Bedrijf met pagina's vol advertenties

Pagina: 1
Acties:
  • 1.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik weet dat bedrijven tegenwoordig toegelaten op V&A, maar er staat in de faq dat dit voor die enkele keer is dat er een keer een product over is. Gebruiker https://tweakers.net/gallery/sallandcomputer/ heeft echter pagina's vol met advertenties staan, wat irritant is als je op afstand gesorteerd naar koopjes aan het speuren bent. Is dit de bedoeling?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

12 MAANDEN GARANTIE!
Mooie manier om onder je verantwoordelijkheden als verkoper uit te komen, in elk geval... :X

Ik ga niet over dit hoekje van de site dus ik kan hier verder ook niks aan doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Misschien wordt het tijd voor een persoonlijke blacklist, waar je precies kan aangeven wat je niet wilt zien op de site.

- Verkopers waar je liever niet mee handelt.
- Reacties van bepaalde mensen.
- Topics die je toch niks doen, of juist irritant vind.

Volgens mij is het al wel vaker naar voren gekomen dat er vraag is naar een soort van blacklist.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 29-07-2017 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ernemmer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:58:
- Reacties van bepaalde mensen.
Gaat er nooit komen, want als de helft van de gebruikers in een topic de posts van de andere helft negeert krijg je héél vervelende discussies.
- Topics die je toch niks doen, of juist irritant vind.
Hebben we gehad maar ik kan de feature niet meer vinden, dus het lijkt erop dat die niet meer bestaat...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:57

Detmer

Professioneel prutser

@Verwijderd Het valt mij op dat Salland bij de advertenties heeft staan dat het exclusief BTW is. In dit topic gaf je min of meer aan dat het niet mocht: V&A advertentie inclusief btw? . Hoe zit dat precies?

Zie bijvoorbeeld: V&A aangeboden: HP DL360G6 2x SixCore XEON X5670 2.93Ghz en V&A aangeboden: HP 72Gb SAS 15k Rpm 2.5 (slechts 2 voorbeelden van de vele)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 22:22
De hoeveelheid advertenties is geen probleem. Ex btw prijzen wel. We pakken het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
NMe schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:01:
[...]

Hebben we gehad maar ik kan de feature niet meer vinden, dus het lijkt erop dat die niet meer bestaat...
Voor zover ik weet heeft die functionaliteit alleen bestaan in je 'Mijn topics', waar je topics kunt hiden. Dat bestaat nog steeds.

The devil is in the details.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lekker laten staan die ex BTW prijzen en alleen de verwijzing naar ex BTW weghalen. En ze bannen als ze niet willen leveren voor die prijs. Dan leren ze dat soort trucjes om goedkoop te lijken en de search te verkloten snel af.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00
Bedankt voor de reacties, ik vind het wel jammer dat een bedrijf schijnbaar pagina's vol kan spammen met advertenties.. In de regels staat nog altijd dat het incidenteel aanbieden van refurbished spul toegestaan is, maar dit is gewoon bedrijfsmatig alles wat terugkomt/refurbished wordt op tweakers pleuren.

Ik kom op V&A om (met heel af en toe een uitzondering) van een particulier te kopen, als ik van een bedrijf wil kopen ga ik wel naar marktplaats ( ;) )

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:38:
[...]

Voor zover ik weet heeft die functionaliteit alleen bestaan in je 'Mijn topics', waar je topics kunt hiden. Dat bestaat nog steeds.
Bedankt, ik had deze functie nog niet gevonden, maar dit is niet precies wat ik bedoel.
Ik zie graag zo'n functie onder het tabje actieve topics, zodat je tijdens het zien van die lijst niet elke keer topics ziet die je niet interessant vind.

[ Voor 24% gewijzigd door Ernemmer op 31-07-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

GreNade schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:46:
(...) ik vind het wel jammer dat een bedrijf schijnbaar pagina's vol kan spammen met advertenties.. In de regels staat nog altijd dat het incidenteel aanbieden van refurbished spul toegestaan is, maar dit is gewoon bedrijfsmatig alles wat terugkomt/refurbished wordt op tweakers pleuren.
Deze discussie is al veel vaker gevoerd op GoT (zoek voor de grap maar eens op 'handelaren' en 'V&A' en je komt meer dan genoeg topics tegen). De regels staan er inderdaad nog zo, maar Tweakers hanteert een soort gedoogbeleid waarin ze handelaren van tweedehands spullen toestaat, zolang ze maar geen nieuwe producten verkopen en dus concurreren met de Pricewatch. Ik ben bang dat we daar voorlopig nog geen verandering in gaan zien.

