ook niks. sluit je je connectors aan op de voeding dan begint hij te stinken. ruikt als smeltende kabels, iets in die richting... voeding stinkt ook aan de achter kant. bij die kleine schakelaar en waar de stekker er in gaat. precies daar ruik ik exact dezelfde lucht... mn hele huis stinkt nu... heb hem net een minuut of 7 aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan zou ik contact opnemen met Corsair, uitleggen dat je geen bon meer hebt doordat de winkel failliet is gegaan. Aan de hand van het serienummer is te zien wanneer de voeding is gemaakt en als dit binnen de garantie is wil Corsair je misschien wel helpen. Echter als die een tijdje op de plank heeft gelegen bij Mycom kan het zijn dat die ouder is en buiten de fabrieksgarantie valt.

De voeding nog gebruiken is iig erg onverstandig en ook vast niet heel gezond.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke duidelijk... ik zet mijn pc nu uit, en zal morgen toch eerst mycom even aan de tand gaan voelen.. die lossen dat maar op dan. ik kom terug zodra ik een nieuwe voeding heb, en uiteraard met mijn verhaal van hoe het gelopen is.

Bedankt, en hopelijk tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou hier mijn update:

Mycom, heeft hem niet nagekeken... en vertelde wederom dat het door het roken komt?
Aldus de manager. aangezien ze bijna failliet waren maar toch een doorstart hebben gemaakt was mijn bon die in hun systeem stond verdwenen. manager heeft toen een nieuwe bon uitgedraaid en deze kon ik overleggen aan corsair. toen begon corsair ook tof te doen... mijn naam stond niet op de bon, foto was 4x niet goed genoeg, en als toetjes vroegen ze me ook nog een foto te maken van de voeding.

Uiteindelijk heeft corsair me een week aan het lijntje gehouden...smoes op smoes.. maar wilde mij gewoon niet helpen. (dingen als, Sorry voor de vertraging van uw RMA verzoek... dit komt omdat we een nieuwe update hebben op de website, sorry het komt door nieuw software, sorry sorry etc.)

Nu vanmiddag een andere werknemer aan de lijn, en die zij tegen me, kom langs dan kijken we wat we kunnen. uiteindelijk heeft hij zijn manager tegen gesproken, want het was zeer zeker niet het roken, waardoor het kwam. hij gaf me meteen een nieuwe mee, exact de dezelfde. wel vertelde hij dat ze waarschijnlijk zelf voor de kosten moeten opdraaien, aangezien er geen bon meer is van mijn aankoop.
Nu weer een goede, "niet stinkende" voeding terug! en, een bon met 5 jaar garantie!

Iedereen bedankt, voor het advies, en mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 630265 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:23:
hij gaf me meteen een nieuwe mee, exact de dezelfde. wel vertelde hij dat ze waarschijnlijk zelf voor de kosten moeten opdraaien, aangezien er geen bon meer is van mijn aankoop.
Wat bedoel je hiermee? Moet je hem kopen? Want dat zou ik niet doen zijn wel veel betere keuzes.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Moet je hem kopen? Want dat zou ik niet doen zijn wel veel betere keuzes.
Hij bedoelt dat hij de voeding gratis meekreeg, maar dat Mycom zelf als retailer voor de kosten moet opdraaien en de garantie niet op Corsair kan verhalen. Vaag verhaal van Mycom, maar dat moeten ze intern maar fixen met Corsair.

Jammer dat zowel Mycom als Corsair in eerste instantie zo moeilijk doen, al blijft het natuurlijk wel een vervelend issue zonder bon op naam etc. door het faillissement waardoor je als klant gewoon verneukt wordt. Maar het is opgelost met een nieuwe voeding én bon voor garantie, dus de aanhouder wint (gelukkig) :)
Pagina: 1