Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg0enga
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-08 22:49
Hallo,

Ik heb een Macbook pro 2016 model in januari gekocht. In februari kreeg in de eerste klachten met het toetsenbord, de spatiebalk weigerde. Macbook ingeleverd bij Amac en voorzien van een nieuwe topcase.

Een maand later weer precies het zelfde probleem. Spatiebalk en verschillende toetsen weigeren en blijven hangen. Weer Macbook ingeleverd en weer is de topcase vervangen.

Paar weken later Macbook weer opgehaald en nog geen uur na aan het werk te zijn met de nieuwe topcase weer een probleem met het toetsenbord. de T en R toets blijven hangen. Ben gelijk terug gegaan naar de winkel. Amac wil de laptop weer opsturen voor het vervangen van een topcase en voor onderzoek.

Resultaat: Macbook is nog steeds in onderzoek en reparatie. Ik heb aangegeven een nieuwe exemplaar te willen. Apple waar in de Macbook gekocht heb stuurt me van het kastje naar de muur. Hang uren met Apple aan de telefoon en bereik helemaal niets.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit kan oplossen? :)

Groeten,
Len

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop hem de volgende keer bij Mediamarkt, mijn zoon heeft daar een super ervaring. Na ruim 1 jaar en 3x retour voor problemen met het moederbord, (van een Macbook Pro) het geld 100% teruggekregen..

Dus geld terug vragen en naar de MM.
Succes verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 21:29

WTM

Ik heb juist goede ervaringen met Apple zelf, ga naar een Apple Store (wel afspraak maken bij de Genius balie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd naar de Geniusbar. Nooit naar de klunzen van de Media Markt. Apple is aanzienlijk coulanter als je het hele traject bij hen zelf laat doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in een Apple shop wel een een hele donderdag koopavond gestaan om het voor elkaar te krijgen.. Ze dachten zeker dat ik het na een half uur wel op zou geven (met mijn zoon erbij).... Om 21 uur werden we buiten de deur "gezet" maar wel met een gratis reparatie deal.... Bij afhalen werd nog even "fijntjes" gezegd dat de vervanging van het moederbord onder "een coulance regeling" viel (Macbook Pro ca 1.5 yr jong.., EU regels al 2 yrs...Apple hanteerde toen nog 1 yr....). Hoezo klant vriendelijk...

MM was daarentegen heel soepel, zoals het hoort (meermalen!) ! Heb altijd veel geduld om dit soort zaken netjes af te handelen. Zij voelen wrs ook de stress van (sommige opgejaagde) klanten....

Qua duurzaamheid valt me de Macbook Pro ontzettend tegen. Veel mobo problemen (meerdere versies). Juist die duurzaamheid heeft mijn zoon nodig als reizende fotograaf. Hij heeft nu een Asus UX410 variant, hij is er tot nu toe heel tevreden.. i5/stil/accuduur nog even afwachten (nog geen lange reizen gehad) maar kost iig bijna de helft..... (stel gelijke duurzaamheid.. scheelt dat toch; afwachten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:54:
Ik heb in een Apple shop wel een een hele donderdag koopavond gestaan om het voor elkaar te krijgen.. Ze dachten zeker dat ik het na een half uur wel op zou geven (met mijn zoon erbij).... Om 21 uur werden we buiten de deur "gezet" maar wel met een gratis reparatie deal.... Bij afhalen werd nog even "fijntjes" gezegd dat de vervanging van het moederbord onder "een coulance regeling" viel (Macbook Pro ca 1.5 yr jong.., EU regels al 2 yrs...Apple hanteerde toen nog 1 yr....). Hoezo klant vriendelijk
offtopic:
De EU regels schrijven helemaal geen 2 jaar garantie bij de fabrikant voor. Het eerste jaar kun je bij zowel de fabrikant als de reseller terecht voor garantie. Het tweede jaar uitsluitend bij de reseller. Zo te lezen heb jij jouw MacBook aangeschaft bij de MM en probeerde je in het tweede jaar garantie te claimen bij de fabrikant (Apple). Dat zij jouw moederbord vervangen hebben is dus inderdaad uit coulance.

Ik zou ook een afspraak maken bij de Genius Bar. Mijn ervaring is dat je daar echt het beste geholpen wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door OosterF op 30-07-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OosterF schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:03:
[...]
offtopic:
De EU regels schrijven helemaal geen 2 jaar garantie bij de fabrikant voor. Het eerste jaar kun je bij zowel de fabrikant als de reseller terecht voor garantie. Het tweede jaar uitsluitend bij de reseller. Zo te lezen heb jij jouw MacBook aangeschaft bij de MM en probeerde je in het tweede jaar garantie te claimen bij de fabrikant (Apple). Dat zij jouw moederbord vervangen hebben is dus inderdaad uit coulance.

Ik zou ook een afspraak maken bij de Genius Bar. Mijn ervaring is dat je daar echt het beste geholpen wordt.
Dat was de vorige Macbook Pro, mooi in een echte Apple shop gekocht...
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
2 jaar richtlijn.
Nederland kent formeel geen 2 jarige wettelijke garantie termijn maar een garantie termijn die overeenkomt met de verwachting die je van een product hebt. En bij zo'n Macbook pro mag je toch voor die prijs die 2j verwachten, dus claim je op een nette manier de garantie.

Bij de volgende Macbook Pro zijn we naar de MM gegaan en die ging ook weer stuk (mobo weer) en dat werd dus super afgehandeld. Alleen de manier waarop al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFlyKLM
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 21:01
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:19:
[...]

Dat was de vorige Macbook Pro, mooi in een echte Apple shop gekocht...
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
2 jaar richtlijn.
Nederland kent formeel geen 2 jarige wettelijke garantie termijn maar een garantie termijn die overeenkomt met de verwachting die je van een product hebt. En bij zo'n Macbook pro mag je toch voor die prijs die 2j verwachten, dus claim je op een nette manier de garantie.

Bij de volgende Macbook Pro zijn we naar de MM gegaan en die ging ook weer stuk (mobo weer) en dat werd dus super afgehandeld. Alleen de manier waarop al.
Zo'n Apple Shop in de MediaMarkt is echter geen officiële winkel van Apple, maar een reseller. MediaMarkt is verantwoordelijk voor de garantieafhandeling in dat geval. Ondanks dat de Apple Shop er volledig Apple-ish uitziet en er ook een door Apple opgeleide medewerker staat, heb je hem gewoon bij MediaMarkt gekocht en is Apple in deze geen partij m.b.t. de garantie (beter gezegd: consumentenrecht). Apple is wel verantwoordelijk voor de 1-jarige fabrieksgarantie die ze geven. Is dat jaar verlopen, dan kan je alleen nog voor het consumentenrecht bij de verkoper aankloppen.

In het geval van de TS: hij heeft de MacBook Pro gekocht bij Apple. Apple is dus zowel voor het consumentenrecht als de 1-jarige fabrieksgarantie verantwoordelijk. Amac, waar TS zijn MacBook Pro gebracht heeft voor reparatie, dus eigenlijk niet. Echter heeft Apple met verschillende verkooppunten het APR Program, waardoor die Resellers de reparatie voor Apple afhandelen.

[ Voor 20% gewijzigd door iFlyKLM op 30-07-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1e keer was echt bij Apple in Arnhem (Store). Of die nu nog bestaat?

Ander geval: een lens van 1100 euro gaat na ca 3 jaar stuk. garantie 2 jaar...
Kosten reparatie opgevraagd: 300 euro...
Van zo'n dure lens mag je verwachten dat ie veel langer dan 3 jaar mee gaat. We hebben de economische levensduur op 10 jaar (voor)gesteld. Dus aangeboden om ca 1/3 van het bedrag te betalen.
Uitkomst: 75 euro betaald, dus 25%...en de lens werd mooi gerepareerd.

Nog een voorbeeld: van mijn server gaan binnen een paar maanden 3 van 4 hard disks stuk... buiten de 2 of 3 jaar garantie. Via hun service-Facebook account aangekaart... mooi gratis nieuwe gekregen...! (gelukkig nog een andere backup...). Toch niet normaal dat dit gebeurt...

Kom op dus stel je een beetje actief en zelf (ook) redelijk(!) op en mijn ervaring is dat je er meestal wel uitkomt. Uiteraard zijn er (trieste) gevallen waar de redelijkheid van de winkel ver te zoeken is en ... vergeet niet: c'est le ton qui fait la music...
En...simpel: ze zijn (anders) een klant kwijt en het is geen goede (mondelinge/forum/review/beoordeling) reclame voor hen.....

Kortom: als men echt keihard aan die 1 jaar vasthoudt, doe een redelijk voorstel wat je bereidt bent te betalen. Ander betaal je het volle pond...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
mijn tip is maak een afspraak bij de genius bar en neem je papieren mee. blijf vriendelijk en leg je probleem uit. mijn ervaring is dat de mede werkers wel een oplossing voor je zoeken. Het is natuurlijk vreemd dat na herhaalde reparaties het toetsenbord vast blijft hangen.

hoor graag de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg0enga
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-08 22:49
Bedankt voor alle tips! Ik wou ook dat ik de Mac Book niet via Apple zelf gekocht had. Veel online winkels doen minder moeilijk over producten die niet werken, en opsturen is mogelijk wat nu niet het geval is.

Morgen kan ik eindelijk mijn kapote MacBook weer ophalen bij Amac. Ik moest van de service van Apple de Mac book inleveren om onderzocht te worden. De conclusie was dat er vuil in de top-case zat. Erg vreemde conclusie als ik na het ophalen van de gerepareerde MacBook een uur later al weer in de winkel stond met precies het zelfde probleem.

Nu ga ik een afspraak maken in de genius bar in Amsterdam om hier een oplossing voor te zoeken. Ik laat weten hoe het afloopt.

Groeten,

Len

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mediamarkt zou ik echt nooit van m'n leven nog een laptop kopen, zeker niet in Arnhem.

Maar afhankelijk van waar je woont en de Apple Store zelf is geen optie, kan je beter zoeken naar een premium repair center, zoals Card Services in Zwolle of iVizi in Maastricht. Dat zijn de bedrijven die het apparaat zélf repareren, en dus niet gewoon als veredeld PostNL punt met een Apple logotje erbij fungeren. :+ (Zoals Amac dus :P) Als je nog binnen het jaar zit kan je als t goed is zelfs terecht in Apple Stores net over de grens in Duitsland bijvoorbeeld. Dus er zijn genoeg opties wat dat betreft. :)

Ik hoop voor je dat een genius het permanen voor je kan gaan oplossen. :)
Meestal mogen ze na zoveel reparaties aanbieden om je een nieuwe te geven.

Overigens kan je juist beter altijd via Apple kopen. Oo
Je moet alleen Apple niet aankijken voor de service/reparatieskills van derde partijen. Via Amac komt het meestal bij Harmony terecht, en dat is dus gewoon Dynafix. Daar wil je voor geen goud je hardware terecht laten komen. Voortaan dus meteen naar Apple, prima service en goede technici onsite. Of naar een premium repair center zoals Card Services/iVizi, en je zal een stuk blijer zijn met de service, snelheid en deskundigheid. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:01:
Mediamarkt zou ik echt nooit van m'n leven nog een laptop kopen, zeker niet in Arnhem.

Maar afhankelijk van waar je woont en de Apple Store zelf is geen optie, kan je beter zoeken naar een premium repair center, zoals Card Services in Zwolle
bedankt voor de tip over Card services...
https://www.cardservices.nl/over-card#OverCARD
En wie is er nu klant bij hen volgens de OverCARD pagina?... 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.cardservices.nl/CMSDATA/Afbeeldingen/image/Mediamarkt%20lgoo.png

Mediamarkt Arnhem is nog zo gek nog niet met een zo goed gewaard service center vierkant achter hen stande, en dat volgens een van de betere reviewers op Tweakers.net... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:23:
Nope, die bestaat niet meer en heeft ook nooit bestaan. Je hebt 'm dus gewoon bij een reseller gekocht. Verder weinig mis mee, behalve dat je impliceert dat je rechtstreeks bij Apple zelf hebt gekocht.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Arnhem Apple Store? Was maar zo een feest. Het is/was een Premium Store, hete eerst iCentre en nu AMac, doen heel moeilijk over, de service is nog slechter dan een openbaar toilet.

