De gender-neutraliteit van Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 1.810 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Inhakend op Hedendaagse gender(neutraliteit)

Is Tweakers.net wel genderneutraal genoeg?

...

Want bij je profiel kan / moet je invullen wat je geslacht is;
  • Man
  • Vrouw
  • Niet opgegeven
Niet opgegeven is niet hetzelfde als "non of the above" waardoor sekse-neutrale mensen zich gepasseerd kunnen voelen, door verplicht toch een keuze te moeten maken.

(indien je als sekse-neutraal persoon wel een keuze wil doorgeven, maar jouw keuze er dus niet tussen staat - omdat je zowel geen man, als vrouw bent / voelt).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:38

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Welk belang heeft dat voor de tweakers community? We spreken elkaar niet aan met geslacht en noemen elkaar bij nickname, hoe gender neutraal wil je het hebben?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
42dpi schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:59:
Welk belang heeft dat voor de tweakers community? We spreken elkaar niet aan met geslacht en noemen elkaar bij nickname, hoe gender neutraal wil je het hebben?
Het gaat mij specifiek om het registratie-formulier waar je kan aangeven welk geslacht je bent / je jezelf voelt.

Die is nu erg dwingend in 'man' of 'vrouw' en daardoor kunnen lgbtqia-personen zich gepasseerd voelen (zie het forum waar ik naar refereerde).

Oa. de NOS / NS / etc... stellen zich nu gender-neutraal op en dus is de vraag; waar blijft Tweakers in deze(n)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kan je 1 persoon vinden die daadwerkelijk gender-neutral is die hierom geeft voor Tweakers.net tho?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:04

odan

The dark side is within all!

tweakers.net heeft zijn verstand nog niet verloren, en daarom is het nog gewoon man/vrouw/gaat je geen reet aan.

al die onzin over genderneutraliteit....

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
odan schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:03:
tweakers.net heeft zijn verstand nog niet verloren, en daarom is het nog gewoon man/vrouw/gaat je geen reet aan.

al die onzin over genderneutraliteit....
Volgens de lgbtqia-mensen zijn er ongeveer 800.000 mensen in NL die zich geen man / vrouw voelen (5% van de NL bevolking) die nu dus geen keuze kunnen opgeven bij het profiel van Tweakers.

De NS / gemeente Amsterdam / etc... zijn daardoor sinds kort met een gender-neutrale communicatie begonnen en ik vroeg mij af waar Tweakers blijft in deze(n).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@b2vjfvj75gjx7 lgbtqia ...? Dat is weer een nieuwe voor mij...

Verder moet ik zeggen dat het natuurlijk niet zo'n moeite is om even een extra optie of wat toe te voegen, dus waarom ook niet?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:15:
@b2vjfvj75gjx7 lgbtqia ...? Dat is weer een nieuwe voor mij...

Verder moet ik zeggen dat het natuurlijk niet zo'n moeite is om even een extra optie op wat toe te voegen, dus waarom ook niet?
Lesbian, Gay, Bisexual, Transsexual, Queer, Intersex, Asexual

Overigens mis ik in deze categorie de Nymfomaan - die extreem seksueel is (in tegenstelling tot de A-sexual).

Wat mij betreft zou het dus lgbtqian moeten zijn, waarbij de extreem seksuele Nymfomaan ook een positie krijgt in de gender-neutrale discussie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:25
Je bent of een man of een vrouw, klaar. Wat op je paspoort, rijbewijs etc staat, dat ben je.

Wat een gezeur deze tijd over die gender onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 11:15

Mnstrspeed

Aw, Snap!

42dpi schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:59:
Dit. Maar als we elkaar bij nickname aanspreken, waarom staat deze profieloptie er dan uberhaupt tussen? Schoenmaat/religie/haarkleur/etc staan er immers ook niet tussen, dat heeft net zo weinig met jouw identiteit als Tweaker te maken :)

Ehhh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Mnstrspeed schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:18:
[...]

