Ik draai nu al een tijdje Osx El Capitan op een NUCI5SYH (hackintosh)
Alles werkt perfect, maar ik heb het probleem dat ik telkens moet mijn router resetten om deze te kunnen bereiken eenmaal ik de computer opgestart heb.
Zolang de router niet herstart is, krijg ik onderstaande resultaat:
Het gaat om een bedraad netwerk, waarbij ik een static ip bekom met onderstaande settings:
De hackintosh is via een switch (unmanaged) verbonden met de router.
Bij andere computers in het netwerk doet het probleem zich niet voor.
De router draait OpenWrt firmware.
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? het is namelijk erg vervelend om steeds de router te moeten resetten als ik via osx deze wil bereiken.
Alles werkt perfect, maar ik heb het probleem dat ik telkens moet mijn router resetten om deze te kunnen bereiken eenmaal ik de computer opgestart heb.
Zolang de router niet herstart is, krijg ik onderstaande resultaat:
code:
1
2
3
4
| ping 192.168.1.2 ( = router) Request timeout for icmp_seq 78 ping: sendto: Host is down |
Het gaat om een bedraad netwerk, waarbij ik een static ip bekom met onderstaande settings:
code:
1
2
3
4
5
6
| Configure IPv4: manually Ip address: 192.168.1.62 Subnet mask: 255.255.255.0 Router: 192.168.1.2 DNS server: 192.168.1.2 Search domains: 192.168.1.2 |
De hackintosh is via een switch (unmanaged) verbonden met de router.
Bij andere computers in het netwerk doet het probleem zich niet voor.
De router draait OpenWrt firmware.
Wat ik al geprobeerd heb zonder resultaat:
code:
1
2
| sudo sysctl net.link.ether.inet.arp_unicast_lim=0 sudo arp -da (arp cache clearen) |
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? het is namelijk erg vervelend om steeds de router te moeten resetten als ik via osx deze wil bereiken.