Hulp gevraagd nieuwe Focal speakers + Pioneer radio unit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 12:30
Beste Tweakers,

Ik zit met een dilemma waar ik zelf niet uitkom. Ik ben een leek op het gebied van audio, verder dan kabels trekken kom ik niet. Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die mij kan helpen, desnoods tegen betaling (aan huis).

Ik heb afgelopen week nieuwe speakers besteld om de speakers in mijn trouwe Peugeot 206 te vervangen. De nieuwe speakers klonken in de winkel zeer zuiver en fijn, met een heerlijk geluid. De speakers zijn ook in recensies zeer goed beoordeeld. In Nederland kosten de speakers €350, maar via Amazon.de €250, dus heb ik ze daar besteld.

Een aantal dagen geleden zijn de nieuwe speakers, de Focal K2 Power 165KR, binnengekomen. Samen met een vriend hebben we de speakers ingebouwd, maar al snel bleek het geluid enorm tegen te vallen. De tweeters lijken te schel en de woofers te gemoffeld. Bij het inpluggen van de speakers in de auto van m'n vriendin klinken ze wel een stuk beter, terwijl zij een oude(re) autoradio heeft die 6 jaar geleden zo'n €65 kostte.

Wat er nu in de auto zit:
Radio: Pioneer MVH-X580BT
Front speakers: Focal K2 Power 165KR
Rear speakers (hoedenplank): Pioneer TS-A6911

We hebben geheel nieuwe kabels door de auto getrokken, daar ligt het niet aan. De rear speakers doen het ook prima. Ook hebben we de polen al omgedraaid, om te zien of het daar aan ligt, maar alle + en - zitten goed en omdraaien zorgt niet voor een beter of slechter geluid. Ik heb geen aparte versterker, alleen de Pioneer unit.

Mijn vraag:
Is er iemand die weet hoe ik het geluid kan verbeteren? Ze klinken wel 'oké', maar ik had zo veel meer verwacht voor dat geld. De tweeters klinken harder dan de woofers en het geluid is gewoon niet 'wauw'. Misschien doe ik iets helemaal verkeerd of moet het filter of de instellingen in de radio aangepast worden, maar ik ben dus op zoek naar iemand die mij kan helpen. Dit kan via het forum, maar als er een audio fanaat is die in Zuid-Limburg woont, kan het ook tegen betaling bij mij thuis.

Misschien wat extra info: bij het installeren van de speakers hebben we de draden vanuit de radio rechtstreeks op een speaker gehouden en toen klonk ie geweldig. Later weer geprobeerd, weer gemoffeld geluid. Misschien herkent iemand het probleem?

Mijn dank is groot! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/npZjBex.jpg

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dikke mdf hoedenplank nemen. 18, of 21 mm is voldoende. En de plank zo maken dat lucht in de bak zoveel mogelijk geïsoleerd is van de lucht in de cabine.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Lip schreef op zondag 30 juli 2017 @ 05:32:
Dikke mdf hoedenplank nemen. 18, of 21 mm is voldoende. En de plank zo maken dat lucht in de bak zoveel mogelijk geïsoleerd is van de lucht in de cabine.
Helaas gaat het niet om de speakers in de hoedenplank, maar de nieuwe Focal spealers voorin. De Pioneers achterin doen het prima.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien ff je hu resetten om er zeker van te zijn dat je eq instellingen standaard staan, of evt je iso stekker doormeten met een multimeter.

[ Voor 22% gewijzigd door Lip op 30-07-2017 10:16 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Lip schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:14:
Misschien ff je hu resetten om er zeker van te zijn dat je eq instellingen standaard staan, of evt je iso stekker doormeten met een multimeter.
Al gedaan, leverde helaas niks op..

Het zal niet liggen aan het inspelen vam de speakers lijkt me? Want bij mij in de auto klinken ze niet zo zuiver, bij mijn vriendin wel.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

In spelen van de speakers, is een niet bestaand iets. Het is geen zuiger die in een cilinder heen en weer gaat.

Edit : Heb je er een carkit tussen zitten?

[ Voor 17% gewijzigd door Lip op 30-07-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
Lip schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:50:
In spelen van de speakers, is een niet bestaand iets. Het is geen zuiger die in een cilinder heen en weer gaat.

Edit : Heb je er een carkit tussen zitten?
Ik heb een bijgeleverde microfoon die rechtstreeks op de radio aangesloten zit, that's it.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

DjVe

Hatsaflats!

Je hebt al gespeeld met de settings op de crossover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
DjVe schreef op zondag 30 juli 2017 @ 16:55:
Je hebt al gespeeld met de settings op de crossover?
Jap, maar dit verandert weinig ;(

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik denk dat de speakers geen fatsoenlijke klankkast hebben. Daardoor kunnen ze slecht klinken.
Op internet zijn wel tips te vinden om dit te verbeteren.
Pagina: 1