Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Mijn vraag
Ik wil de subwoofer van mijn Logitech Z623 vervangen met een GROUND ZERO GZIW 200X. Is dit mogelijk i.v.m. de Ohm, watts en afmetingen? Ik denk zelf van wel, maar ik wil het liever zeker weten. Ik wil namelijk voor weinig geld een betere bass creëren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Logitech Z623
GROUND ZERO GZIW 200X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gekeken natuurlijk, maar over de Logitech Z623 vindt je bijna niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Juice. op 30-07-2017 04:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Volgens mij komt er wel wat meer bij kijken dan enkel de speakerunit vervangen. De subwoofer van deze set is afgestemd op de unit die er in zit. Ga je deze vervangen, dan moet de afstelling volgens mij ook veranderd worden. Daarnaast is het nog maar de vraag of het past. Verder staan er op fabrikant website nog eisen waar de behuizing aan moet voldoen. De unit is gemaakt voor een kastinhoud tussen 9 en 15 liter. De Logitech heeft een buitenmaat van een dikke 22,5 liter, de binnenmaat zal ook een stuk groter dan 15l zijn verwacht ik.

Het is leuk en leerzaam om het te proberen om het werkend te krijgen, maar verwacht dat je de Logitech uiteindelijk kan vervangen voor een andere set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
LA-384 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:15:
Volgens mij komt er wel wat meer bij kijken dan enkel de speakerunit vervangen. De subwoofer van deze set is afgestemd op de unit die er in zit. Ga je deze vervangen, dan moet de afstelling volgens mij ook veranderd worden. Daarnaast is het nog maar de vraag of het past. Verder staan er op fabrikant website nog eisen waar de behuizing aan moet voldoen. De unit is gemaakt voor een kastinhoud tussen 9 en 15 liter. De Logitech heeft een buitenmaat van een dikke 22,5 liter, de binnenmaat zal ook een stuk groter dan 15l zijn verwacht ik.

Het is leuk en leerzaam om het te proberen om het werkend te krijgen, maar verwacht dat je de Logitech uiteindelijk kan vervangen voor een andere set.
Thanks voor je reactie. Zal ook op de inhoud letten, en mocht ik nog een leuke sub tegenkomen plaats ik deze hier nog wel zodat er gekeken kan worden naar of deze wel prima is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Deze komt goed overeen met de specs van de Logitech subwoofer:
https://www.caraudioshop....-subwoofer-alpine-swg-844

Kabeldikte dient 4mm te zijn? Standaard is dat 2.5mm als ik mij niet vergis. Kan dat kwaad of dien ik daardoor ook een nieuwe kabel aan te schaffen?