[Win10] Klonen van bootdrive van NVMe naar NVMe drive?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb momenteel een Intel 750 PCI-Express SSD van 400GB en ik zit te overwegen over te stappen naar een M.2 Samsung 960 Evo (of wellicht zelfs wel Pro) van 1TB.

Nou zit ik met de vraag of het mogelijk is de Windows-installatie te klonen naar de M.2 drive en daarna ook succesvol van de Samsung te kunnen booten.

Volgens mij kan ik het beste eerst de M.2 drive installeren op het moederbord en in Windows de drivers ervoor installeren, daarna klonen, dan de Intel verwijderen en ik neem aan dat er daarna van de M.2 drive geboot kan worden.

Klopt deze gedachtengang? Of ben ik dan helaas geforceerd te herinstalleren? (wat ik een paar weken terug toevallig al heb gedaan en waar ik dus nu niet nog eens zin in heb als het niet echt noodzakelijk is)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Ik heb vaak zat met acronis true image volledige schijfklones gewisseld tussen schijven. Lijkt me niet zo'n probleem. Ik verwacht ook niet heel veel problemen. Windows gaat hier tegenwoordig redelijk goed mee om wat drivers betreft.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Zowel win8.1 als win10 hebben native NVMe, dus het klonen zou ook zonder allerhande drivers in theorie prima moeten werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik dacht het ook al wel maar voordat ik daadwerkelijk de stap zet leek het me verstandig even te verifiëren. :)

Ik ga maar eens bestellen. Kan die grote Intel uit m'n PC, scheelt weer :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe