3 schermen aangesloten 1 doet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalHolic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-12-2020
een hele goedendag,
Ik heb 2 schermen aan 1 videokaart aangesloten en doet het.
Nu wil ik een derde scherm aansluiten aan het moederbord vga.

Ik krijg geen herkening of singaal.
Moet ik iets veranderen in de bios om dit te laten werken?
...

GPU: GTX 760
LG IPS277L
2x samsung syncmaster 933sn/hd
...

Ik heb VGA kabel op moederbor geprobeerd, en geprobeerd met een adapter op de GPU maar dit is niet mogelijk ivm 1 DVI-D adapter er al op zit en de andere aansluiting alleen een DVI is.
Verder is de LG monitor met een HDMI kabel aangesloten op de GPU

Heb de forum al een beetje afgestruint en youtube maar kan niets vinden.

...

[ Voor 25% gewijzigd door MetalHolic op 29-07-2017 11:23 ]

Beste antwoord (via MetalHolic op 29-07-2017 14:04)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:54

MsG

Forumzwerver

Naar DVI. Bij VGA heb je kwaliteitsverlies omdat het analoog wordt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 14:59
Post eerst de volledige specs van je PC. Je samsung monitoren modelnummers kent google niet helaas, foutje? typfoutje van mij.

Om zowel video-output van mobo als videokaart te gebruiken moet je een vrij modern moederbord hebben en een bepaalde optie aanzetten in het BIOS.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.overclock.net/d/d6/d62b2dd9_7801.dvid.gif

Welke zitten er op je videokaart? (kunnen we afleidingen aan je volledige specs)
En welke op je beeldschermen? DVI-D en VGA
Op een GTX 780 kun je trouwens 3 beeldschermen aansluiten, mogelijk heb je wel de juiste adapter nodig:
https://www.geforce.com/w...eforce-gtx-680-surround#1

[ Voor 21% gewijzigd door iamzero456 op 29-07-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je hebt een dvi naar display Port kabel nodig. Ik weet niet of die bij de nieuwste videokaarten nog per sé actief moet zijn. Op mijn GTX970 in ieder geval wel.

De onboard werkt vaak ook niet meer zodra je een losse GPU gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:34
Let wel op dat die adapter dan actief moet zijn, anders loop je tegen de beperking van 2 klokgenerators op de videokaart aan. Als je laatste scherm in plaats van VGA ook DVI ondersteund dan kun je kijken naar de Startech.com DisplayPort naar DVI Actieve Adapter. Als het echt VGA moet zijn dan zie ik in de Pricewatch niet echt opties, maar met een beetje zoeken moeten die ook wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Waarom wil je de Syncmaster 2250p monitoren aansluiten via VGA als deze ook gewoon een DVI ingang hebben? Gewoon alledrie digitaal (2x DVI, 1x HDMI) op je GTX780 aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 14:59
Xudonax schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:58:
Let wel op dat die adapter dan actief moet zijn, anders loop je tegen de beperking van 2 klokgenerators op de videokaart aan. Als je laatste scherm in plaats van VGA ook DVI ondersteund dan kun je kijken naar de Startech.com DisplayPort naar DVI Actieve Adapter. Als het echt VGA moet zijn dan zie ik in de Pricewatch niet echt opties, maar met een beetje zoeken moeten die ook wel te vinden zijn.
Of iets goedkoper:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nielson schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:04:
Waarom wil je de Syncmaster 2250p monitoren aansluiten via VGA als deze ook gewoon een DVI ingang hebben? Gewoon alledrie digitaal (2x DVI, 1x HDMI) op je GTX780 aansluiten.
Dat kan dus niet omdat je maar 2 ramdac's hebt op je videokaart. Je moet 1 videokaart via een ander protocol aansluiten. Dus in elk geval via Displayport -> HDMI, of Displayport -> DVI of Displayport -> VGA, met een actieve omzetting.

Zie ook:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Jf0X0lNFmgw]
Overigens zijn die kabels stervensduur in Nederland. Ik zou gewoon lekker even de economie verkrachten en even op eBay/Aliexpress kijken. Zo had ik deze, die perfect werkt: https://nl.aliexpress.com...il-package/743245345.html 9 euro. alleen wel eventjes er op wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 29-07-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalHolic
CPU: AMD FX-6350 six core 3.9Mhz
GPU: NVIDIA GTX 760 (mijn ecxuses, die eerdere is fout)
Motherboard: MSI MS-7641
Ram: 8GB

Ik heb 1 LG IPS 277L met hdmi
en 1 samsung syncmaster 933sn met VGA -> DVI

en nu wil ik 1 extra monitor samsung syncmaster 933hd aansluiten.
( deze heb ik al geprobeerd om met adapters aan te sluiten op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waren het actieve adapters van Displayport? Want nu lijkt het net alsof je de adviezen hier totaal niet hebt gelezen. Alleen een Displayport-conversie met ACTIEVE omzetting (ja die zijn duurder dan passieve kabels) gaat je hier helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
MsG schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:09:
Dat kan dus niet omdat je maar 2 ramdac's hebt op je videokaart. Je moet 1 videokaart via een ander protocol aansluiten.
Bij AMD kaarten idd, de GTX780 kan tot 4 monitoren tegelijk aansturen (waarvan één via DP):
Standard Display Connectors  	One Dual Link DVI-I, One Dual Link DVI-D, One HDMI, One DisplayPort
Multi Monitor	  		4 displays

https://www.geforce.com/h...ce-gtx-780/specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalHolic
MsG schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:17:
Waren het actieve adapters van Displayport? Want nu lijkt het net alsof je de adviezen hier totaal niet hebt gelezen. Alleen een Displayport-conversie met ACTIEVE omzetting (ja die zijn duurder dan passieve kabels) gaat je hier helpen.
ik heb alleen pasief gebruikt.
Maar ik zal zeker dan een actieve bestellen om het uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalHolic
En als ik het goed begrijp kan ik het beste een DP naar vga of Dvi nemen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Naar DVI. Bij VGA heb je kwaliteitsverlies omdat het analoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nielson schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Bij AMD kaarten idd, de GTX780 kan tot 4 monitoren tegelijk aansturen (waarvan één via DP):
Standard Display Connectors  	One Dual Link DVI-I, One Dual Link DVI-D, One HDMI, One DisplayPort
Multi Monitor	  		4 displays

https://www.geforce.com/h...ce-gtx-780/specifications
Maar ook alleen 3 monitoren met DVI, DVI en HDMI? Want dat lijkt dus alsnog blijkbaar niet te werken. Op mijn GTX 970 werkte dat ook niet zonder dat ik een Displayport-constructie gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
MsG schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:48:
Maar ook alleen 3 monitoren met DVI, DVI en HDMI? Want dat lijkt dus alsnog blijkbaar niet te werken. Op mijn GTX 970 werkte dat ook niet zonder dat ik een Displayport-constructie gebruikte.
Ja, de Nvidia GTX600 serie en nieuwer ondersteunen 3 monitoren via de legacy uitgangen. Heb zelf meerdere malen 3 DVI monitoren op een GTX660 gehad (2 x DVI en 1 x via passieve HDMI-DVI kabel). Waren wel drie schermen met dezelfde resoluties, misschien dat daar het verschil zit (gedeelde ramdac oid)?
Pagina: 1