Asus V6600 probs

Pagina: 1
Acties:

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Een vriend van mij heeft een Asus V6600 gekocht maar het ding wil niet werken. 2D is alles OK maar zodra er iets in 3D (D3D of OpenGL) moet worden gedaan slaat de hele PC vast. De eerste paar uur geen probleem maar daarna wilde hij niet meer werken. Verschillende drivers geprobeerd en Windows opnieuw geinstalleerd. Alle kaarten uit de PC verwijderd. BIOS opties gecheckt en gereset. BIOS van videokaart geflashed.
NIETS hielp.
De kaart wordt niet te heet trouwens.
Iemand bekend met deze problemen?

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad.

Gewoon een 'slecht modelletje volgens' Norrod. Hij loopt nu een week zonder problemen.

• Joop
Tja dachten wij ook. Was nog vergeten te vertellen dat we de kaart al 1 keer hebben omgeruild bij de winkel :(.
2 keer pech? Dat zou wel erg toevallig zijn. Maar waarom heeft ie het dan wel een paar uur gedaan????
Wat we nu (morgen :)) gaan proberen is een BIOS upgrade (kijk hier) en daarna de kaart in een andere PC.

Verwijderd

Klote,

Misschien ligt het aan je AGP voltage.

Kijk hier eens
http://www.rivaextreme.com/reviews/v6600/index4.shtml

• Joop
Ik heb SmartDoctor wel een tijdje aan gehad en het voltage was inderdaad minder als 3,3V (ik denk 3,25) ofzo. Ik heb er niet echt goed op gelet. Misschien dat hij toch te laag was. Ik zal gaan kijken. Thx.

Verwijderd

heb je misschien agp 2x zoja
dan zit er niks anders op dan een nieuw moederbord met agp 4x te kopen zodat die het wel weer doet

Verwijderd

Ik heb ook de v6600. Ook 2X AGP
Hij loopt nu prima, dus daar zal het wel niet aan liggen.

Succes maar weer :)

Verwijderd

Hmmmmmmmmmm vreemd, ik heb tot heden nog nooit problemen met mijn V6600 (Pure) gehad...

Systeem =

K7 500 @ 550
K7M
V6600
256 Pc133 Mhz SDRAM

• Joop
Nou het probleem is wat anders geworden. Zoals ik al zei gingen we een BIOS upgrade uitvoeren. Na lang zoeken, de goeie BIOS gevonden en geflashed. Daarmee hebben we een redelijke vooruitgang geboekt!!! :)
De kaart werkt nu in PCI mode. Als we dus AGP in DXDIAG en in de driver uit zetten werkt alles ok! Maar :( als ik AGP aanzet is het probleem bijna nog hetzelfde. We krijgen nu 2 (! :() seconden beeld en daarna crashed de PC.
Het AGP slot krijgt volgens SmartDoctor 3,27 a 3,28 Volt dus daar kan het haast niet aan liggen. De temperatuur komt niet boven de 50 graden C (de meter kan tot 125).

Iemand nog ideeen?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
probeer die kaart eens in een andere pc of probeer eens een zwaardere voeding in deze pc

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Vreemd,

Heb je er al een 'goedkoop'AGP kaartje in gehad. Als die wel goed draait weet je tenminste dat het waarschijnlijk niet aan je motherboard (lees AGP-slot)ligt.
Bij mij draaide het systeem pas optimaal nadat ik win98 2e edition opnieuw had geinstalleerd. Wanneer ik namelijk mijn v6600d er voor het eerst indrukte en VGart installeerde werd er bij het opnieuw opstarten vanalles 'weer' geinstalleerd. (PCI to USB, PCI to ISA, dat soort shit).

Of misschien heb je wel 2X een verkeerd kaartje achter elkaar gekregen. Persoonlijk zou ik het probleem bij de leverancier neerleggen.

Succes

• Joop
Met een andere kaart gaat het goed. (Hercules Terminator Beast (Savage 3D :r)))
2 keer een foute kaart zou inderdaad kunnen maar de kans is wel erg klein. We gaan hem nog in een andere PC proberen. Doet ie het dan ook niet dan terug naar winkel. Doet ie het dan wel dan wordt het moeilijk. (Windows opnieuw hadden we al gedaan.)
Thx btw.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-08 15:45
Ik ben bikkel want ik heb m'n Asus P2L97 verbouwd zodat m'n videokaart wél de 6 amp kan krijgen i.p.v. vroeger 2.5
Heb je een relatief oud moederbord en doet je videokaart het niet of niet goed, dan zou het dus kunnen zijn dat je moederbord niet genoeg stroom kan leveren. Kijk dan op de site van de fabrikant. In mijn geval met die Asus stond er op de Asus site heel duidelijk wat ik moest solderen op mn mobo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je voltage is wel aardig laag, ik heb een bx moederbord en mijn apg voltage is volgens smartdocter altijd tussen de 3.38 en 3.41

Verwijderd

Zelfde als boven.

