Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afzonderlijk wlan in netwerk opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sindskort hebben we zonnepanelen, waarbij een omvormer zit die via wifi is te bereiken. Dit doe je door te connecten naar het SSID van die omvormer en dan via je browser een ip-adres (in de 10.*.*.* range) in te tikken om het control panel te zien.

Omdat het aldoor moeten switchen van draadloos netwerk onhandig is wil ik het control panel van die omvormer liever opnemen in mijn huidige netwerk (192.178.*.* range). Er zal dus in mijn netwerk een apparaat moeten zijn dat het wifi-signaal van die omvormer oppakt en het ip van dat control panel routeert naar mijn huidige netwerk. Kan iemand mij tips geven hoe hiermee te beginnen?

Verder relevant is dat ik een access point in mijn netwerk heb met DD-WRT en ook de beschikking heb over een raspberry pi waarmee ik wellicht iets kan doen.

Liefst een zo eenvoudig mogelijke oplossing, omdat het immers maar om 1 control paneltje gaat.

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:51
Je RPI wireless laten connecten met het SSID van je omvormer, en tevens ook bedraad aansluiten op je eigen netwerk met een vast ip adres in de 192.168.x.x
(Ik neem aan dat het een typfoutje was dat je netwerk in 192.178.x.x zit aangezien dit een publieke reeks is en geen RFC1918 adres....)
Vervolgens op de router in je netwerk die laag 3 doet een extra route opnemen naar je omvormer, 10.x.x.x is te vinden achter ip-adres van je RPI (bedrade kant)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:23
Of gewoon je pi (of router die je als wifi client instelt) laten natten naar je omvormer :).

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 18:24
kan je het adres van de omvormer niet aan passen
heb dit al bij meerdere mensen voor ze gedaan

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vonkkie schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:24:
kan je het adres van de omvormer niet aan passen
heb dit al bij meerdere mensen voor ze gedaan
Ik zag inderdaad nog een optie in het control panel van de omvormer om een wireless network te selecteren. Ik heb dat ingesteld en nu krijgt de omvormer netjes een IP van mijn router en is het control panel beschikbaar in mijn eigen netwerk.
Is hiermee dus opgelost :)