Dit. Maar als we elkaar bij nickname aanspreken, waarom staat deze profieloptie er dan uberhaupt tussen? Schoenmaat/religie/haarkleur/etc staan er immers ook niet tussen, dat heeft net zo weinig met jouw identiteit als Tweaker te maken :)
Vooral dat laatste;

Is de definitie van een Tweaker per definitie niet genderneutraal?

Het is geen Tweakerin, of Tweakerster, of wat dan ook... het is een Tweaker.

Als je dan naar het geslacht vraagt, geef dan alle opties en niet alleen de hokjesman-definitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige goede antwoord is dat Tweakers.net zich aan ISO 5218 moet gaan houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:08
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Volgens de lgbtqia-mensen zijn er ongeveer 800.000 mensen in NL die zich geen man / vrouw voelen (5% van de NL bevolking) die nu dus geen keuze kunnen opgeven bij het profiel van Tweakers.

De NS / gemeente Amsterdam / etc... zijn daardoor sinds kort met een gender-neutrale communicatie begonnen en ik vroeg mij af waar Tweakers blijft in deze(n).
Zolang er niemand klaagt, hoeft Tweakers er ook niks mee te doen.

En 800.000 mensen die zich geen man/vrouw voelen vind ik echt veel te veel klinken, dus ik betwijfel ten zeerste of dat ook maar enigszins klopt. Maar dat past misschien beter in dat andere topic.
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:20:
[...]

Als je dan naar het geslacht vraagt, geef dan alle opties en niet alleen de hokjesman-definitie.
Meer opties = meer hokjes :>

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 29-07-2017 18:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:20:
[...]

Vooral dat laatste;

Is de definitie van een Tweaker per definitie niet genderneutraal?

Het is geen Tweakerin, of Tweakerster, of wat dan ook... het is een Tweaker.

Je hebt toch ook alle opties die je nodig hebt? Ben je man/vrouw zoals de hele wereld het zegt of wil je het niet invullen.
Dit soort extreem overdreven gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:17:
[...]

Overigens mis ik in deze categorie de Nymfomaan - die extreem seksueel is (in tegenstelling tot de A-sexual).

Wat mij betreft zou het dus lgbtqian moeten zijn, waarbij de extreem seksuele Nymfomaan ook een positie krijgt in de gender-neutrale discussie.
Sinds wanneer is een nymfomaan een sekse...? Ik zou denken dat de optie 'Anders' voldoende zou moeten zijn, want anders wordt het wel heel bewerkelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Laat dat geneuzel over sexen maar lekker naar de achtergrond gaan. Dit is internet en daar is iedereen gelijk want je ziet toch niet wat er achter zit.
Opbokken met die ongein en mensen laten zijn wie ze willen zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:21:
Het enige goede antwoord is dat Tweakers.net zich aan ISO 5218 moet gaan houden.
ISO 5218 is exact waar ik op doel, en als je deze in ogenschouw neemt, is Tweakers dus niet genderneutraal.

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/4jn9v0jdr/image.png
- ISO 5218 guidelines -

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/v5zqjznkv/image.png
- Tweakers intake formulier -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Maak er maar van 'Wat is je biologische sekse?', zijn we direct klaar. O-)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:25:
[...]

ISO 5218 is exact waar ik op doel, en als je deze in ogenschouw neemt, is Tweakers dus niet genderneutraal.

[afbeelding]
- ISO 5219 guidelines -

[afbeelding]
- Tweakers intake formulier -
Je zei in je startpost iets heel anders:
Niet opgegeven is niet hetzelfde als "non of the above"
Jij zegt volgens mij dat je none of the above erbij zou willen, wat 'iets anders dan man of vrouw' betekent. 'Onbekend' en 'Niet van toepassing' zijn niet hetzelfde als 'iets anders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:27:
Maak er maar van 'Wat is je biologische sekse?', zijn we direct klaar. O-)
Ik pleit zelf meer voor "wie / hoe voel jij je vandaag" - omdat je natuurlijk per dag een andere entiteit kan ervaren.

Sommige Tweakers zijn de ene dag een man, maar voelen zich de andere dag heel vrouwelijk.

