Ik heb thuis een ubuntu server draaien met hierop postfix geïnstalleerd dat outputs van o.a scripts doorstuurt naar mijn mail adres. Hiervoor maak ik gebruik van een relay waar mijn domein is geregisterd. Alleen blokkeert deze de uitgaande mail als deze afkomstig is van <name>@red.domain.tld.
Een simpele workaround is het from adres manueel te forcen als ik gebruik maak van het mail commando met:
Op deze manier komt de mail wel aan, maar persoonlijk vind ik dit geen goede manier, gezien dit enkel opgaat voor mijn eigen scripts. Ik heb al verschillende settings aangepast, zowel op niveau van postfix als op het niveau van het systeem. Maar toch blijft postfix standaard @red.domain.tld te gebruiken als ik eem mail verstuur zonder -aFrom:red@domain.tld
Iemand een idee hoe je het @... gedeelte kan aanpassen zodat ik @domain.tld krijg?
Een digitaal koekje voor de persoon die mij kan helpen
code:
1
2
| <name@red.domain.tld>: Sender address rejected: Access denied (in reply to RCPT TO command) |
Een simpele workaround is het from adres manueel te forcen als ik gebruik maak van het mail commando met:
code:
1
| mail -aFrom:red@domain.tld -s "bla bla..." |
Op deze manier komt de mail wel aan, maar persoonlijk vind ik dit geen goede manier, gezien dit enkel opgaat voor mijn eigen scripts. Ik heb al verschillende settings aangepast, zowel op niveau van postfix als op het niveau van het systeem. Maar toch blijft postfix standaard @red.domain.tld te gebruiken als ik eem mail verstuur zonder -aFrom:red@domain.tld
code:
1
| Jul 29 12:58:46 red postfix/pickup[18028]: 9D4313A0615: uid=1000 from=<name@red.domain.tld> |
Iemand een idee hoe je het @... gedeelte kan aanpassen zodat ik @domain.tld krijg?
Een digitaal koekje voor de persoon die mij kan helpen
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat