Toon posts:

19" Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey Luitjes,

ik zoek een goede 19" monitor, eentje die mijn toekomstige videokaart (een Elsa Erazor X²) tot zijn recht doet.
ik was van plan om een Nokia 446XS te gaan kopen......iemand die een betere weet ???

Geef (als het kan) een url met daarin een review van beste 19" monitoren ofzo..... dan weet ik meteen welke goed is en welke niet.

Bedankt alvast,
Chappo

Verwijderd

Hé Chappie beetje lui?

hier heb je één: http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=zoeken&DB=reviews :>

Verwijderd

Huh... Nah tsal wel.....

Verwijderd

Waarom een hoop moeite doen als je met de Iiyama vision master pro450 (diamondtron/19") gewoon een beer van een buis hebt. En hij is niet eens duur

Verwijderd

Ik zit ook koortsachtig te wachten op een 19" monitor, ik kies voor een LG Flatron.

Helaas zijn die nu alleen in 17" modellen verkrijgbaar, in maart komt er ook een 19" versie van. Wordt op de Cebit geïntroduceerd trouwens.

Als je nog even kan wachten, is dit zeker wel de moeite waard denk ik.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb nu zelf de 17" LG Flatron 795 FT+, maar deze bevalt zo goed dat ook ik voor de 19" van dit merk ga, zodra deze uitkomt. Voor wat specs over de 19" zie:

[url] http://www.lge.ca/products/monitors_915plus.html [/url]

Verwijderd

Bedankt voor de link Koen!!!
Ik kreeg net dit e-mailtje van LG binnen:
Hello,
Thank you for your inquiry. Yes, we will have a 19" Flatron Monitor, named 915FT Plus.
It should become available at the end of February. Some time this week, basic introductory info will become available on our website, located at www.lgeus.com . Thank you again for your purchase consideration.
Regards,
Bennett Norell
Marketing Manager
LG Electronics USA.
Zodra dat ding hier verkrijgbaar bestel ik 'm :9.

Verwijderd

je weet overigens pas wat de beste monitor voor jou is als je em hebt gezien!

overigens, de F400 van Sony wordt als een van de beste beschouwd, maar tegen een prijs...

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik zou voor de Iiyama Vision Master Pro 450 gaan. Heb ik zelf ook voor mijn neus staan. Super plat, kan heel sportieve refreshrates aan en niet duur. :9

Verwijderd

waar ga je em voor gebruiken?

als je hem voor 'professioneel' design graat gebruiken zou ik zeker niet voor de Iiyama kiezen, die is wel goedkoper, maar de beeldkwaliteit toch niet zo geweldig (zet hem maar eens naast een high-end scherm, dan weet je wat ik bedoel).

als je em vooral gebruikt voor games en soho gebruik dan is die Iiyama of die LG (ietsjes beter) meer geschikt, want waarom zou voor voor technologie betalen die je toch niet gebruikt!

Staar je ook niet blind op die refreshrates, 99% van de gebruikers zweert bij 85Hz, zeker gezien het feit dat de beeldkwaliteit achteruit gaat bij hoger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'em grotendeels gebruiken voor grafisch ontwerpen van websites enzo, en af en toe effe erop los Gamen.

Wat voor refreshrate is eigenlijk "goed" voor een resolutie van 1024x768 ???

Ik wil er best wat meer voor uitgeven voor een monitor.
" Als je dingen koopt, koop dan meteen wat goeds" is mijn motto altijd !

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nokia stopt toch met beeldschermen ?
wordt toch overgenomen door een ander ?
dan zou ik geen Nokia meer nemen je weet niet hoe dat verder gaat met service/onderdelen enzo, of je moet hem voor en prikkie krijgen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:22
Je denkt er toch niet serieus aan om op een 19" 1024x786 te gaan draaien? Dat ziet er echt totaal niet uit, is te vergelijken met 640x480 op een 14", gewoon 'veel te groot'. Voor een 19" is 1600x1200 een mooie werkresolutie, of als je echt geen enkele pixel mag missen 1280x960, maar lager dan dat moet je eigenlijk niet gaan....

Voor de refreshrates: gewoon 85Hz, niet eronder, niet erboven...

Verwijderd

Ik heb de NEC FP950. Wow!

Verwijderd

als je em gebruikt voor professioneel ontwerpen zou ik geen Iiyama nemen.
1600 x 1200 is trouwens naar mijn mening niet de meest ideale resolutie om mee te ontwerpen.

Verwijderd

Op http://computers.cnet.com/hardware/0-1041.html staan o.a. testen van

19" monitoren.

Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" monitor en zit te twijfelen tussen

de Viewsonic PF790/PS790 en de Hitachi Elite 752.

Heeft iemand ervaring met deze monitoren?

Waar kan ik deze monitoren het goedkoopst kopen?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik vindt 1600x1200 veel te klein op een 19". Het klinkt wel stoer maar eigenlijk is die resolutie alleen maar geschik voor 21 en 22 inch bakken.

Ik zou idd voor 1280 x 960 gaan (1280x1024 is een "kromme" resolutie, niet mooi 4:3) of, als dat je zelfs te klein is, voor 1158x864.

1024x768 vind ik al te groot op een 17", laat staan op een 19...

Overigens...een goeie 19" is de Sony GST420 (maar beter dan die Nokia zul je ze niet snel vinden)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57
Op dinsdag 18 januari 2000 18:10 schreef Joshua het volgende:
je weet overigens pas wat de beste monitor voor jou is als je em hebt gezien!<P>overigens, de F400 van Sony wordt als een van de beste beschouwd, maar tegen een prijs...
bedoel je de G versie niet ?.. cpd g400P ??
en wat betreft die res, Ik heb een beschadiging op mijn netvlies :( beide ogen :( en draai met een deze monitor dus op 800x600 rete groot, maar 1024x768 is me net te klein. Heb hem dan ook gekocht op mede doktersadvies

Maar wel en fijne monitor!!!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 22 januari 2000 20:38 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik vindt 1600x1200 veel te klein op een 19". Het klinkt wel stoer maar eigenlijk is die resolutie alleen maar geschik voor 21 en 22 inch bakken.<P>Ik zou idd voor 1280 x 960 gaan (1280x1024 is een "kromme" resolutie, niet mooi 4:3) of, als dat je zelfs te klein is, voor 1158x864.<P>1024x768 vind ik al te groot op een 17", laat staan op een 19...<P>Overigens...een goeie 19" is de Sony GST420 (maar beter dan die Nokia zul je ze niet snel vinden)

[This message has been edited by Daniel Kegel (edited 22-01-2000).]
Natuurlijk moet iedereen zelf weten op welke resolutie hij draait, maar ik draai al jaren op 1152 x 768 op een 17 inch IIyama VM Pro 400. En dat vind ik niet te klein
Pagina: 1