Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 13:14
Ik zoek een?
Een nieuwe TV, momenteel een 37', ik wil rond dit formaat blijven.

Wat is je budget?
400-500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niet bijzonder veel eigenlijk. Zelf kijk ik nauwelijks TV, m'n vriendin Netflix en af en toe Say yes to the dress ofzo en onze dochter Netflix en Youtube. Dit doen we nu via de Chromecast aangezien SmartTV niet echt vlot te noemen valt op onze huidge TV. Dit bevalt ons overigens prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb drie kandidaten op de lijst staan, elk met hun voor- en nadelen.

pricewatch: Philips 43PUS6201 Zilver
pricewatch: LG 43UH610V Zwart
pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals gezegd, wil ik er geen bijzondere dingen mee gaan doen. Ik wil het kekke Ziggo kastje aansluiten, cinemasetje en de Chromecast (3x HDMI dus wel een harde eis). Nu zijn er allerlei voor- en nadelen bij ieder model, ik sta op het punt een muntje op te gooien voor ieder model tot er eentje overblijft. Ik lees over de LG dat de 4k functie niet een volwaardige 4k is en dat het wellicht beter is om een 'echte' Full HD te nemen i.pv. de door LG genoemde 4k, klopt dit? De reden dat de Samsung er is, is er wellicht een die iemand hier herkent, de decoder en cinemaset zijn allebei Samsung, dus ik zie dan ook graag op de TV Samsung staan :+ en Philips lijkt altijd een safe bet te zijn, plus zijn er veel mensen te spreken over Ambilight.

Kortom, ik hoor veel positieve verhalen over de Philips, de Samsung past bij de rest van de meuk en de LG lijkt me de meeste bang for buck. Ga ik een muntje opgooien of zijn er zaken waar ik echt rekening mee zou moeten houden?

[ Voor 6% gewijzigd door Raek op 29-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zet de Sony WD750 ook maar op de lijst, FHD weliswaar dat voldoet, en verder wat mooier afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Het is de LG geworden, als 'ie niet bevalt, stuur ik 'm weer retour. Thanks voor de reactie nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Okay, toch nog even een vraagje omdat de twijfel toegeslagen is.

Wanneer ik via de Ziggo decoder kijk, is het beeld in principe gewoon scherp, maar niet zo vol van kleur als onze oude TV. Ik krijg het gevoel dat ik naar pastel/matte kleuren zit te kijken.

Het is moeilijk uit te leggen, maar de Samsung uit 2009 die we hiervoor hadden, leek vollere kleuren te hebben. Ook lijkt de ondertiteling wat kartels te hebben. Dit is veel beter te zien op de volgende foto;

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/e37fN5/LGkartels.jpg

Wanneer ik Netflix kijk is de kwaliteit erg goed, scherp, duidelijk etc. De kartelrand is dan ook niet aanwezig, of in ieder geval minimaal.

Kan dit komen omdat ik 'oude' HDMI kabels heb waardoor het signaal niet optimaal doorkomt? Of is er een andere reden voor?

Dit is/was mijn oude TV overigens ; pricewatch: Samsung LE37B650

Ik denk er momenteel over om deze terug te sturen en de Philips te bestellen om eerlijk te zijn. Ik vind de wat matte tint opzich wel prettig kijken, alleen de kartelranden maken mij niet vrolijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:02
HDMI is digitaal. Je hebt goed beeld of geen beeld.

De kartelrand waar je het over hebt, klinkt alsof de verscherping te hoog staat ingesteld (zoals gebruikelijk).
sowieso is er bij tv's vaak veel te verbeteren door de beeldinstellingen aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raek
Kogel is door de kerk, de LG gaat terug. Na wat uitzoekwerk (met een grote dank voor de posts van Dimens die technisch prima verklaart wat ik met mijn ogen zie), is het duidelijk geworden dat ik nooit tevreden ga zijn met deze TV, mede dankzij de discutabele '4K' (RGWB) techniek die LG toepast in dit type TV.

Na een dag zoeken op T.net en Google tot een tweetal TV's gekomen;

pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart
pricewatch: Samsung UE40KU6020 Zwart

Nu is over beide TV's genoeg te vinden, ik heb momenteel een lichte voorkeur naar de KU6020. Voor zover ik kan vinden is het grote verschil FullHD vs Ultra HD (Also 4 vs 3 HDMI aansluitingen, maar 3 zijn er genoeg voor mij).

Dus, FHD of UHD van dit model. Het zijn allebei geen slechte TV's voor zover ik kan vinden, ik ben alleen terughoudend omdat ik nu niet weer een TV wil kopen met een tegenvallende kleurweergave. De term UHD heeft nu gelijk een negatieve koppeling vanwege mijn ervaring met de LG .

Is deze zorg terecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:45
Die fhd heeft volgens mij een 100hz paneel. Heb je meer aan dan 4k op zo'n formaat scherm.

Edit: of het moet de uitzondering op de regel zijn dat die 40" alleen een 50hz paneel heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door NoepZor op 08-08-2017 07:11 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1