Rookmelder en alarmsysteem(bewegingsmelder) in 1?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02-2021
Mijn vraag
Ik wil graag slimme rookmelders plaatsen. Maar tegelijk kijk ik ook naar een alarmsysteem. En, mijn hele huis is al voorzien van Hue lampen. En bij voorkeur hang ik niet mijn hele huis nog eens vol met aparte sensoren voor rookdetectie, en weer aparte sensoren voor bewegingsmelders voor het alarm. Liever zou ik zien dat die functies gecombineerd worden in 1 sensor, zodat ik bijvoorbeeld kan volstaan met 1 sensor per vertrek/verdieping. Maar, bestaat zoiets? Ik zou denken; dat moet er toch zijn!? Maar, ik vind eerlijk gezegd niets.
Maar, misschien zoek ik verkeerd?
Weet iemand wellicht van het bestaan van zulke sensoren? Bijvoorkeur zou ik deze dingen weer willen koppelen met de verlichting, zodat bij brand of beweging (indien niet thuis) alle lampen rood gaan knipperen.

Ik hoor graag of iemand wat goede tips heeft in deze richting.

Groeten, Tys

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:03
Ik ken ze niet maar zou ook wel geïnteresseerd zijn.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik zag nu zelfs dat er van Aeotec 6-in-1 sensoren waren. Maar rook en beweging zitten daar dan weer niet samen in.

Wel temperatuur (waarbij ze dan zelfs weer een plaatje met vlammen gebruiken).. maar als dat de trigger moet zijn om een brandalarm af te laten gaan, dan ben je een beetje laat denk ik.