Verschil tussen FOUNDERS EDITION of geen FOUNDERS EDITION.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Mijn vraag
Ik wil graag de Geforce GTX 1070 kopen maar zit online te kijken dat er ook de 1070 Founders Edition is, en die is 50 euro goedkoper, wat is nou precies het verschil?

Relevante software en hardware die ik gebruik
https://www.nvidia.nl/gra.../geforce/pascal/gtx-1070/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb in een topic gelezen, dat deze videokaarten vaak minder goed koelen en meer geluid maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:33
Eigenlijk precies wat je opnoemt. Sla er wat reviews op na, dan zie je het verschil.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:56
Wat ik zo snel op google zie (wat je zelf ook kan)

the founders edition is, well the founders edition from nvidia, its a reference card with a blower style cooler(loud and not very cool but great for small form factor cases) and runs at nvidias stock clock speeds. the G1 gaming is a open air cooler(usually quieter and runs much cooler over the founders edition) and has their custom PCB(not sure if the founders edition changed, i dont think it is) as well as it comes pre overclocked from the factory, so expect a boost in performance when compared to the founders edition

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:41

Eren

Boss of this gym

Kan je ook je build opnoemen? De founders editie kaart is een blower kaart die meestal in kleine kasten gaan. Sinds ze de hitte uit de kast blazen dan binnen de kast. Als je gewoon een normale mid tower kast hebt of groter gewoon voor een aftermarket 2 of 3 fan videokaart gaan.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eren schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:18:
Kan je ook je build opnoemen? De founders editie kaart is een blower kaart die meestal in kleine kasten gaan. Sinds ze de hitte uit de kast blazen dan binnen de kast.
Nee, een founders edition GPU is gewoon een GPU met reference koeler erop. Die zijn dus 'as designed' door nVidia. Waar dat bij de andere GPU's niet zo is, die hebben een after market koeling erop voor betere koelprestaties en minder geluid.
Als je gewoon een normale mid tower kast hebt of groter gewoon voor een aftermarket 2 of 3 fan videokaart gaan.
Ook in een kleine(re) kast kan een GPU wat geen founders edition is prima werken. De afmetingen schelen namelijk niet zo heel veel. Mits er airflow is in de kast, kun je prima non-reference kaarten ook in kleine kasten kwijt. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 29-07-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP18Joey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Dus dan lijkt het mij beter om GEEN Founders Edition aan te schaffen, dan lijkt het me meer een kaart die je zou pakken als je 50 euro te kort komt neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
DP18Joey schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:46:
Dus dan lijkt het mij beter om GEEN Founders Edition aan te schaffen, dan lijkt het me meer een kaart die je zou pakken als je 50 euro te kort komt neem ik aan...
Klopt, de reference/founders edition is eigenlijk alleen relevant als je met een kleine case werkt. Heb je een ruimere kast dan is een after market versie beter aangezien ze vaak sneller en stiller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Er kunnen veel verschillen zijn tussen aftermarket en FE, maar de meest voor de hand liggende zijn toch wel:
- Betere en vooral stillere koeling
- Lagere temperaturen
- Custom PCB
- Betere stroomvoorziening door meer VRM's en vaak een extra stroomaansluiting waardoor je hoger en stabieler kunt overclocken
- Fabriek af hogere frequenties en turbo boost clocks, dit kan tegenwoordig al zo'n 10fps meer schelen t.o.v. de FE, afhankelijk van het spel

Founders edition PCB:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/GeForce-GTX-1070-PCB_1.jpg

Custom PCB:

Afbeeldingslocatie: https://asset.msi.com/global/picture/image/feature/vga/NVIDIA/GTX1070/tf6-pcb-base-j107002.png

Ook zie je vaak dat de core clocks van de Founders Edition erg gaan schommelen door hoge temperaturen en (en dus in feite throttled) waarbij custom's die clocks meestal stabiel vast kunnen houden door de betere koeling. Hardware.info test dat altijd met een duurtest:

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/articles/1070RefvsMSI.png

Als het goed is gaat AMD binnen enkele dagen nieuwe videokaarten presenteren, dus als je nog even geduld hebt zakt de prijs wellicht wat. Momenteel is er ook een enorme schaarste ontstaan door mining en zijn de prijs opgedreven. Een paar maanden terug kon je een goede custom 1070 kopen voor rond de €450, nu zijn die al gestegen richting de €600+. Zelf zou ik nieuw geen 1070 kopen, tenzij je écht niet kunt wachten.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Pagina: 1