Deze keuze vastleggen in een pulldown-menu is niet heel gender-vriendelijk, naar mijn mening;

Je identiteit verschuift, en je gender dus ook.
Hahn schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:27:
[...]

Je zei in je startpost iets heel anders:

[...]

Jij zegt volgens mij dat je none of the above erbij zou willen, wat 'iets anders dan man of vrouw' betekent. 'Onbekend' en 'Niet van toepassing' zijn niet hetzelfde als 'iets anders'.
Bij Tweakers is het A of B, of "ik zeg het niet", maar je hebt geen keuze voor "onbekend" of "iets anders".

[ Voor 29% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-07-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:28:
[...]

Ik pleit zelf meer voor "wie / hoe voel jij je vandaag" - omdat je natuurlijk per dag een andere entiteit kan ervaren.

Sommige Tweakers zijn de ene dag een man, maar voelen zich de andere dag heel vrouwelijk.

Deze keuze vastleggen in een pulldown-menu is niet heel gender-vriendelijk, naar mijn mening;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aU0S2WEpUNsmdNnovR2CQ8AZ/full.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.managingcommunities.com/wp-content/uploads/2015/11/not-sure-if-trolling.jpg

Als er al iets zou moeten veranderen, dan zie ik maar 2 realistische opties:
[list=1]• Geslacht weghalen, want wat doet het er toe?
• Naast 'Man', 'Vrouw' en 'Niet opgegeven' de optie 'Anders' toevoegen en er klaar mee zijn. Anders blijf je bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
:F

Onze welvaart kent werkelijk geen grenzen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

Cyphax

Moderator LNX
RGAT schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:21:
[...]

Je hebt toch ook alle opties die je nodig hebt?
Je zou nog een stap verder kunnen gaan en je afvragen of het ergens voor nodig is dat je je geslacht invult. Doet Tweakers iets met die informatie? Zo niet, waarom dan niet gewoon helemaal achterwege laten?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[...]
Als ik hier mijn oprechte mening over moet geven heb ik waarschijnlijk een ban te pakken. :')

* D4NG3R word een beetje flauw van deze hele discussie en is van mening dat mensen zich niet zo moeten aanstellen.

Je geeft het zelf al mooi aan, men voelt zich zo. Als we alles moeten gaan aanpassen op gevoel dan is er geen einde aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
[...]

Maar maar, de enige groep hiervan die een probleem zou kunnen hebben met dit verhaal is de I, ik bedoel bv een homo is een kerel die op kerels valt, dan is de keuze M/V toch makkelijk?
Wat heeft sexuele voorkeur met genderneutraliteit te maken eigenlijk :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
[...]
De Herman Finkers optie ?
Sex ?: Ja graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
D4NG3R schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:33:
[...]

Als ik hier mijn oprechte mening over moet geven heb ik waarschijnlijk een ban te pakken. :')

* D4NG3R word een beetje flauw van deze hele discussie en is van mening dat mensen zich niet zo moeten aanstellen.

Je geeft het zelf al mooi aan, men voelt zich zo. Als we alles moeten gaan aanpassen op gevoel dan is er geen einde aan.
Oa. de NS en gemeente Amsterdam communiceren nu genderneutraal - Tweakers vraagt gewoon keihard of je man, of vrouw bent.

Ze scharen zich dus in het rijtje van oa. RTL Boulevard die weigert gender-neutraal te presenteren;

http://www.mediacourant.n...gaat-niet-genderneutraal/

Overigens zijn er ook non-binaire mensen, die liever worden aangesproken met "hen" ipv. "hij" of "zei" en ik denk dat Tweakers daar een flink punt mis momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
We hebben een oorlog nodig, veel te veel vrije tijd :')
Als iemand in een rolstoel zit willen ze meestal niet alles in hun leven daar door laten defineren, waarom moet het met gender neutrals dan volgens jou wel zo zijn dat ze alles en overal dat onder moeten kalken met informatie waar niemand wat om geeft? (je bent wat je bent, ik heb niks aan de informatie...)

