Renault Twingo met ouderdomsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:10

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Allereerst: ik heb weinig tot geen verstand van auto's

Huidige auto van vriendin is een Renault Twingo 1.2 -16V Epicéa (volgens kentekenchecker) uit 2001.
Laatste dagen gaat de kilometerteller ineens uit (lees: op 0), stuurbekrachtiging er af. Verder kun je doorrijden en is er niks aan het handje. Dit is een probleem met een (snelheids)sensor leert google mij en vooral een veel voorkomend probleem.

Bronnen:
http://www.renaultforum.n...rbekrachtiging-t1822.html
http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopic.php?f=40&t=980

Mijn vraag
Hoe snel moet dit verholpen worden en hoe schadelijk is dit?

Bijvoorbeeld: mijn vriendin is nu een rit aan het doen van 1 uur. Is dit wel verantwoord/veilig? Garage al proberen te bellen maar nam niet op.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Beste antwoord (via Oekol op 29-07-2017 14:24)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Afgezien van wel of niet schadelijk, is het wettelijk niet toegestaan om te rijden zonder werkende snelheidsindicatie.
Dat kan je dan wel opvangen door een navigatiesysteem met snelheidsindicator op te hangen trouwens.

@Marcel Br Stuurbekrachtiging in een lichte auto die al enige vorm van snelheid heeft, mis je niet zo erg.
Dat stuurt helemaal niet significant zwaarder ofzo.
Het is pas kut als je moet gaan parkeren zonder, terwijl je gewend bent met.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:16
Wat denk je dat er kan gebeuren als middenin een bocht de stuurbekrachtiging uitvalt ?
In elk geval 2 handen aan het stuur, maar ik zou zo snel mogelijk naar de garage gaan.

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Afgezien van wel of niet schadelijk, is het wettelijk niet toegestaan om te rijden zonder werkende snelheidsindicatie.
Dat kan je dan wel opvangen door een navigatiesysteem met snelheidsindicator op te hangen trouwens.

@Marcel Br Stuurbekrachtiging in een lichte auto die al enige vorm van snelheid heeft, mis je niet zo erg.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:10

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Marcel Br schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:01:
Wat denk je dat er kan gebeuren als middenin een bocht de stuurbekrachtiging uitvalt ?
In elk geval 2 handen aan het stuur, maar ik zou zo snel mogelijk naar de garage gaan.
McKaamos schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:03:

En is het schadelijk voor de auto of kan het afgezien van de snelheidsindicator niet kwaad? We gaan absoluut zsm naar de garage, neem aan maandag. Maar dit weekend moeten we hem hoe dan ook nog gebruiken.

Bij mij viel die toen ik van de 50km weg rechts moest een woonwijk in uit, je merkte het direct dat het zwaarder stuurde. Verder is dat als je rijdt idd geen probleem, als je stilstaat en dan moet sturen is het niet te doen. Meerdere malen steken is dan het devies ;w

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Lijkt me niet dat het kwaad kan. If anything, heb je eerder minder slijtage aan de stuurbekrachtigingsmotor omdat die nu niet mee werkt.