Toon posts:

RDP vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Als ik mijn iPad via RDP laat verbinden met mijn Windows 10 Pro machine kan ik ook dan alle games etc openen en zien op de iPad of is het beperkt via RDP?

Ik heb gisteren een Windows 10 Home installatie gedaan per ongeluk ipv Pro. Ik wil niet zomaar opnieuw herinstalleren kost teveel tijd. Misschien dat jullie alvast een antwoord hebben :)

Ik wil mijn iPad namelijk als scherm gebruiken terwijl mijn pc alles uitvoert. Ik ben ook benieuwd of er een soort delay zou zijn. Want anders heeft het ook geen nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
RDP is niet echt vlot met het renderen van graphics waardoor je dus een hoge latency gaat opbouwen en ergo niet geschikt voor met name FPS gaming (al vraag ik mij af of FPS games speelbaar is op een Ipad) . Er is wel een RemoteFX voor servers die Flash, Silverlight or DirectX beter kan weergeven en GPU aanspreken ( https://technet.microsoft...f817578%28v=ws.10%29.aspx ) maar betwijfel of dat in jou geval iets gaat brengen. (Google maar eens op "gaming RDP"en zie de tig antwoorden)

Daarnaast is het vreemd dat je "per ongeluk" Windows 10 Home ipv Pro installeert aangezien volgens mij de licentie key voor beide verschillend zijn ? (of kan je met een Pro key ook direct Home selecteren ?) Opnieuw installeren hoeft ook volgens mij niet, je kunt met je product code en key toch deze aanpassen/upgraden ?
Een upgrade uitvoeren met behulp van uw digitale licentie voor Windows 10 Pro
Als u Windows 10 Pro al hebt geïnstalleerd en geactiveerd op uw apparaat, beschikt u over een digitale licentie waarmee u Windows 10 Home kunt upgraden naar Windows 10 Pro. U hebt dan geen productcode nodig.

Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering.

Als u beschikt over een digitale licentie voor Windows 10 Pro en Windows 10 Home momenteel is geactiveerd op uw apparaat, selecteert u Ga naar Store. U wordt dan gevraagd of u de gratis upgrade naar Windows 10 Pro wilt uitvoeren.
Als u beschikt over een digitale licentie voor Windows 10 Pro en Windows 10 Home niet is geactiveerd op uw apparaat, selecteert u Problemen oplossen. Volg dan de stappen voor het uitvoeren van een upgrade naar Windows 10 Pro.
Als u geen digitale licentie voor Windows 10 Pro hebt, is Windows 10 Pro beschikbaar voor aankoop in de Store.

Upgraden met behulp van een productcode voor Windows 10 Pro
Volg deze stappen om een upgrade uit te voeren naar Windows 10 Home als u beschikt over een productcode voor Windows 10:

Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering.
Selecteer Productcode wijzigen en voer vervolgens de productcode van 25 tekens voor Windows 10 Pro in.
Selecteer Volgende om de upgrade naar Windows 10 Pro uit te voeren.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er hoeft inderdaad geen hele nieuwe installatie gedaan te worden
Gewoon jouw quote volgen, en de pro key ingeven.

Wat wél een nadeel is op die machines, bij ELKE reinstall wordt automatisch EERST home geïnstalleerd.
Je moet elke installatie opnieuw de PROkey invoeren op die manier.
( maar daar helpt een re-install van PRO ook niet mee, toch wordt de eerste homeversie gepakt )

* FreshMaker heeft een Medion waar home op stond voorzien van een pro, maar heeft het bovenstaande elke keer voorhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien moet je RDP voor op de Ipad? eens doorlezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Daarnaast werkt RDP ook niet via de GPU van je remotemachine. Hij schakelt over naar een soort virtuele GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als je een Nvidia gpu in je pc hebt is Moonlight (http://moonlight-stream.com/) aan te raden. Hiermee kun je pijnloos games streamen. Je kunt het ook gebruiken om te RDP'en.
Pagina: 1