Oh, en een filter om handelaren te filteren gaan we ook niet terug zien. Volgens Tweakers zijn alle verkopers gelijk en wordt daar geen onderscheid in gemaakt. Helaas..

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
BeToBe schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:27:
[...]

Deze discussie is al veel vaker gevoerd op GoT (zoek voor de grap maar eens op 'handelaren' en 'V&A' en je komt meer dan genoeg topics tegen). De regels staan er inderdaad nog zo, maar Tweakers hanteert een soort gedoogbeleid waarin ze handelaren van tweedehands spullen toestaat, zolang ze maar geen nieuwe producten verkopen en dus concurreren met de Pricewatch. Ik ben bang dat we daar voorlopig nog geen verandering in gaan zien.

Oh, en een filter om handelaren te filteren gaan we ook niet terug zien. Volgens Tweakers zijn alle verkopers gelijk en wordt daar geen onderscheid in gemaakt. Helaas..
Zo klopt het beter. ;) Nieuwe spullen mogen -in beperkte omvang- ook. Want particulieren mogen dat ook. We zien V&A niet als bedreiging voor de Pricewatch. Die is inmiddels zo sterk dat V&A daar geen noemenswaardige invloed op heeft. Daarbij is het plaatsen van je hele assortiment in V&A een behoorlijk tijdrovende klus. Elke advertentie moet je handmatig maken, dit in tegenstelling tot de Pricewatch waar we feeds kunnen inladen.

Het feit dat sommigen liever een V&A zonder enige vorm van commerciële handel zien is ons bekend. Die opzet is gewoonweg niet voldoende om V&A te onderhouden, laat staan te laten voortbestaan. We hebben als Tweakers een tijdje geleden bewust gekozen voor uitbreiding/groei van V&A. Iedere adverteerder is ons daarbij even dierbaar, de fraudeurs en oplichters daargelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

zeef schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Zo klopt het beter. ;) Nieuwe spullen mogen -in beperkte omvang- ook. Want particulieren mogen dat ook. We zien V&A niet als bedreiging voor de Pricewatch.
Ik baseerde mij op wat in de V&A FAQ staat. Daarin heb jij gezegd dat:
In principe mag alles, behalve wanneer winkels nieuwe artikelen structureel verkopen via V&A. Dat blijft hetzelfde: Geen concurrentie met de Pricewatch in V&A.
Wellicht handig om de FAQ te updaten?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
zeef schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Zo klopt het beter. ;) Nieuwe spullen mogen -in beperkte omvang- ook. Want particulieren mogen dat ook. We zien V&A niet als bedreiging voor de Pricewatch. Die is inmiddels zo sterk dat V&A daar geen noemenswaardige invloed op heeft. Daarbij is het plaatsen van je hele assortiment in V&A een behoorlijk tijdrovende klus. Elke advertentie moet je handmatig maken, dit in tegenstelling tot de Pricewatch waar we feeds kunnen inladen.

Het feit dat sommigen liever een V&A zonder enige vorm van commerciële handel zien is ons bekend. Die opzet is gewoonweg niet voldoende om V&A te onderhouden, laat staan te laten voortbestaan. We hebben als Tweakers een tijdje geleden bewust gekozen voor uitbreiding/groei van V&A. Iedere adverteerder is ons daarbij even dierbaar, de fraudeurs en oplichters daargelaten.
Je moet in het stukje wat je gequote hebt ook even het woord 2e hands doorstrepen @zeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan een update van de FAQ wordt gewerkt. Voor de rest is de toegankelijkheid inderdaad meer losgelaten. Zolang bedrijven zaken aanbieden die bijdragen aan het keuze-aanbod, vinden we het in het belang van de bezoeker.

Dat commerciele partijen de particulier weg zouden concur9reren lijkt me geen probleem. Die zitten er voor winst en met bedrijfskosten, waardoor ze vooral wat duurder zullen zijn dan de particulier. Tegelijk bieden ze eigenlijk een ander product, vanwege garantie en service. Het aanbod is daarmee ook geschikt voor mensen die wat onzeker zijn over tweedehands aankopen.

