Debian Nginx permalinks (versus Apache)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Ik heb meerdere Wordpress sites draaien op een Debian box met NginX (OpenMediaVault v2). Is er een manier om pretty permalinks voor alle subdirectories aan te zetten? Dat is met apache heel makkelijk (htaccess), maar NginX niet echt.. En daarmee bedoel ik alles wat ik op Google tegen kom, je per directory moet instellen:

blabla.conf

code:
1
2
3
4
location / {
    index index.php index.html index.htm;
    try_files $uri $uri/ /index.php?$args;
}

Dat lijkt me niet heel practisch. Ik heb namelijk meerdere WP-installs draaien in de webroot, bovenstaande zou betekenen dat ik ze per directory moet instellen. Ik moet toegeven dat ik meer uit de voeten kan met Apache, maar NginX zit bij openmediavault inbegrepen en er is geen apache2 plugin (handmatig schijnt dingen te slopen)

(Poging 2 voor de slotninja's hem weer dichtgooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk je dat we het niet door zouden hebben als je een andere topictitel en wat meer tekst post? We missen nog steeds informatie over wat je bronnen zijn om zelf tot een oplossing te komen, wat je resultaten waren van het proberen en wat je tegenhoud om het op een andere manier te doen, zoals Apache ernaast zetten en de een de ander laten 'proxyen'.

Commandline FTW | Tweakt met mate