Als je trouwens de AGP aperture size in je moederbord bios op 32 ipv 256 zet dan staat ie wel op AGP 2.

Werkt hier perfect.

Verwijderd

altijd gezeik met die Asus 6600

nou ik heb dus ook een deluxe, en die loopt ook al 6x per dag vast gemiddeld.

en bij een vriend van me flikkert het beeld de hele dag door die :( asus deluxe......

ik koop nooit meer zo'n asus kaart; de video in kan (zonder schokken)tot 300x200 capturen!!!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
jullie praten nu wel over de spanning, maar die is goed, er mag namelijk enkele procenten spanning anders zijn.

maare, een geforce trekt veel stroom, mischien is dat de factor die instord

3kwp pvoutput

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik denk dat jij die smartdocter resultaten alleen hebt bekeken in 2d, dan kan je smartdocter draaien. Maar ik vermoed dat je zodra je in 3d gaat het voltage meteen na beneden zakt, en dan doet de kaart het inderdaad niet meer echt goed.

Aja nog even een reply op de persoon die zegt misschien heb je apg2x anders moet je een mobo kopen die 4x ondersteund. DIT IS ONZIN, ik heb hem op agp 2x (er zijn bijna geen mobo's met 4x, alleen de allernieuwste) en de Geforce werkt ook gewoon op agp 1x, het probleem ligt volgens mij "duidelijk" bij de voeding.

• FatalError
  • Laatst online: 31-08 15:45
Wat voor moederbord zit er in die computer?
Misschien moet ie net als ik wat aan z'n mobo solderen, zodat ie genoeg stroom kan leveren.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Je zult waarschijnlijk de Asus V6600 Sgram hebben omdat Smartdocter werkt.
BIOS van videokaart geflashed
- Ga na of je niet de kaart met de Sdram bios versie geflashed hebt want die gebruikt andere memory timings waardoor je kaart vastloopt, zoja download de recovery patch bij asus.

- Zet Agp aperture size op minimaal de helft van het intern geheugen of lager

- Check is met Sisoft Sandra wat de status is van de kaart (Agp 2x, Apg snelheid, Sidebanding etc)

Succes

Dennis

• Joop
Een beetje een late reactie van mij maar we zijn er uit! Het moederbord is een vage VTech. Over solderen is op de primitieve website van de 'fabrikant' niet bekend. Aan het voltage ligt het echt niet. Als je de GeForce demo's in een window draait kun je een oogje houden op SmartDoctor, het voltage blijft nagenoeg gelijk (af en toe wijkt ie 0,01 V af). We hebben de goede BIOS gebruikt. AGP aperature size hebben we ook mee ge-expirimenteerd (van 4 tot 128 MB). Sandra hadden we niet bij de hand, maar dat is ook niet meer nodig.
Het AGP slot is namelijk verrot. Er komt nu helemaal geen beeld meer (bij aanzetten van de PC). Zelfs geen piepen van de BIOS. Ook met een andere AGP kaart werd het niks. We hebben toen een oude PCI videokaart opgeduikeld en toen hadden we weer beeld.
Gelukkig zit er nog garantie op de PC hij gaat dus terug met het moederbord.
Morpheus, ik denk trouwens dat jij gelijk hebt (in ieder geval gedeeltelijk).

Iedereen bedankt!

Verwijderd

Gefeliciteerd,

Heb je je tenminste een paar middagen niet verveeld. Ha ha

Mazzel

• Mark
  • Laatst online: 31-08 19:06
Waar vind ik dat progje smart DoctOr?

Verwijderd

Waar vind ik dat progje smart DoctOr?
Werkt alleen met de Asus V6600 SGRAM en deluxe versie, heb je die dan kun je die downloaden bij www.asus.com.tw

Dennis

• Joop
Er is wel een crack (oh nee pacth ;)) voor. Ik heb hem tenminste eens ergens zien staan. Toen ik net ff zocht kon ik hem niet vinden maar als je wat beter je best doet moet je het kunnen vinden.
Pagina: 1