Nieuwe videokaart €150 euro

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een videokaart om af en toe een spelletje mee te spelen. Momenteel ben ik in het bezit van een CF opstelling van 2 Radeon HD6850's. Volgens mij worden deze een beetje te traag vanwege de krappe vram van 1GB. Ik heb een Full HD monitor.

Wat is je budget?
Ik dacht aan 150 euro. Meer is het me niet waard. Daar gebruik ik de PC te weinig voor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf de Nvidia 1050Ti in gedachten

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Core i5-750
8GB DDR3
MSI P55-GD65
Windows 10

Ik speel soms CS;GO (gaat prima) maar nu heb ik er Playerunknows battlegrounds bij en dat hapert als een malle. Graag wil ik weten of ik met die 1050Ti een goede keuze doe.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

De 1050 Ti is een prima keuze maar je cpu en 8GB ram gaan je weinig verder helpen in PUBG. De cpu is aan de trage kant en op low lust die game al 9GB.

• NoepZor
Ik vind het zonde geld om nog erg veel geld er in te pompen. CPU draait op 3,8Ghz. Een vriend van mij speelt het spel met een i7-920 en een Radeon 2xx en dat gaat prima. Hij heeft wel 16GB.

Verwijderd

Radeon 2xx gaat van R5 230 tot R9 295. Die twee schelen nogal in prestaties.

• NoepZor
Een R290 :) niet de minste uit de serie iig. Ik ga t denk ik eerst eens proberen met de huidige setup en een 1050Ti. Mocht dat niet wat zijn misschien een Ryzen 5 overwegen. Jammer trouwens dat de wat snellere kaarten zo duur zijn door die miners.

• P3ctor!Q
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
1050Ti en R9 280 zijn vergelijkbaar.

En die CPU moet ff geüpgraded worden. IMO moet je eigenlijk ff iets doorsparen en je huidige pc verkopen op de V&A, waarna een R3 1200/1050Ti/16GB ram een kwestie van 550 euro is (huidige pc is wel 150 waard minimaal op V&A dus dan ff 250 euro ergens vandaan toveren :) )

• NoepZor
Haha geld is opzich geen probleem (tweeverdiener zonder kinderen), maar meer dat ik de pc eigenlijk weinig meer gebruik en het dan jammer geld is. Bij die vriend van me draait t wel aardig met een ouwe cpu.

• P3ctor!Q
Een 920 is een stapje hoger dan de 750...

Maar ja, als je de pc niet veel gebruikt, waarom dan een 1050Ti erin douwen? :P

Nee, je kan gewoon proberen met een 1050Ti en als je denkt nou ik wil wel eens meer power dan kan je altijd nog een Ryzen 3 met 16 gig ram aanschaffen...

(Ryzen 5 moet je doen als je de 1600/1600x wil, anders dan is het het geld niet waard :) )

Maar antwoord op je vraag "is de gtx 1050Ti goed" is een ja. Etherium heeft de prijzen van de RX570 naar 300€ gebracht, en dat is jammer. Anders was dat dé budget gpu die ook PUBG aan kan. Maar de 1050Ti is een goede keus.

[ Voor 8% gewijzigd door P3ctor!Q op 01-08-2017 00:08 ]

• NoepZor
Vanavond een MSI 1050Ti OC besteld bij 4launch voor 153 euro, prima prijs denk ik. Ik heb mijn cpu wat overgeclockt (3,8 ipv 2,66), plus destijds deed ie in games weinig onder voor de 920. Vandaar dat ik m in het vergelijk pak.

• NoepZor
Net de 1050Ti en het is nu prima speelbaar op medium/high! :)

Heb nog 4GB ram liggen maar die is niet stabiel, moet 1.8v hebben om enigzins op specs te draaien. Maar volgens mij kom ik op zo'n 6GB geheugengebruik.

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Is inderdaad een prima kaart. Sinds vanmiddag ook in mijn pc.

