Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:48
Hoi ik gebruik amazon geregeld en voeg dan elke keer mijn credit card gegevens in om te betalen nadat de transactie voldaan is haal ik de gegevens weer van amazon af zodat ik ze weer moet invullen bij de volgende betaling.

Mijn eerste rede om dit te doen is zodat als het iemand lukt om op mijn amazon account kan komen hij er nog niets mee kan. Maar daarnaast vraag ik me af. Heeft dit ook voordelen als het toevallig fout gaat en amazon gehackt word en ze de creditcard gegevens van de klanten hebben?

...

Beste antwoord (via S en A DW op 30-07-2017 15:57)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

Rmg

S en A DW schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:15:
Maar daarnaast vraag ik me af. Heeft dit ook voordelen als het toevallig fout gaat en amazon gehackt word en ze de creditcard gegevens van de klanten hebben?
Ligt er een beetje aan wat er gehacked zou worden. Je mag eraan in principe vanuit gaan dat de credit card gegevens daadwerkelijk niet bewaard worden als je het verwijderd uit je accountgegevens. Zulen ook dingen staan in de Amazon account overeenkomst.

Je gegevens zullen altijd nog een tijd bij een payment provider aanwezig zijn als dat ook gehackt word dan tjah...

Voordeel van een creditcard is dat in het geval van gehacked worden het redelijk moeiteloos voor je word opgelost door de creditcard maatschap

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Ja, dat zou kunnen helpen. Het is een stuk waarschijnlijker dat jij zelf gehackt wordt dan Amazon, maar in beide gevallen kan het helpen om minder/geen schade op te lopen.

Dus als jij je veiliger voelt als je dit doet, vooral blijven doen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
Amazon zal je creditcard gegevens moeten bewaren. Dat zijn gewoon hun financiële gegevens (jij hebt hun betaalt met die CC).

Maar je bent inderdaad wel veilig tegen iemand die jouw amazon wachtwoord hackt/raadt.

Verder ben je met de meeste creditcards prima beschermd/verzekerd tegen dit soort misbruik.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

S en A DW schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:15:
Maar daarnaast vraag ik me af. Heeft dit ook voordelen als het toevallig fout gaat en amazon gehackt word en ze de creditcard gegevens van de klanten hebben?
Ligt er een beetje aan wat er gehacked zou worden. Je mag eraan in principe vanuit gaan dat de credit card gegevens daadwerkelijk niet bewaard worden als je het verwijderd uit je accountgegevens. Zulen ook dingen staan in de Amazon account overeenkomst.

Je gegevens zullen altijd nog een tijd bij een payment provider aanwezig zijn als dat ook gehackt word dan tjah...

Voordeel van een creditcard is dat in het geval van gehacked worden het redelijk moeiteloos voor je word opgelost door de creditcard maatschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
RocketKoen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:20:
Maar je bent inderdaad wel veilig tegen iemand die jouw amazon wachtwoord hackt/raadt.
Wanneer iemand op Amazon iets wil bestellen met een ander afleveradres, moet hij opnieuw de CVV invullen. Iemand die in je Amazonaccount komt, ziet dus alleen de laatste vier cijfers van je creditcard, en kan daar verder niets mee. Als je ergens met je creditcard betaalt, kan iemand de laatste vier cijfers ook makkelijk zien en onthouden.

In de VS heb je diensten als https://privacy.com/ waarmee je voor elke betaling een nieuw creditcardnummer genereert, maar daarmee verlies je allerlei extra's die een creditcard biedt, zoals garantie op aangeschafte producten of een reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

2FA lijkt me toch wel een stuk handiger dan elke keer je CC verwijderen bij Amazon...

Zodra je met je kaart betaalt moet dat toch ergens verwerkt worden en als die gegevens bij een hack worden buitgemaakt ben je evengoed de pineut. Daar helpt het constant weghalen niet tegen volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door Borromini op 30-07-2017 12:33 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rmg schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Met een beetje geluk wel uit de account gegevens ja, maar het zal nog steeds op de Amazon servers staan bij de bestel gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Sissors schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Met een beetje geluk wel uit de account gegevens ja, maar het zal nog steeds op de Amazon servers staan bij de bestel gegevens.
Bij de payment provider*.

Bij je bestelling staat nergens je cc nummer. Alleen of het betaald is of niet.

Nou is Amazon zijn eigen payment provider natuurlijk wat het weer ingewikkelder maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
GlowMouse schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Wanneer iemand op Amazon iets wil bestellen met een ander afleveradres, moet hij opnieuw de CVV invullen. Iemand die in je Amazonaccount komt, ziet dus alleen de laatste vier cijfers van je creditcard, en kan daar verder niets mee. Als je ergens met je creditcard betaalt, kan iemand de laatste vier cijfers ook makkelijk zien en onthouden.
Het zou goed kunnen dat telkens opnieuw invullen juist onveiliger is. Wat als jouw computer wordt geïnfecteerd met malware die een keylogger bevat? En in dat geval is het een stuk moeilijker om tegenover de creditcard maatschappij je onschuld the bewijzen dan als er miljoenen creditcardnummers worden gestolen van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aangezien Amazon de creditcard pas belast indien het bestelde item verzonden is, zullen die gegevens ook elders zijn opgeslagen? Veel zin heeft het volgens mij dan ook niet om deze steeds te verwijderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Chaos schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Het zou goed kunnen dat telkens opnieuw invullen juist onveiliger is. Wat als jouw computer wordt geïnfecteerd met malware die een keylogger bevat? En in dat geval is het een stuk moeilijker om tegenover de creditcard maatschappij je onschuld the bewijzen dan als er miljoenen creditcardnummers worden gestolen van Amazon.
Maar goed, dan komen ze ook aan de inloggegevens waardoor ze bij Amazon kunnen inloggen en CC gegevens kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Stoelpoot schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:06:
[...]

Maar goed, dan komen ze ook aan de inloggegevens waardoor ze bij Amazon kunnen inloggen en CC gegevens kunnen achterhalen.
Ik ken geen enkele winkel of instantie die je het volledige nummer laat zien. Zelfs in internetbankieren wordt het nummer grotendeels afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Chaos schreef op maandag 31 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Ik ken geen enkele winkel of instantie die je het volledige nummer laat zien. Zelfs in internetbankieren wordt het nummer grotendeels afgeschermd.
Oh, dat kan ook wel. Zelf heb ik er geen, dus ik weet van dat gedeelte niet hoe of wat het eruit ziet.
Pagina: 1