Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hallo,

Ik heb momenteel een iPad air 2 met iOS 9 erop geïnstalleerd.

Nu had ik graag iOS 10 eens geprobeerd, maar zou graag de mogelijkheid hebben om terug te downgraden als dit nodig blijkt. (twijfels over performantie)

Is deze downgrade mogelijk en zoja, kan iemand me in de juiste richting zetten (artikels, links, ...) van manieren die gegarandeerd werken? Heb al veel gelezen over .shsh2 files en tools zoals prometheus, maar zou graag een paar garanties hebben.

bedankt,
Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17
Nee dit kan niet omdat Apple oudere versies van iOS niet meer ondertekend.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

iOS10 draait prima op een Air 2 (eigen ervaring). Momenteel draai ik iOS11 beta 4 en dat begint er ook al aardig op te lijken. Als je iPad meer moet zijn dan een uitvergrote iPhone is het de upgrade zeker waard dit najaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Als die ios 9 .xxx te jaibreaken is dan zou je via cydia denk ik de blobs kunnen saven en later die blobs gebruiken om te downgraden. Maar hoe dat precies werkt kan ik je niet vertellen omdat ik dat zelf ook nog nooit gedaan hebt, anderen zullen dit wel weten en via google is er ook wel wat te vinden. Kortom alleen mogelijk indien je kan jailbreaken en de blobs op kan slaan anders is er geen weg meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:31
Je kunt alleen vanaf de Beta downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

jeroen3 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:16:
Van 11 naar 10 inderdaad. Van 10 naar 9 niet meer. 9 wordt alleen nog gesigneerd op A5 apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:31
Ik denk niet dat je nog een 10 beta kan installeren. Dus dat lijkt mij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
Ik weet dat de apple ios9 niet meer signed, maar ik had gehoopt voor de upgrade iets te kunnen doen zoals @rb0wag beschrijft.
Kan er iemand bevestigen dat je hiervoor effectief moet jailbreaken, want dan ben ik al minder happig om ios 10 te proberen?

@nelizmastr Is er dan geen enkel nadeel tov ios9 ? Opent/scrolled alles nog vlotjes ?

alvast bedankt voor de feedback, Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jeroen3 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:16:
Dat is niet correct, je kunt ook downgraden naar de laatste versie welke door Apple nog Gesigned wordt als je komt van een niet beta. Meestal is dit enkele weken na dat de volgende final uit gekomen is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Tom VH schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:00:

@nelizmastr Is er dan geen enkel nadeel tov ios9 ? Opent/scrolled alles nog vlotjes ?
Mijn Air 2 kwam uit de fabriek met iOS10 en in vergelijking met mijn iPhone 6 was het verschil dag en nacht. De iPad was zoveel sneller, echt niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
@nelizmastr dat geeft me al wat meer vertrouwen om te upgraden.
Apple gaat hier geen risico in nemen en ik veronderstel dat de hardware hetzelfde is.

Maar nu ben ik wel benieuwd of het überhaupt wel mogelijk is om te downgraden van een ios 10 (beta) of niet? :-)
Moet ik dan beginnen met te jailbreaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

iOS10 beta’s werken niet meer, het zouden dan 10.0.0 beta’s moeten zijn geweest, die zijn al een jaar dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat belet je om niet naar 10 te gaan, heb je wat raars gelezen of ?

Je kunt gewoon niet terug naar 9. het enige mindere van 10 vindt ik op iPhone, dat wake-up vanuit 4g gaat en het even duurt voor je WiFi verbinding hebt. De indeling is wat anders van foto-opslag etc, maar dat is even wennen. Je zult niet de enigste zijn die het niet durft, dus maak je daar niet druk om.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij kan je de blobs helemaal niet meer saven als de apple severs niet meer signen. Dat moet je voor elke release zelf doen.

iOS 10 draait inderdaad prima. Razendsnel en stabiel op de Air én de Air 2.
Ook duidelijk een verbetering tov 9. Zou gewoon upgraden en niet naar omkijken.
iOS 11 draait ook prima tot dusver. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54
WhatsappHack schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 00:28:
Volgens mij kan je de blobs helemaal niet meer saven als de apple severs niet meer signen. Dat moet je voor elke release zelf doen.
Bij mijn weten idd dit. Apple signeert nu iOS 10, dus het is nu de moment om de blob van 10 op te slaan.
Als het upgraden later naar iOS 11 niet blijkt te zijn wat je wil, dan kan je terug naar iOS 10.

Nu terug naar een oudere versie zoals iOS 9 is enkel mogelijk via jailbrake indien die beschikbaar is voor je toestel.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ben op zich wel benieuwd waarom je zo graag iOS 9 wilt blijven gebruiken.

Zo ver als ik even snel kan googlen is het niet mogelijk om nog terug te gaan naar oudere versies van iOS via een regulier traject. Je komt dan volgens mij al snel in de jailbreak scene terecht.

Zoals velen hier met mij kan ik ook bevestigen dat iOS 10 voor mij prima draait, ook op de iPad Air (1).

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1