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Als je zelden echt gaat gamen dan is een 1050Ti een goede keuze (voor nu). Zelf game ik ongeveer 7 uur per week en daar heb ik wel een beest voor in huis. Zelfs mijn gtx1080 kan ik met gemak aardig laten zweten op alles op ultra in 1440p.
Gaan we even een vol jaar vooruit in de tijd dan kan een 1050Ti echt niet meer mee. Ondanks dat het voor nu een mooie oplossing is zal die kaart absoluut niet toekomstbestendig zijn.
Ik neem aan dat je dat al overwogen hebt. Je zegt niet veel games te spelen. Zelf speel ik ook niet uren achtereen games, maar als ik eenmaal aan het gamen ben moet het goed zijn. Ik kan na 2 jaar nog zeggen dat ik de AAA titels van het heden nog op medium settings kan draaien.
Mijn oprechte mening is om nooit te bezuinigen op een videokaart. Je zou kunnen uitrekenen hoeveel uur jouw kaart mee kan voordat je weer moet upgraden. De kosten per uur kun je naderhand bepalen. De prijs van een gtx1080 is dan al wat meer toekomstbestendig. Maar of de kosten per uur gamen lager is dan bij een 1050Ti betwijfel ik.
Je zit dus goed als je met enig regelmaat wilt gaan upgraden tenzij je geen moeite hebt om over een relatief korte tijd op low-settings te spelen. Om dat uit te puzzelen heb je weer het YouTube kanaal: Low Spec Gamer.

Nee, ik kraak je aanschaf absoluut niet af, maar ik mag wel een constructieve mening vormen. Wat the best bang for the buck is kan alleen jij bepalen. In mijn geval wil ik minimaal 3 a 4 jaar doen met mijn gtx1080. Het is duur zat zo'n kaart.
NoepZor schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:22:
Ik vind het zonde geld om nog erg veel geld er in te pompen. CPU draait op 3,8Ghz. Een vriend van mij speelt het spel met een i7-920 en een Radeon 2xx en dat gaat prima. Hij heeft wel 16GB.
Dat hoeft niet te gelden voor een videokaart. Een dikke videokaart kun je gewoon meenemen als je alles gaat vervangen. ;)
Ik ben zelf niet gauw tevreden als het om graphics gaat. Hier een enkele 32 inch 1440p scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door jimh307 op 01-08-2017 22:30 ]

• NoepZor
Ik snap je punt, ik kocht eerder ook altijd het model onder de topkaart. Ik heb bijvoorbeeld een 5900GTO gehad, 6800GT, 8800GT, en voor de 1050Ti een set 6850's in crossfire, was sneller en goedkoper dan een GTX580. In die zin spring ik heel wat vooruit. Het jammere is dat de topkaarten momenteel echt te duur zijn door het mininggeneuzel. Een 1070 zou minimaal 100 euro goedkoper moeten zijn. Ik kan de komende 2 jaar denk ik wel vooruit met dit kaartje. En anders zien we het dan wel weer :) Dat is dan 75 euro per jaar als je volledig afschrijft. Met een 1080 zou ik dan 6 jaar moeten doen.

• P3ctor!Q
Ja, etherium zit niet mee. Alles van de RX570 tot de GTX1070 is anderhalf keer zo duur...

De 1050 Ti is goed genoeg om nog wel 1-2 jaar mee te draaien, maar daarna is het wel broodnodig tijd voor een upgrade. Misschien rond die tijd ook een giga PC upgrade doen? :P

Veel plezier met je GTX 1050 Ti!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
jimh307 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:28:
Als je zelden echt gaat gamen dan is een 1050Ti een goede keuze (voor nu). Zelf game ik ongeveer 7 uur per week en daar heb ik wel een beest voor in huis. Zelfs mijn gtx1080 kan ik met gemak aardig laten zweten op alles op ultra in 1440p.
Gaan we even een vol jaar vooruit in de tijd dan kan een 1050Ti echt niet meer mee. Ondanks dat het voor nu een mooie oplossing is zal die kaart absoluut niet toekomstbestendig zijn.
Ik neem aan dat je dat al overwogen hebt. Je zegt niet veel games te spelen. Zelf speel ik ook niet uren achtereen games, maar als ik eenmaal aan het gamen ben moet het goed zijn. Ik kan na 2 jaar nog zeggen dat ik de AAA titels van het heden nog op medium settings kan draaien.
Mijn oprechte mening is om nooit te bezuinigen op een videokaart. Je zou kunnen uitrekenen hoeveel uur jouw kaart mee kan voordat je weer moet upgraden. De kosten per uur kun je naderhand bepalen. De prijs van een gtx1080 is dan al wat meer toekomstbestendig. Maar of de kosten per uur gamen lager is dan bij een 1050Ti betwijfel ik.
Je zit dus goed als je met enig regelmaat wilt gaan upgraden tenzij je geen moeite hebt om over een relatief korte tijd op low-settings te spelen. Om dat uit te puzzelen heb je weer het YouTube kanaal: Low Spec Gamer.