Edit:
Tweakers vraagt gewoon keihard of je man, of vrouw bent....
...Overigens zijn er ook non-binaire mensen, die liever worden aangesproken met "hen" ipv. "hij" of "zei" en ik denk dat Tweakers daar een flink punt mis momenteel.
Troll dus, move along people :)

[ Voor 28% gewijzigd door RGAT op 29-07-2017 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
RGAT schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:50:
waarom moet het met gender neutrals dan volgens jou wel zo zijn dat ze alles en overal dat onder moeten kalken met informatie waar niemand wat om geeft
Het gaat niet om wat ik vind, maar wat Tweakers van haar (zijn? / hen?) bezoekers wil achterhalen...

Waarom doet het geslacht van een Tweaker er toe bij de intake?

Overigens is non-binaire geen troll-mening, maar een factor waar ook Tweakers rekening mee moet houden;

Wikipedia: Genderqueer

Dan ben je dus gewoon non-binair en dat moet naar mijn mening tijdens de intake worden geaccepteerd.

[ Voor 25% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 29-07-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Oa. de NS en gemeente Amsterdam communiceren nu genderneutraal - Tweakers vraagt gewoon keihard of je man, of vrouw bent.

Ze scharen zich dus in het rijtje van oa. RTL Boulevard die weigert gender-neutraal te presenteren;

http://www.mediacourant.n...gaat-niet-genderneutraal/

Overigens zijn er ook non-binaire mensen, die liever worden aangesproken met "hen" ipv. "hij" of "zei" en ik denk dat Tweakers daar een flink punt mis momenteel.
Waarom lig jij hier zo wakker van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Waarom lig jij hier zo wakker van?
Vanwege de hedendaagse, maatschappelijke discussie.

En jezelf elke dag anders voelen is gewoon heel erg Gender Fluid;

Gender fluid (letterlijk: vloeibaar geslacht) is een genderidentiteit waarbij er van geslacht wordt gewisseld. Er is een overlap van gender fluid en bigender/polygender. Iemand die zich als gender fluid identificeert kan zich het ene moment mannelijk en het andere moment vrouwelijk voelen.

Daar is niets raars aan en Tweakers blijft maar hangen in die "man" / "vrouw" discussie tijdens het aanmaken van je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:58:
[...]

Vanwege de hedendaagse, maatschappelijke discussie.

En jezelf elke dag anders voelen is gewoon heel erg Gender Fluid;

Gender fluid (letterlijk: vloeibaar geslacht) is een genderidentiteit waarbij er van geslacht wordt gewisseld. Er is een overlap van gender fluid en bigender/polygender. Iemand die zich als gender fluid identificeert kan zich het ene moment mannelijk en het andere moment vrouwelijk voelen.

Daar is niets raars aan en Tweakers blijft maar hangen in die "man" / "vrouw" discussie tijdens het aanmaken van je profiel.
Ik zal mezelf iets specifieker herhalen: waarom lig jij, persoonlijk hier wakker van? Ben je iemand die iets anders dan man of vrouw in z'n (haar/hun/watdanook...) profiel wilt hebben? Of doe je deze discussie voeren voor andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:52:
[...]

Het gaat niet om wat ik vind, maar wat Tweakers van haar (zijn? / hen?) bezoekers wil achterhalen...

Waarom doet het geslacht van een Tweaker er toe bij de intake?

Overigens is non-binaire geen troll-mening, maar een factor waar ook Tweakers rekening mee moet houden;

Dan ben je dus gewoon non-binair en dat moet naar mijn mening tijdens de intake worden geaccepteerd.
Als jij vindt dat het niet uit maakt kies je toch om het niet in te vullen? Probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:00:
[...]

Ik zal mezelf iets specifieker herhalen: waarom lig jij, persoonlijk hier wakker van? Ben je iemand die iets anders dan man of vrouw in z'n (haar/hun/watdanook...) profiel wilt hebben? Of doe je deze discussie voeren voor andere mensen?
Ik ben erg gender fluid, momenteel - om je vraag te beantwoorden.

Maar daar gaat het niet om; de discussie is algemener;

Waarom moet je bij Tweakers kiezen voor "man" of "vrouw" en is er geen ruimte voor alle andere opties (bv. pan-seksueel - waarbij je op een karakter valt en niet op een geslacht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:01:
[...]