En Media Markt Arnhem, goede service?? ik ging ooit een laptop van 400 euro terug brengen omdat het uit de doos niet werkte, moest ik 10% van de totale bedrag afstaan 8)7 Manager bij geroepen, "gelukkig" geruild voor een werkende. Geld terug? Vergeet het maar.

Misschien heb ik gewoon pech, maar voor mij geen Media Markt of Apple resellers meer :)

Zoals iedereen zei, gewoon naar Apple Store (niet van die neppe Apple Stores). Zit er geen 1 in de buurt? bel ze gewoon op, wordt zo opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door Annoyingmouse op 07-08-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:31:
[...]

bedankt voor de tip over Card services...
https://www.cardservices.nl/over-card#OverCARD
En wie is er nu klant bij hen volgens de OverCARD pagina?... 8)

[afbeelding]

Mediamarkt Arnhem is nog zo gek nog niet met een zo goed gewaard service center vierkant achter hen stande, en dat volgens een van de betere reviewers op Tweakers.net... _/-\o_
Nou... Dat Media Markt klant is bij Card Services (en dat hoeft dus niet te betekenen "alle vestigingen" (misschien zit Arnhem wel bij een andere reperateur.) of "alle producten", noch "voor alle type Apple producten") houdt natuurlijk niet automatisch in dat Card Services vierkant achter ze staat natuurlijk. :P Het is gewoon een klant, that's it. :) Media Markt is ook klant van Dynafix, en dan kan je je apparaat nog beter door een blender mieteren. Je moet dus maar hopen dat het bij de good guys aankomt. :)

Media Markt Arnhem heeft mij echt enorm slechte service geleverd met m'n Macbook Pro 2015. Misschien dat het meisje bij dat reparatiedeel gewoon geen flauw benul had van wat de bedoeling was, maar als je 3x terug moet komen en steeds weer een andere onopgeleide mafkees voor je hebt staan dan krijg je er wel genoeg van zeg maar... Dat is de hele reden dat ik überhaupt uiteindelijk bij Card Services terecht ben gekomen, ik reed liever een uurtje naar Zwolle dan dat ik me nog verder liet opnaaien door die gasten bij MM Arnhem Centrum. :P
Via consult van Card Services, nadat ik bij de iCenter Arnhem was geweest overigens (die het tot mijn horror ook opstuurde naar Dynafix, terwijl ze zeiden een eigen reperatiecentrum te hebben ;(), is het apparaat uiteindelijk door Apple na wat aandringen vervangen voor een 2016 model.

Maar goed, that's in the past now; ik ben blij dat jij wel een goede ervaring hebt gehad met Media Markt. :) Hopelijk zijn er meer tevreden dan boze klanten. :) Ik ga er in ieder geval nooit meer iets van waarde kopen. Althans: niet in de fysieke winkel. Wellicht wel via de webshop, want dan heb je gewoon 14 dagen zichttermijn zonder dat de medewerker een grote mond tegen je kan opzetten, dat scheelt. ;)

En bedankt voor je compliment. :P

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 07-08-2017 18:47 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
Apple stores zitten alleen in Amsterdam, Haarlem en Den Haag. Waar jij het over hebt zijn premiums resellers, maar dat zijn altijd zelfstandige winkel(ketens).

De verwarring dat dit gaat om 'officieel' bij Apple kopen wordt nogal eens gemaakt, zeker omdat ze vaak ook gecertificeerde service leveren. Echter bij consumentenrechten claims zijn deze winkels zelf verantwoordelijk, niet Apple.

In die zin heeft de Apple Store / Genius bar waar je bent geholpen dus zeker wel een flinke coulance gegeven. Uiteraard wordt er dan nadrukkelijk bij gezegd dat het om een uitzondering gaat, omdat men niet de verwachting wil scheppen dat je deze coulance in iedere situatie gaat krijgen.

Ontopic:
Mijn tip: laat hem deze derde keer nog eens repareren via deze weg. Weer een probleem na reparatie? Contact zoeken met Apple.

[ Voor 26% gewijzigd door Geronimous op 08-08-2017 09:45 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Er is geen Apple Store in Arnhem. Ook nooit geweest. Het is een reseller waar jij bent geweest. De enige Stores in Nederland zijn die in Amsterdam, Haarlem en Den Haag.
Pagina: 1