Nee, ik kraak je aanschaf absoluut niet af, maar ik mag wel een constructieve mening vormen. Wat the best bang for the buck is kan alleen jij bepalen. In mijn geval wil ik minimaal 3 a 4 jaar doen met mijn gtx1080. Het is duur zat zo'n kaart.

[...]

Dat hoeft niet te gelden voor een videokaart. Een dikke videokaart kun je gewoon meenemen als je alles gaat vervangen. ;)
Ik ben zelf niet gauw tevreden als het om graphics gaat. Hier een enkele 32 inch 1440p scherm.
Hij gamed op 1080P, en daar zal de 1050ti het voorlopig nog prima op uithouden. Hij zegt zelf ook dat hij er niet veel geld in wil pompen, en dat hij hem weinig gebruikt. Nou, prima keuze dus. De eerdere bottleneck zal zijn cpu en geheugen gaan worden, waar het geheugen te weinig gaat worden, en zijn cpu gaat achterlopen.

• jimh307
  • Niet online
misterTweakers schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Hij gamed op 1080P, en daar zal de 1050ti het voorlopig nog prima op uithouden. Hij zegt zelf ook dat hij er niet veel geld in wil pompen, en dat hij hem weinig gebruikt. Nou, prima keuze dus. De eerdere bottleneck zal zijn cpu en geheugen gaan worden, waar het geheugen te weinig gaat worden, en zijn cpu gaat achterlopen.
Of je begrijpt mijn clou niet zo. ;)

Je begrip "voorlopig nog vooruit kunnen met 1080p" is een heel wijd begrip. Als je geen moeite wilt hebben met gamen dan zul je toch diverse instellingen omlaag moeten schroeven.
Dat het begrip van, "een tevreden mens is niet te verslaan" meeneemt kan ik je argument heel goed begrijpen.

Dat hij niet veel wil investeren in een videokaart is zijn goed recht en dan is de 1050Ti een hele leuke kaart voor weinig geld en ook nog lekker zuinig ook. Ik zal daar ook niets op inbrengen, maar het zou niet mijn persoonlijke keuze zijn.

Anderzijds wat ik over het hoofd zag is dat het toevoegen van een hele zware videokaart niet alleen heel duur is, maar hij laat dan wel performance liggen omdat de rest van zijn hardware dat niet gaat trekken. Als hij binnenkort zou upgraden is het zonde om überhaupt een nieuwe videokaart aan te schaffen. In het opzicht van "een leuke en goedkope optie" is de keus natuurlijk zelfs heel verstandig. Als je geen behoefte hebt om AAA titels op ultra te spelen dan is een gtx1080 overkill. Nu is een gtx1080 voor 1080p echt overkill.

Een andere vraag is hoe lang hij wil blijven werken op 1080p. Is dit jaren of een andere termijn?

Ik ben heel eerlijk door toe te geven dat geen enkele grafische kaart zwaar genoeg voor mij kan zijn. Zelfs met mijn gtx1080 op 1440p moet ik in sommige games de instellingen van ultra naar high zetten om geen stutter te krijgen. Laat staan 4Kp60 gaming. Dat trekt mijn kaart ook niet (ja, sommige titels).
Waar houdt het op? Voor de prijs van een gtx1080 koop je al een leuke laptop. Zijn geluk is 1080p want 1440p wordt vaak onderschat. De videokaart moet dan 77% meer pixels per frame berekenen en dat gaat geen enkele videokaart in de koude kleren zitten.

Edoch, geniet er maar van en ga maar lekker gamen. Het is vakantie en vanavond gaat het regenen. :)

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
jimh307 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Of je begrijpt mijn clou niet zo. ;)

Je begrip "voorlopig nog vooruit kunnen met 1080p" is een heel wijd begrip. Als je geen moeite wilt hebben met gamen dan zul je toch diverse instellingen omlaag moeten schroeven.
Dat het begrip van, "een tevreden mens is niet te verslaan" meeneemt kan ik je argument heel goed begrijpen.