Daar ging het mij wel om, want tot nu toe leek het heel erg alsof je voor een groep sprak die hier zelf nooit over was begonnen. Maar goed, als jij er één bent, dan is er blijkbaar wel enige behoefte aan.
Waarom moet je bij Tweakers kiezen voor "man" of "vrouw" en is er geen ruimte voor alle andere opties (bv. pan-seksueel - waarbij je op een karakter valt en niet op een geslacht).
Waarom? Omdat het tot enkele maanden geleden nooit een probleem is geweest en nu is het blijkbaar opeens een hype.

Je moet nu niet doen alsof het grote boze Tweakers zich afzet tegen alles wat zich niet als man of vrouw wil identificeren. Niemand kraaide er naar, dus niemand was ermee bezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Waarom is het zo erg als dat onder overig valt?
Daarbij heeft je seksuele voorkeur geen enkele betrekking op je geslacht, dus panseksueel (volgens mij gewoon bi?) is een raar voorbeeld.

[ Voor 59% gewijzigd door Afvalzak op 29-07-2017 19:07 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afvalzak schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:05:
Waarom is het zo erg als dat onder overig valt?
Dat is de essentie - want Tweakers biedt je die optie niet :p

Je bent hier "man", of "vrouw" - en daar stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Omdat dit inschrijfformulier een meer serieuze insteek heeft, er zijn genoeg andere fora waar men samen komt om zich speciaal te voelen die deze opties wél heeft. Ik zou dan ook voorstellen om de belangrijkheid van dit onderwerp minder te overschatten of je te begeven naar voorgenoemde fora.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Boe-hoe, >95% van de mensen voelt zich M/V dus moet deze gigantische meerderheid zich maar gaan aanpassen aan mensen die aanstoot (beweren te) nemen aan deze onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45

dragonhaertt

@_'.'

Wat heeft je sexuele geaardheid te maken met je geslacht, nu haal je echt alles door elkaar. Er staat toch niet "Hetero / Homo / Bi" als keus?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
- edit - Even gekeken in de code van Tweakers.

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/3lt91zc5p/Clipboard-2.png

Zij vragen MAN / VROUW / ZEG IK NIET

Dat staat vervolgens gelijk aan deze codes;

- Man : m
- Vrouw : v
- Zeg ik niet : o

Dat is dus de O van onbekend, neem ik aan... maar wat als je pan-gender bent of non-binair?

Dan is het wel bekend, maar je keuze staat er niet tussen... dat is iets heel anders dan "onbekend", want het is wel bekend - alleen staat je keuze er niet tussen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 15:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je geslacht is biologisch bepaald, en is mannelijk of vrouwelijk (en in heeeeeeeel weinig gevallen beide). Sommige mensen voelen zich dusdanig niet bij hun sekse passen dat ze een heel traject doorgaan om (ook) de uiterlijke kenmerken van de andere sekse dan waarmee ze geboren zijn te krijgen. Die mensen hebben al een paar jaar de mogelijkheid om hun geslacht in hun identiteitspapieren aan te laten passen als ze dat willen.
Wat mij betreft doet Tweakers niks fout bij het profiel. Je kan aangeven of je man of vrouw bent, of dat je dat niet wil zeggen.
De hele discussie over "ik weet niet welke gender ik me vandaag voel" met een onmogelijke afkorting erbij die niets te maken heeft met de biologische kenmerken van die persoon hoeven toch niet in je profiel te staan? Een homoseksuele man is nog steeds mannelijk. Een lesbiënne nog steeds vrouwelijk. Een crossdresser (queer uit jouw rijtje?) is ook nog steeds mannelijk.

Buiten het feit of de mogelijkheid er is: denk je dat er elke dag zoveel mensen naar je profiel kijken en daar anders over je denken als er M of V ingevuld staat? Als je niet weet hoe je jezelf moet noemen vul je gewoon in "dat wil ik niet zeggen" en ga je door met je leven.

