Toon posts:

Geheugen klikt niet in moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het assembleren van een nieuwe pc, maar het lukt me niet om het geheugen in het moederbord te klikken.

Moederbord: MSI B250 PRO-VD
Geheugen: 1x Crucial 8GB DDR4 - 2133 UDIMM

Gevoelsmatig zet ik al behoorlijk veel druk, waarbij het moederbord ook al iets mee naar beneden geduwd wordt, maar ik ben natuurlijk als de dood om iets kapot te maken.

De sloten staan volledig open en ik plaats het geheugen ook op juiste manier in het slot. Aangezien alles nieuw is zal het best wat moeizamer gaan allemaal, maar het moeten forceren lijkt me niet helemaal goed.

Wat kan ik het beste doen op dit moment? Moederbord weer loshalen en het nog eens proberen of toch meer druk zetten?

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-07-2017 18:55)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Dan ga ik denk ik toch het moederbord er weer uit halen, ook al zat het net lekker op z'n plek. Bedankt voor je advies!
Als het moederbord flink doorbuigt moet je ook soms erg hard drukken. Als je dan een module hebt die heel dun is komt er heel veel druk op je vingers. Dat er een afdruk van de module in je vinger komt te staan is dan ook vrij normaal.

Door het moederbord aan de onderkant met 1 hand vast te houden, net onder de RAM sloten blijft het moederbord helemaal recht. Als je het op die manier doet is er ook minder druk nodig.

Eigenlijk iedereen die regelmatig PC's bouwt pakt het moederbord en legt die op de doos van het moederbord en monteerd dan CPU met koeler en RAM. Daarna kan je ook heel makkelijk het hele moederbord oppakken aan de CPU koeler en zo in de kast plaatsen.

Nou is een RAM module plaatsen terwijl het bord in de kast zit ook prima te doen, maar makkelijker is het niet. Het kan best zijn dan je dan even pijn aan je vingers hebt door het harde drukken.

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je moet inderdaad soms redelijk wat kracht zetten. Goed de sloten openzetten en met beide duimen erin drukken.

39

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Meer druk zetten inderdaad, vrij simpel. Mag best een beetje doorbuigen.

• PilatuS
  • Niet online
Als je zeker weet dat de inkeping op de juiste plek zit gewoon doordrukken. Vind het zelf altijd wel fijn om met 2 vingers op de uiteinden te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb geprobeerd (een stuk) harder te drukken maar het gaat gewoon niet.. Mijn duimen doen er zelfs zeer van. Heeft het zin om het moederbord weer te verwijderen of maakt dat qua druk die je uitoefent niet echt iets uit?

Verwijderd

Maak eens een foto?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:33
lipjes van het slot naar buiten gedrukt?
mss omdraaien?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Houd het geheugenlatje eens naast het geheugenslot en maak daar eens een foto van.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:49
Het gaatje op het ram zit wel boven het balkje in het ram slot ?

Cloud ☁️

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:17:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb geprobeerd (een stuk) harder te drukken maar het gaat gewoon niet.. Mijn duimen doen er zelfs zeer van. Heeft het zin om het moederbord weer te verwijderen of maakt dat qua druk die je uitoefent niet echt iets uit?
Je hebt dunne RAM modules zonder heatspreader. Dan is de druk op je vingers vrij groot omdat de modules zo dun zijn. Het moederbord er uit halen kan zeker helpen omdat je dan het moederbord plat op de doos kan leggen zodat ie niet meebuigt.

Wat ook kan is het moederbord in je hand houden zodat je van beide kanten kan drukken.

Het is trouwens sowieso handig om voortaan eerst de CPU met koeler en RAM te monteren voordat je het moederbord in de kast zet.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:26
Gaat het bij het andere slot ook zo moeilijk?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:35:
Houd het geheugenlatje eens naast het geheugenslot en maak daar eens een foto van.
Een foto:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mtSSh5/IMG_20170729_WA0001.jpg
Nat-Water schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:38:
Gaat het bij het andere slot ook zo moeilijk?
Het andere slot gaat net zo moeilijk helaas.
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:37:
Je hebt dunne RAM modules zonder heatspreader. Dan is de druk op je vingers vrij groot omdat de modules zo dun zijn. Het moederbord er uit halen kan zeker helpen omdat je dan het moederbord plat op de doos kan leggen zodat ie niet meebuigt.

Wat ook kan is het moederbord in je hand houden zodat je van beide kanten kan drukken.

Het is trouwens sowieso handig om voortaan eerst de CPU met koeler en RAM te monteren voordat je het moederbord in de kast zet.
Dan ga ik denk ik toch het moederbord er weer uit halen, ook al zat het net lekker op z'n plek. Bedankt voor je advies!