Dat hij niet veel wil investeren in een videokaart is zijn goed recht en dan is de 1050Ti een hele leuke kaart voor weinig geld en ook nog lekker zuinig ook. Ik zal daar ook niets op inbrengen, maar het zou niet mijn persoonlijke keuze zijn.

Anderzijds wat ik over het hoofd zag is dat het toevoegen van een hele zware videokaart niet alleen heel duur is, maar hij laat dan wel performance liggen omdat de rest van zijn hardware dat niet gaat trekken. Als hij binnenkort zou upgraden is het zonde om überhaupt een nieuwe videokaart aan te schaffen. In het opzicht van "een leuke en goedkope optie" is de keus natuurlijk zelfs heel verstandig. Als je geen behoefte hebt om AAA titels op ultra te spelen dan is een gtx1080 overkill. Nu is een gtx1080 voor 1080p echt overkill.

Een andere vraag is hoe lang hij wil blijven werken op 1080p. Is dit jaren of een andere termijn?

Ik ben heel eerlijk door toe te geven dat geen enkele grafische kaart zwaar genoeg voor mij kan zijn. Zelfs met mijn gtx1080 op 1440p moet ik in sommige games de instellingen van ultra naar high zetten om geen stutter te krijgen. Laat staan 4Kp60 gaming. Dat trekt mijn kaart ook niet (ja, sommige titels).
Waar houdt het op? Voor de prijs van een gtx1080 koop je al een leuke laptop. Zijn geluk is 1080p want 1440p wordt vaak onderschat. De videokaart moet dan 77% meer pixels per frame berekenen en dat gaat geen enkele videokaart in de koude kleren zitten.

Edoch, geniet er maar van en ga maar lekker gamen. Het is vakantie en vanavond gaat het regenen. :)
Wat ik bedoel te zeggen is dat zijn budget ver van toereikend is van de prijs van een gtx 1080. Hij zoekt naar een 150 euro videokaart, waar een 1080 over de 600 euro is. Daarbij heeft hij een pc waar het enorm zonde zou zijn om een 1080 in te stoppen, omdat de cpu dan enorm gaat bottlenecken.

De topicstarter geeft aan dat hij weinig gamed, en daarom ook weinig in zin heeft om veel geld in zijn nieuwe systeem te pompen.

De GTX 1050ti laat op het moment goede resultaten zien op 1080p voor een budget gamer, vooral als je de instellingen wat omlaag zet. Natuurlijk is deze kaart over een paar jaar veel minder interessant, maar dan koopt hij toch weer een nieuwe budget kaart?

Stel je koopt nu een kaart voor 150 euro, en verkoopt hem over 2 jaar voor een euro of 60. En je koopt weer een nieuwe kaart voor 150 heb je uiteindelijk 90 euro extra uitgegeven. De kaart die hij dan over 2 jaar koopt, zal dan waarschijnlijk weer een budget kaart zijn voor de meest gebruikte resolutie van dat moment (bijvoorbeeld 1080p).

Het is nu totaal onzinnig om extra geld in die 1080 te steken. Nieuwere budget kaarten zullen ook beter geoptimaliseerd worden voor hogere resoluties, de garantie van de 1080 vervalt, en de driver support verslechterd, omdat het een oudere kaart is.

Als budget gamer kan je beter je budget kaart vervangen om de 2 jaar, dan 1 keer in de 6 jaar een nieuwe ultra kaart te kopen.

Maar inderdaad ook een fijne game avond :)

• jimh307
  • Niet online
Gaat goed komen :)
Wat ik bedoel te zeggen is dat zijn budget ver van toereikend is van de prijs van een gtx 1080. Hij zoekt naar een 150 euro videokaart, waar een 1080 over de 600 euro is. Daarbij heeft hij een pc waar het enorm zonde zou zijn om een 1080 in te stoppen, omdat de cpu dan enorm gaat bottlenecken.

De topicstarter geeft aan dat hij weinig gamed, en daarom ook weinig in zin heeft om veel geld in zijn nieuwe systeem te pompen.
Daarvoor zijn deze kaarten ook gemaakt.

Ik had alleen even hardop zitten denken hoe ik dat zou doen en misschien voor de toekomstbestendigheid wel gekozen voor een gtx1080. Ik wist ook niet of het een tijdelijke oplossing zou zijn of voor lange tijd want dan heb ik geen punt gemaakt. Als hij er blij mee is dan is het prima vero en gun ik hem al het gameplezier wat er maar is.