Als de NS hun omroepbericht had veranderd en iedereen had aangesproken met "beste reiziger" zonder dat verder te melden, was deze hele discussie helemaal geen issue geweest. Nu ze hebben gezegd dat het is omdat er ook mensen zijn die zich geen man of vrouw of pinguin voelen is er ineens een hele hype en valt heel Nederland er over. Het is blijkbaar zo erg komkommertijd dat men geen nuttige onderwerpen meer kon verzinnen om zich druk over te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:12:
- edit - Even gekeken in de code van Tweakers.

[afbeelding]

Zij vragen MAN / VROUW / ZEG IK NIET

Dat staat vervolgens gelijk aan deze codes;

- Man : m
- Vrouw : v
- Zeg ik niet : o

Dat is dus de O van onbekend, neem ik aan... maar wat als je pan-gender bent of non-binair?

Dan is het wel bekend, maar je keuze staat er niet tussen... dat is iets heel anders dan "onbekend", want het is wel bekend - alleen staat je keuze er niet tussen...
Als je panseksueel bent is er geen probleem je geslacht blijft immers hetzelfde, en als je genderfluid bent log je elke ochtend in en bepaal je je dag geslacht en pas je het aan. :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Afvalzak schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:17:
bepaal je je dag geslacht en pas je het aan. :p
Klopt - maar dan had ik die optie graag gezien bij elke sessie die ik opstart;

Nu moet ik deze optie elke keer met de hand weer corrigeren, omdat mijn profiel anders niet verwoord tot wie ik ben.

Waarom is Tweakers zo gender-onvriendelijk? Ik moet nu wel 4x klikken om mijn geslacht aan te passen, terwijl dit gewoon standaard onder de opties zou moeten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:20:
[...]

Klopt - maar dan had ik die optie graag gezien bij elke sessie die ik opstart;

Nu moet ik deze optie elke keer met de hand weer corrigeren, omdat mijn profiel anders niet verwoord tot wie ik ben.

Waarom is Tweakers zo gender-onvriendelijk? Ik moet nu wel 4x klikken om mijn geslacht aan te passen, terwijl dit gewoon standaard onder de opties zou moeten staan.
Omdat jij echt de zware zware zware minderheid bent. Daarom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45

dragonhaertt

@_'.'

Ik zit eigenlijk te wachten tot dezelfde discussie begint over leeftijd. Ik ben misschien nu 24, maar wat als ik me identificeer als 16?

Natuurlijk een beetje overdreven, maar ik zie eerlijk gezegd het verschil niet tussen deze twee punten. Waarom is het ineens zo'n gigantisch probleem om een man of vrouw te zijn. Als je je anders wilt uiten doe dat dan lekker, maar ga de rest er niet mee lastig vallen. En ga helemaal niet zeuren dat je je "beledigd" voelt als die andere opties er niet altijd bij staan.

Je kiest er zelf voor om beledigd te zijn, je kan het je ook gewoon wat minder aantrekken. Ik ga ook niet huilen als ik moet kiezen tussen rechts,links of ambidextreus ben. Ik ben 73.5 procent motorisch rechts, met muzikale links dominante eigenschappen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het staat er niet eens bij op je profiel, zet het in je bio en je bent klaar.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:37
Kom op mensen, @deathgrunt is gewoon aan het trollen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

zetje01 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:22:
Kom op mensen, @deathgrunt is gewoon aan het trollen.
Dat kan, maar dan wordt het wel mevrouw deathgrunt vanaf nu :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:07:
Je bent hier "man", of "vrouw" - en daar stopt het.
Dan is tweakers het blijkbaar eens met de genetica. Laten we het daarbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:20:
Omdat van alle actieve gebruikers er waarschijnlijk maar een handjevol is die het daadwerkelijk aan willen passen.
Ik vind 't prima dat die optie niet pontificaal in beeld is, heb liever dat die screen realestate gebruikt wordt voor iets dat ik WEL regelmatig aan zou willen passen (zoals signature, subtitle en dat soort zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Afvalzak schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Dat kan, maar dan wordt het wel mevrouw deathgrunt vanaf nu :)
Volgens mij zie het net dat het fluid gender was?

