Mijn vraag
Heeft iemand van jullie een GA-B250N Phoenix-WIFI moederbord? Ik wil Wake On Lan (WOL) instellen alleen dit werkt niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 (laatste versie / updates)
Laatste versie BIOS F2
Drivers allemaal geinstalleerd zoals op de officiele Gigabyte site
I5 7400
8 GB geheugen
Samsung SSD 250
Cooler Master GM G450M (voeding)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende forum gezocht naar hetzelfde probleem van Gigabyte (geen oplossing gevonden)
Op intel website naar drivers gekeken (laatste versie geinstalleerd) ook geen oplossing)
Vraag gesteld op Gigabyte website (wacht nog op antwoord)
Wat ik gezien heb: Als ik het systeem uitzet gaat echt alles uit. Op mijn Game PC zie ik netjes een rood lampje op het moederbord en link signal van mijn netwerkkaart (hier werkt WOL prima)
Ik heb het vermoeden dat het moederbord niet in hybernate (S3) staat gaat, maar alles uit zet.
Ik heb het hele bios doorlopen, maar kan geen functie vinden om dit geforceerd aan te laten.
Manuel van het moederbord is hier te vinden:
https://www.gigabyte.com/...IFI-rev-10#support-manual
Artikel 2-6 en artikel 2-7 zijn verschillende mogelijkheden om WOL aan te zetten. Default staat er al heel veel goed.
Iemand ervaring? Iemand mij kan helpen, ik wordt echt een beetje gek...
Heeft iemand van jullie een GA-B250N Phoenix-WIFI moederbord? Ik wil Wake On Lan (WOL) instellen alleen dit werkt niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 (laatste versie / updates)
Laatste versie BIOS F2
Drivers allemaal geinstalleerd zoals op de officiele Gigabyte site
I5 7400
8 GB geheugen
Samsung SSD 250
Cooler Master GM G450M (voeding)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende forum gezocht naar hetzelfde probleem van Gigabyte (geen oplossing gevonden)
Op intel website naar drivers gekeken (laatste versie geinstalleerd) ook geen oplossing)
Vraag gesteld op Gigabyte website (wacht nog op antwoord)
Wat ik gezien heb: Als ik het systeem uitzet gaat echt alles uit. Op mijn Game PC zie ik netjes een rood lampje op het moederbord en link signal van mijn netwerkkaart (hier werkt WOL prima)
Ik heb het vermoeden dat het moederbord niet in hybernate (S3) staat gaat, maar alles uit zet.
Ik heb het hele bios doorlopen, maar kan geen functie vinden om dit geforceerd aan te laten.
Manuel van het moederbord is hier te vinden:
https://www.gigabyte.com/...IFI-rev-10#support-manual
Artikel 2-6 en artikel 2-7 zijn verschillende mogelijkheden om WOL aan te zetten. Default staat er al heel veel goed.
Iemand ervaring? Iemand mij kan helpen, ik wordt echt een beetje gek...