High-end gamen kost eenmaal veel geld en daar ben ik me terdege bewust van, maar het kan ook hier. Ik heb zeker begrip voor mensen die blij zijn met minder, zonder meer waar. ;)

• NoepZor
Toekomstbestendig is een rekbaar begrip. Meestal betaal je voor een top-end kaart een vrij grote premium ten opzichte van een model wat ook snel genoeg is. Voor bijvoorbeeld 600 euro heb je nu een GTX 1060 6GB en over 3 jaar een XXX. Die XXX is waarschijnlijk dan even snel of sneller dan de 1080 en is daarbij moderner / zuiniger. Al mijn kaarten zijn uitlopers geweest of modelletjes net onder het top model. Ik verving ze elke 2 jaar ongeveer.

Alleen nu zoals al door mij aangegeven en door sommigen opgemerkt: ik speel bijna geen games meer. Ik speel incidenteel CS:GO en dat loopt zelfs op de HD6850 CF setup probleemloos. Ik heb BF3 kunnen spelen op high, BF4 werd te zwaar vanwege de beperkte vram. Sindsdien is het enorm afgenomen. Ik wil nu voor 'weinig' geld lekker raggen in PUBG :) Het kan zo zijn dat ik over 1-2 jaar een nieuw systeempje in elkaar zet. Maar dat vind ik momenteel jammer geld.

• jimh307
  • Niet online
Een echt zware gamer ben ik ook niet. Er zijn 3 games die ik speel en een game heeft bij mij een hele lange houdbaarheid.
UT2004 kocht ik in 2004 en met de vele clanpacks zit ik nu op 355 speelbare levels. De gameplay is zo goed dat het me niet gaat vervelen. Zo nu en dan speel ik het nog wel eens.
Skyrim kocht ik in 2013. Het spel is allang uitgespeeld, maar de fracties die je kunt joinen blijven quests afgeven zodat het spel nooit uitgespeeld raakt. Mijn systeem is min of meer te zwaar voor Skyrim. Het spel kent limitaties zodat ik niet hoger kan dan high settings. Dit heeft te maken met het feit dat Bethesda zo slim is geweest om de geheugenvoetprint op 2 GB in te stellen.
The Witcher 3 ben ik nu voor de 2e keer aan het spelen. Het is een dijk van een spel, maar dit spel kent wel een einde. Als deze klaar is koop ik weer een ander spel met een grote open wereld.

Dus 3 games die ik speel. Vroeger haalde ik elke maand wel een nieuwe game, maar dit wordt ook minder. Ik ben geen diehard gamer meer en ik speel minder dan 8 uur per week games. Toch heb ik me een gtx1080 gekocht omdat ik de games die ik speel ook goed kan spelen. TW3 kan alles op high aan op 1440p. Ultra settings gaat mijn kaart ook echt voelen. Ook op YouTube is er geen enkele gtx1080 die TW3 vloeiend kan draaien op ultra in 1440p. Als ik na 2 jaar games op medium moet zetten zou ik daar geen moeite mee hebben. Wat mijn kaart kan levert al prachtige beelden op en het verschil tussen high en ultra is minimaal op het scherm, maar enorm voor de videokaart. Ik heb ook geen G-sync scherm zodat elke framedrop onder de 60 fps te zien is. Ik heb dan ook geen echte gamemuis of toetsenbord. Ik heb dan wel weer 16 GB aan RAM en een stevige Core i7 6700K gekozen.
Ik doe meer met mijn systeem dan alleen gamen of werken. Zo staat deze vaak de hele dag aan zodat ik ook Spotify op de achtergrond kan laten draaien voor een lekker muziekje of voor een flinke pot schaken.
Ergens ook wel weer een beetje zonde van mijn gtx1080. Die staat dus de rest van de dag duimen te draaien, maar voor de momenten dat ie wel aan de bak moet geniet ik van de brute grafische kracht. Ik koop de eerste jaren geen upgrades meer en pas over 3 jaar koop ik een andere high-end kaart van dan.

Verder voelt Nvidia de hete adem van AMD in z'n nek. Ik heb het idee dat de Vega kaarten op ten duur de gtx1080 achter zich zullen laten. Deze concurrentie houdt de prijs mooi scherp zodra de cryptocoin-mining aan z'n eind komt. :)
Pagina: 1