We zien tegelijk dat veel handelaren ook kopen op Tweakers. Het helpt dus ook de particuliere verkoper om zijn spullen kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:45
zeef schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:35:
De hoeveelheid advertenties is geen probleem. Ex btw prijzen wel. We pakken het op.
Hoe zit dat met het '12 MAANDEN GARANTIE' geval? Lijkt mij wel lekker makkelijk voor een bedrijf om zo minder gezeik te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Danny.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:33:
[...]

Hoe zit dat met het '12 MAANDEN GARANTIE' geval? Lijkt mij wel lekker makkelijk voor een bedrijf om zo minder gezeik te krijgen.
Dus je kan van alles roepen, maar of dat stand houdt is vers 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
zeef schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:34:
[...]

Dus je kan van alles roepen, maar of dat stand houdt is vers 2.
Verklaart u zich nader want dit is een onduidelijk bericht. :P

Volgens mij is het niet de bedoeling dat dit wordt geaccepteerd, correct? Dus al zou het er staan en klopt/mag? het niet, dan nog zou ik dat als Tweakers zijnde niet graag willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Danny.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:52:
[...]

Verklaart u zich nader want dit is een onduidelijk bericht. :P

Volgens mij is het niet de bedoeling dat dit wordt geaccepteerd, correct? Dus al zou het er staan en klopt/mag? het niet, dan nog zou ik dat als Tweakers zijnde niet graag willen hebben.
Het consumentenrecht is dwingend recht. Je kan van alles en nog wat in je advertentie zetten, dat ontslaat de consumenten niet van zijn/haar rechten. Los daarvan is het niet onze taak om advertenties na te pluizen op onduidelijkheden of onjuistheden. Dat is een zaak tussen koper en verkoper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luca
zeef schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Het consumentenrecht is dwingend recht. Je kan van alles en nog wat in je advertentie zetten, dat ontslaat de consumenten niet van zijn/haar rechten. Los daarvan is het niet onze taak om advertenties na te pluizen op onduidelijkheden of onjuistheden. Dat is een zaak tussen koper en verkoper.
Je begrijpt het niet helemaal. Kijk, niet iedereen zal zich bewust zijn van dit 'consumentenrecht' en zal zich dan ook af laten poeieren met een "sorry, 1 jaar garantie en daarmee klaar". Lijkt mij niet helemaal de bedoeling en daarin zijn jullie de schakel die daar invloed op kan hebben, niet wij de "onschuldige maar ook weinig invloedrijke" consumenten.

Daarnaast is het wel degelijk jullie taak? Jullie faciliteren een platform waar inmiddels bedrijven bewust (dit kan je niet ontkennen) foutieve informatie
In een advertentie zet om er zelf beter vanaf te komen.

Vreemde houding..

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 03-08-2017 16:59 . Reden: Dit komt wat botter over dan ik bedoel(de). ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Danny.G schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Je begrijpt het niet helemaal. Kijk, niet iedereen zal zich bewust zijn van dit 'consumentenrecht' en zal zich dan ook af laten poeieren met een "sorry, 1 jaar garantie en daarmee klaar". Lijkt mij niet helemaal de bedoeling en daarin zijn jullie de schakel die daar invloed op kan hebben, niet wij de "onschuldige maar ook weinig invloedrijke" consumenten.

Daarnaast is het wel degelijk jullie taak? Jullie faciliteren een platform waar inmiddels bedrijven bewust (dit kan je niet ontkennen) foutieve informatie
In een advertentie zet om er zelf beter vanaf te komen.

Vreemde houding..
Helemaal mee eens, dit soort gedrag van bedrijven moet gewoon de kop in gedrukt worden, en juist Tweakers kan daar een rol mee in spelen. (Tweakers faciliteert dit namelijk ook gewoon).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Bensimpel schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:21:
[...]

Helemaal mee eens, dit soort gedrag van bedrijven moet gewoon de kop in gedrukt worden, en juist Tweakers kan daar een rol mee in spelen. (Tweakers faciliteert dit namelijk ook gewoon).
En met dit sort heksenjachtreacties is het cirkeltje weer rond.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.