Toon posts:

Hij onthoudt mijn refreshrates niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een T-bird 1200, Leadtek Geforce2 pro, een philips 109P monitor en ik gebruik windows 2000.

Ik ben niet de enige die deze computer gebruikt, mijn vader speelt vaak hartenjagen en freecell. Voor deze spellen zet hij de resolutie altijd terug naar 800*600, anders vindt hij het beeld te klein. Wanneer ik ga computeren zet ik de resolutie weer terug naar 1280*1024, dit gaat normaal op 100Hz maar dat moet ik steeds zelf instellen, hij staat na het terugzetten namelijk steeds op 60Hz.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de computer steeds de hoogste refreshrate pakt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Blijkbaar is 60 het hoogste.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:16 schreef dennisdotcom het volgende:
Blijkbaar is 60 het hoogste.
Helaas niet. Dit is een bekend probleem van een hoop Geforce2-kaarten. Ligt waarschijnlijk aan de combinatie van het Ramdac die niet goed genoeg wordt aangestuurd door de drivers.

In [topic=157775] wordt dit probleem ook besproken.

Verder kun je met Powerstrip het probleem ook oplossen.

Verwijderd

Ga via program files / directX en start DxDiag op. Op het tabblad "More Help" kun je bij "override DirectDraw's refresh rate" een vaste refresh rate vastleggen.

Suc6.

Verwijderd

ik gebruik zelf het tooltje "HZtool" ...
hiermee kan je dus voor elke res je gewenste freq. instellen...

gewoon ff downloaden van Tweakfiles ... is freeware, dus kost geen € ..

mzzlz
;)

Verwijderd

De nVidia regpatch!
Ik heb dit probleem namelijk ook gehad, maar met dit tooltje kan je zelf de gewenste refresh rate gebruiken die je wil, als je monitor het maar aan kan natuurlijk :)

http://www.tweakfiles.com/cgi-bin/dl-ftp.cgi?ftp.zdnet.com/threedee/tweakfiles/video/nvtweak.zip

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Van [HA] naar [forum=8] :)
Pagina: 1