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Als het moederbord flink doorbuigt moet je ook soms erg hard drukken. Als je dan een module hebt die heel dun is komt er heel veel druk op je vingers. Dat er een afdruk van de module in je vinger komt te staan is dan ook vrij normaal.

Door het moederbord aan de onderkant met 1 hand vast te houden, net onder de RAM sloten blijft het moederbord helemaal recht. Als je het op die manier doet is er ook minder druk nodig.

Eigenlijk iedereen die regelmatig PC's bouwt pakt het moederbord en legt die op de doos van het moederbord en monteerd dan CPU met koeler en RAM. Daarna kan je ook heel makkelijk het hele moederbord oppakken aan de CPU koeler en zo in de kast plaatsen.

Nou is een RAM module plaatsen terwijl het bord in de kast zit ook prima te doen, maar makkelijker is het niet. Het kan best zijn dan je dan even pijn aan je vingers hebt door het harde drukken.

Verwijderd

De module moet wel in het slot, niet ernaast.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

Tazzios

..

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:59:
[...]

dacht ik ook aan maar ging er maar vanuit dat het voor de foto is. ;)

ontopic:
Anders help de lipjes toch een beetje terwijl je hem er in drukt.

• PilatuS
  • Niet online
Even los van het RAM verhaal. Heb je wel afstandsbusjes gebruikt onder het moederbord ? Het lijkt er op alsof er vrijwel geen ruimte tussen bord en kast zit.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:59:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik hem gevraagd om zo'n foto te maken om beginners foutjes uit te sluiten.

Verwijderd

@Tazzios Voor de zekerheid meld ik het maar. Ik kom de gekste dingen tegen bij lui die zelf een systeem in elkaar proberen te prutsen wat niet blijkt te lukken met soms grote schade als gevolg.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:09:
met soms grote schade als gevolg.
Met als nummer 1: Intel moederborden waarvan de pinnetjes van socket compleet naar de klote zijn. En dan niet 1 of 2 pinnen, maar 40 of meer :P

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:06:
Even los van het RAM verhaal. Heb je wel afstandsbusjes gebruikt onder het moederbord ? Het lijkt er op alsof er vrijwel geen ruimte tussen bord en kast zit.
Die zitten er onder ja, maar ze zijn niet bijster hoog.
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:58:
[...]

Eigenlijk iedereen die regelmatig PC's bouwt pakt het moederbord en legt die op de doos van het moederbord en monteerd dan CPU met koeler en RAM. Daarna kan je ook hele makkelijk het hele moederbord oppakken aan de CPU koeler en zo in de kast plaatsen.
Het moederbord heb ik er ondertussen weer uit gehaald. Kan het geen kwaad om 'm vast te houden of veel druk te zetten op de doos met het oog op die pinnetjes aan de onderkant?
.
Tazzios schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:03:
[...]
dacht ik ook aan maar ging er maar vanuit dat het voor de foto is. ;)

ontopic:
Anders help de lipjes toch een beetje terwijl je hem er in drukt.
Het is inderdaad voor de foto. Zelf een beetje helpen met de lipjes heb ik ook al geprobeerd, maar dan lukt dat maar aan één kant terwijl de andere muurvast komt te zitten.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Het moederbord heb ik er ondertussen weer uit gehaald. Kan het geen kwaad om 'm vast te houden of veel druk te zetten op de doos met het oog op die pinnetjes aan de onderkant?
Als jij niet statisch geladen bent kan je het moederbord gewoon vastpakken zonder problemen. Die pinnetjes aan de onderkant blijven sowieso wel zitten. Er zit weinig aan de onderkant wat echt kapot kan. Je moet wel hele gekke dingen doen wil je daar iets slopen.

Ik zou het eerst even op de doos proberen en als dat niet lukt in je hand.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:34:
Ik zou het eerst even op de doos proberen en als dat niet lukt in je hand.
Het is eindelijk gelukt! Bedankt! Nu hopen dat ik niks kapotgemaakt heb met al dat geduw en gedoe. Het voelt toch wat fijner als alles direct past, maar goed.

Dank ook aan de overige snelle en behulpzame reacties!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:53:
[...]

Het is eindelijk gelukt! Bedankt! Nu hopen dat ik niks kapotgemaakt heb met al dat geduw en gedoe. Het voelt toch wat fijner als alles direct past, maar goed.

Dank ook aan de overige snelle en behulpzame reacties!
zal wel niet, een moederbord kan best veel hebben ;) :)
Pagina: 1