Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO-ICT

Pagina: 1
Acties:

• FlrsKlvr
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
In september ga ik beginnen met de studie HBO-ICT. Ik ben opzoek naar een laptop die alleen bedoeld is voor school. School heeft geen vereisten en raadt geen bepaald type laptop aan.(ze raden alleen apple laptops af ofc) Ik heb zelf niet echt een idee wat voor laptop ik voor deze studie nodig zou hebben. Daarom probeer ik het hier even. Linkjes worden geapprecieerd, ben niet opzoek naar een zelf te bouwen.

Games zijn altijd leuk maar zal niet ver komen omdat ik niks tekort kom met mijn desktop. Een beetje videokaart mag er dus wel inzitten maar een 1070 zal overkill zijn. Een i7 leek mij wel handig. 16 GB ram is voldoende? SSD zou mooi zijn maar kan hem er eventueel zelf wel inzetten dus niet echt een must. Betaal liever wat extra als het langer meegaat, de laptop moet dus zeerdegelijk zijn en niet van crappy materiaal. Budget is onder 1500 euro.

Ik hoor het graag

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17
Tja, geven ze wel op wat voor programma's er gebruikt worden? Daar kun je iig iets mee. Ga je met vm's werken bijvoorbeeld? Zo ja, is 16GB ram wel fijn, maar ook dat is zelf uit te breiden.
SSD is zelf te doen.
Eigenlijk zou je moeten kiezen welke formaat scherm je wilt, (zou zelf bij veel sjouwen echt max gaan voor 15,6.) welke cpu en welke grafische chip.

Daarbij is het de bedoeling om zelf onderzoek te doen. Je geeft al wat aan, dus kun je in de pricewatch bij laptops al filteren op bijvoorbeeld i7 (en met dat budget kun je kijken jaar de huidige generatie of de vorige als je een betere gpu wilt voor hetzelfde geld).
Tip, een i7 met een U erachter is geen quad core, maar een Dual core. In mijn ogen nutteloos.

Ga even op zoek en post eens wat je zelf hebt gevonden en waarom. Anders wordt je topic bij gebrek aan eigen inzet waarschijnlijk gesloten.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-11 21:52
Waar ga je studeren? Veel scholen/universiteiten hebben laptop projecten deze tijd van het jaar.

• FlrsKlvr
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-01-2024
mcDavid schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:45:
Waar ga je studeren? Veel scholen/universiteiten hebben laptop projecten deze tijd van het jaar.
Staat nergens bij mijn school.

[ Voor 17% gewijzigd door FlrsKlvr op 29-07-2017 22:47 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-11 21:52
? Volgens mij zijn er nogal wat scholen in Nederland die dat aanbieden...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:29
Gooi je wensen door de pricewatch en stel ons je top 5 ofzo voor - je geeft nu ruimte aan 1001 opties. Er is zo idioot veel keuze dat een advies niet echt zinvol is.

Zoals gezegd, scherm afmeting, resolutie, opslag, evt aansluitpoorten, etc etc?

[ Voor 20% gewijzigd door NiGeLaToR op 29-07-2017 22:56 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-11 13:55
Je wilt ICT'er worden, maar bij iets simpels als een laptop kopen heb je hulp nodig. No offense, maar is dit wel de juiste studie voor je?

Toen ik aan Informatica begon (= de voorloper van HBO-ICT, ik ben net afgestudeerd) wist ik toch al snel welke laptop ik moest hebben. Omdat ik, zoals de meeste enthousiaste studenten, al flink met computers en ICT bezig was.

Als je deze studie wil doen, moet je een laptop met een snelle CPU en veel Ram hebben (dus een i7 7xxx HQ met 16GB RAM), een SSD van 256gb of meer en een 15.6 FHD scherm. Tenzij je games gaat ontwikkelen of spelen heb je geen grafische kaart nodig, de Intel HD / iris graphics zijn voldoende. Alles extra is mooi meegenomen.

Linux support kun je beter ook controleren, want sommige ontwikkel tools werken daar beter op (ssh, nodejs, docker etc).

Kijk dus eens naar deze: pricewatch: HP Pavilion 15-bc235nd
Pagina: 1