Later we het gewoon met het aanspreken, dan ik het ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
TommyboyNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Dan is tweakers het blijkbaar eens met de genetica. Laten we het daarbij houden.
Je kan dus gewoon non-binair zijn, dat zou - zekers Tweakers - toch moeten aanspreken?

En daar wordt nu geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:33:
[...]

Volgens mij zie het net dat het fluid gender was?

Later we het gewoon met het aanspreken, dan ik het ook weer opgelost.
Het?

Ik prefereer "hen", omdat ik mij geen "hem" of "haar" voel.

Een "het" is weer iets heel anders in de gender-neutrale discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:34:
[...]

Je kan dus gewoon non-binair zijn, dat zou - zekers Tweakers - toch moeten aanspreken?
Nee Tweakers is natuurlijk binair, 1 of 0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Oogje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Nee Tweakers is natuurlijk binair, 1 of 0 :P
Dat is de essentie van deze vraag; hoe gaat Tweakers om met non-binaire mensen?

Genderqueer (GQ), non-binary (niet-binair) of gender-expansive (genderexpansief) zijn overkoepelende termen voor genderidentiteiten die niet exclusief mannelijk of vrouwelijk zijn. Genderqueer moet niet verward worden met queer, waar alle geslachten onder vallen die niet cisgender zijn en seksuele identiteiten die niet heteroseksueel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Het?

Ik prefereer "hen", omdat ik mij geen "hem" of "haar" voel.

Een "het" is weer iets heel anders in de gender-neutrale discussie.
hen is toch meervoud? zo kan ik jou dus niet aanspreken.

Ik ga me toch niet in deze discussie mengen, het is zo'n onnuttig iets.

[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 29-07-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ernemmer schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:37:
[...]

hen is toch meervoud? zo kan ik jou dus niet aanspreken.
Naar mijn mening - maar dat is persoonlijk - is "hen" de vrouwelijke weergave van een kip.

Maar ook een kip kan natuurlijk non-binair zijn, dus ik wil deze zo gender-neutraal mogelijk benoemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:38:
[...]

Naar mijn mening - maar dat is persoonlijk - is "hen" de vrouwelijke weergave van een kip.

Maar ook een kip kan natuurlijk non-binair zijn, dus ik wil deze zo gender-neutraal mogelijk benoemen.
Je gaat te ver nu hoor :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Neuh goeie troll, das een genderneutrale aanduiding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wat is er mis met gender-neutrale kippen?

De essentie van de vraag blijft; waarom ben je volgens Tweakers een "man" of een "vrouw" en is er verder geen keuze?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Oogje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Neuh goeie troll, das een genderneutrale aanduiding :+
Is een troll wel gender-neutraal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:37:
Dat is de essentie van deze vraag; hoe gaat Tweakers om met non-binaire mensen?
Hier is iedereen tweaker en interesseert het ons doorgaans geen klap of iemand man, vrouw, iets tussenliggends of apache-helikopter is.

Je bent hier gewoon tweaker, en in welke vorm, geslacht, ras of leeftijd dat is heeft volgens mij nog geen enkele tweaker die ik ontmoet heb ooit wat uitgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik voel me dolfijn, mag ik zo worden aangesproken?

Wat is er nog over van Hollandse nuchterheid, en "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!"?

Ik kan je 1 ding met zekerheid vertellen: het is nooit genoeg om deze groep zichzelf achtergesteld voelenden tevreden te stellen. Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand!
We zijn in dit land gelijkwaardiger dan we ooit geweest zijn, en er wordt harder dan ooit over geklaagd. Door een heel klein groepje met een hele grote mond.

[ Voor 53% gewijzigd door RemcoDelft op 29-07-2017 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 16:09
Vandaag voel ik me een beetje biefstuk...

"TWEAKERS WAAROM STAAT ER GEEN BIEFSTUK TUSSEN!!11"

OT : Ga je snel ergens anders druk over maken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:34:
[...]

En daar wordt nu geen rekening mee gehouden.
Dat is geen geslacht, maar een psychologische stoornis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Wat is er mis met gender-neutrale kippen?

De essentie van de vraag blijft; waarom ben je volgens Tweakers een "man" of een "vrouw" en is er verder geen keuze?

...
Er is nog geen bug report aangemaakt, dus ze hebben het formulier nog niet aan kunnen passen aan de trend van de afgelopen weken.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Misschien moeten we in het aanmeldformulier een vinkje opnemen voor "ik ben een troll". Dan is T.net driect gender-neutraal en het is vast heel handig voor de mods >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethereal73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10 14:48
Een transgender doet er over het algemeen vele jaren over om van het ene geslacht (M/V) te transformeren naar het andere geslacht (M/V). Komt vervolgens een enorme bureaucratische rompslomp tegen om de ID papieren, paspoort en aanverwante ook gewijzigd te krijgen, en nou moet alles ineens GenderNeutraal(whatever that may be)
De gemiddelde transgender doet er alles aan om van geslacht te wijzigen in alle opzichten.
En nu moet het ineens "Genderneutraal". Daar strijden transgenders ook echt zeer lange tijd voor.

Whats next in willen vullen of je je vandaag een mens of een marsmannetje voelt, of wie weet wel een disneyland-figuurtje?

Acceptatie bereik je niet door mensen met dit soort doldwaze hersenkronkels te confronteren.

Overigens,
Als je in Adam een geslacht veranderd wil zien in je documenten moet je een GESLACHT opgeven.

https://www.amsterdam.nl/...402C-A86D-76F4D5BBE5B5%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ethereal73 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:46:
Een transgender doet er over het algemeen vele jaren over om van het ene geslacht (M/V) te transformeren naar het andere geslacht (M/V).
Ik denk sowieso dat de mensen die er echt mee bezig zijn hier helemaal niet zo open over willen zijn. Het lijkt mij een heel persoonlijk traject.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:40:
Omdat er naast "Man" (XY chromosomen) en "Vrouw" (XX chromosomen) alleen nog mensen zijn met XXY chromosomen (ben de naam even kwijt), meer geslachten ZIJN ER SIMPELWEG NIET.

Je geslacht beschrijft wat je BENT, niet hoe je je VOELT. Simple as that.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 29-07-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb dit hele topic met opperste verbazing gelezen...
Wow... 8)7 waar je al niet een probleem van kunt maken... 7(8)7

Kan die optie gewoon niet weggelaten worden? Probleem opgelost! Geen discussie meer over. Hoe simpel kan het zijn?!

De ov chipkaart, de stempas en allerlei papierwerk van instanties zijn al m/v-loos geworden.
Scheelt ook een hoop administratie, gezeur, discussies over mogelijke veranderingen, etc.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We staan open voor elke discussie maar als de topicstarter het zelf al niet serieus neemt, dan laat maar...

Overigens:
TommyboyNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:59:
[...]

Omdat er naast "Man" (XY chromosomen) en "Vrouw" (XX chromosomen) alleen nog mensen zijn met XXY chromosomen (ben de naam even kwijt), meer geslachten ZIJN ER SIMPELWEG NIET.
Jawel, je hebt ook nog XXXY en zelfs XXXXY en volgens mij zijn er zelfs nóg een paar opties. Het ligt allemaal wat ingewikkelder.
Je geslacht beschrijft wat je BENT, niet hoe je je VOELT. Simple as that.
Geslacht/sekse wel inderdaad, maar gender staat daar los van.
The distinction between sex and gender differentiates sex (the anatomy of an individual's reproductive system, and secondary sex characteristics) from gender, which can refer to either social roles based on the sex of the person (gender role) or personal identification of one's own gender based on an internal awareness (gender identity). In some circumstances, an individual's assigned sex and gender do not align, and the person may be transgender, non-binary, or gender-nonconforming. In some cases, an individual may have biological sex characteristics that complicate sex assignment, and the person may be intersex.
Los van wat mensen vinden over het hele grijze gebied in genders is het onderscheid tussen biologische sekses enerzijds en culturele en persoonlijke rollenverdeling daadwerkelijk wel aanwezig.

[ Voor 87% gewijzigd door NMe op 31-07-2017 15:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.