Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Goeiemorgen,

Zoals de titel al aangeeft betreft het een Corsair H100i v2 icm met een i7 7700k.
Op de onderstaande foto geeft me bios 46c als cpu temperatuur. Als ik in Windows via HWM de temps bekijk schommelt deze tussen de 32/35c met peaken van 50c.
Wanneer ik dmv Aida64 een stresstest doe krijg ik waardes tussen de 72/83c met een max van 93c dit lijkt me wat aan de hoge kant voor een stock clock. Ik heb niks aan de voltage veranderd.
Ik kan de bouten helemaal tot het einde aandraaien dit was met een NZXT Kraken x62 niet mogelijk.
Er zitten 3 verschillende schroeven bij voor de backplate. Er is er maar één die geschikt is degene met dezelfde uiteinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LgsNL11.jpg

Ik heb deze stappen doorlopen voor het instellen van de 12v. Als ik de tubes vastpak dan voel ik een vibratie. De modes in Corsair link is balanced en pump staat op silent. De radiator zit aan de voorkant als intake.

Specs:
  • Intel Core i7 7700k
  • MSI Z270 Gaming M3
  • Corsair Hydro H100i v2
  • Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
  • NZXT S340 Elite
Ik zie wel dat er met deze koeler aardig wat problemen zijn als het gaat om de temperatuur. Mensen die ringetjes op de backplate plaatsen om meer afstand te creëren.

Weten jullie raad, of moet ik 'm ruilen voor een alternatief?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:59

TommieW

Numa numa.

Je kan de cooler even verwijderen om te checken of de koelpasta tussen de CPU en de cooler goed verspreid is. (Daarna natuurlijk wel weer nieuwe koelpasta aanbrengen.

De koelpasta onder de IHS van de 7700k is is behoorlijk ruk. De 7700k staat er daarom om bekend om redelijk warm te lopen. Dit zou je in principe kunnen verhelpen met delidden en het aanbrengen van nieuwe koelpasta.

me bios
:'(

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Montage op een Intel socket schijnt nogal nauwkeurig te moeten. Hermontage en wat spelen met de spanning van de schroeven kan wel 10 graden schelen.

Haal de pomp van standje silent af. De pomp gaat dan meer toeren maken dus pompt meer water rond.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:39

WCA

De 7700k is gewoon een heethoofd, en als je pech hebt en een "slecht" exemplaar hebt, ga je de temps ook niet laget krijgen zonder delid.

Share and Enjoy!

• Phasis
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:55:
Montage op een Intel socket schijnt nogal nauwkeurig te moeten. Hermontage en wat spelen met de spanning van de schroeven kan wel 10 graden schelen.

Haal de pomp van standje silent af. De pomp gaat dan meer toeren maken dus pompt meer water rond.
Bedankt voor de reacties.
Spelen met de spanning van de schroeven kan niet aangezien ik ze niet verder kan aandraaien. Als ik voorzichtig aan een pootje van de backplate trek dan zou deze vaster kunnen Ik leest wel wat over het aanbrengen van ringetjes achter de backplate.

Ik heb de pomp er al een paar keer afgehaald en nieuwe koelpasta op gedaan.

Ik ga nog even proberen om de pomp van silent af te halen.

Verwijderd

Het moet niet zo vast dat de boel krom trekt maar een extra rubber ring kan uitkomst bieden YouTube: H100i Backplate Fix

• Phasis
Die had ik idd gisteravond bekeken. Ik heb er nu 4 rubber ringetjes tussen. Ik heb ook nog een paar metalen liggen voor de radiator.
Met alleen de rubber ringetjes krijg ik nu in bios 39/40c en in Windows 31/32c.

Edit:
Ik heb nu Aida64 nog even gedaan en ik krijg nu max temps van 83c met de pomp op balanced mode.

[ Voor 128% gewijzigd door Phasis op 30-07-2017 12:38 ]

• Phasis
Ik kwam dit topic nog tegen. Hier raden ze aan prime95 versie < 26.6
Prime95 such as 28.9 run AVX code on the CPU's Floating Point Unit (FPU) which causes unrealistic temperatures up to 20°C higher.
Met Prim95 26.6 en de pomp mode op balanced krijg ik nu 71/75c Dit is ± 20c verschil. Wellicht dat de Aida64 dit ook doet en dit de hoge temps verklaard.

Met mijn eigen i7700k gedelid met een Kraken x62 kom ik niet hoger dan 55c (5 min test).

[ Voor 11% gewijzigd door Phasis op 30-07-2017 12:25 ]

Pagina: 1