Monitor kiezen, is diamondtron een voordeel?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe, 19" monitor te gaan kopen, en op dit moment zijn er twee monitoren waar ik geinteresseerd ben:

NEC MultiSync 95F
19", 0.25 dotpinch
1600x1200 @ 76Hz, 1280x1024 @ 89Hz, 1024x768 @ 120Hz
'Ultra Flat CRT', OptiClear
Prijs: ??? (ben aan het informeren)

iiyama MA901U Vision Master PRO452
19", 0.25 dotpinch
1600x1200 @ 76Hz, 1280x1024 @ 89Hz, 1024@768 @ 118Hz.
Flatscreen Diamondtron NF,
Prijs: 1140,- (geen internet-winkel)

Nou zit er op die monitor van NEC geen diamondtron (staat er in ieder geval niet bij), mijn vraag is, gezien ik een plat beeld wil, wat nou de zogenaamde voordelen van diamondtron zijn, je betaalt er wel voor namelijk, en is die iiyama monitor nou 'platter' dan die NEC?
Voor wat voor monitor zouden jullie gaan??

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
De iiyama is 100% plat. Ik heb zelf VM Pro 450 19" Flatscreen DiamondTron.
De DT beeldbuis heeft een ongelovelijk goed contrast en mooie kleuren.
Die NEC heb ik nog niet gezien, maar hij zal iig waarschijnlijk duurder zijn dan de iiyama. NEC maakte vroegen iig heel goede beeldbuizen. Hoe het er nu mee zit weet ik niet.

Als ik een nieuwe monitor kooop wordt het wwer een iiyama :)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb de Lg Flatron 795 FT Plus 17 inc``.
Lekker Quaken op 1600x1200 met 75 hz, ja goeie monitor.

19 inc`` Lg Flatron 915 FT Plus.
The same, aleen 19 inc``...

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
OK, das duidelijk, ik nijg zelf ook nog voor de iiyama te gaan, ik zie trouwens in pricewatch, dat die NEC 929 is (op z'n goedkoopst)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Ook wel handig om te posten, mijn eisen voor de monitor:

19"
>= 0.25 dotpinch
resolutie van 1600x1200 moet mogelijk zijn
prijs rond de 1000 gulden.

Verwijderd

Waarom geen Lg?

Dat vindt ik beter dan Liyama.(Mijn mening.)

>:)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Op zaterdag 07 juli 2001 20:15 schreef Logitech het volgende:
Ik heb de Lg Flatron 795 FT Plus 17 inc``.
Lekker Quaken op 1600x1200 met 75 hz, ja goeie monitor.

19 inc`` Lg Flatron 915 FT Plus.
The same, aleen 19 inc``...
Bij LG Flattron is de helderheid en contrast way minder goed dan bij de iiyama vm pro monitors.
Bij die LG's lijkt het alsof je in een 'hol' beeld kijkt. Dit is omdat ie niet echt flat is maar dmv een speciale mask. Je hebt niet de twee lijntjes over je scherm (die je niet eens ziet tenzij je je neus op t scherm drukt..), maar wel ALTIJF een verkleurde hoek. Ik vindt LG flattron persoonlijk suck monitors ..

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Waarom geen LG,
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik hoorde er van een paar vrienden over dat het beeld van een NEC of pjama beter is dan die van de LG.

Verwijderd

Niemand die geinteresseerd is in een Sony 19" G series zoals ik?

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Is die niet veel duurder?

Slik, prijzen van die G-serie liggen rond 1300 gulden ;(

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:20 schreef violator_ het volgende:

[..]

Bij LG Flattron is de helderheid en contrast way minder goed dan bij de iiyama vm pro monitors.
Bij die LG's lijkt het alsof je in een 'hol' beeld kijkt. Dit is omdat ie niet echt flat is maar dmv een speciale mask. Je hebt niet de twee lijntjes over je scherm (die je niet eens ziet tenzij je je neus op t scherm drukt..), maar wel ALTIJF een verkleurde hoek. Ik vindt LG flattron persoonlijk suck monitors ..
Het scherm is echt absoluut 100% plat. Ook de hoeken zijn niet verkleurd.

Maybe had jij een slecht exemplaar?

Verwijderd

LG Hoplakee. Go LG, Hoezee!!!
(LG nederlands uitspreken)

Ik ben trotste bezitter van een LG Flatron 795FT. Prima ding.

Nou heb ik laatst iemand zo'n LG Flatron 915FT aangesmeerd, en ik had het niet meer.

1600x1200@85Hz, BNC en D-SUB, 100% vlak, geen steunkabels die het beeld belemmeren, perfecte geometringes, leuke pieptoetsjes voor het OSD en een USB hub. :P

Mijn dag kon niet meer stuk. Dus: 'For me an LG'!

Verwijderd

1 tip als je voor lg gaat: zorg voor een goed geaard stopcontact.

Anders zijn die knopjes pijnlijk was mijn ervaring.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Diamondtron is idd wel erg fijn. ben zelf de (trotse) eigenaar van een iiyama 22" A201HT. prachtig beeld zelfs op 2048*1536, draai ik wel niet zo vaak omdat het beetje klein is maar gaat wel goed.

NEC monitoren zijn ook zeer goed (ehhh.... dit zeg ik alleen maar om mijn werkgevers tevreden te houden hoor).

Ik zou kiezen voor een IIYAMA

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trouwens nog als antwoord op je vraag, mijn Diamondtron is dus niet 100% vlak. Hij loopt iets naar binnen, volgt de bolling van je ogen, waardoor het beeld platter lijkt dan het is (bij mij dan)

Verwijderd

Nou, Ik zou voor de NEC gaan, omdat Iiyama t de laatste tijd niet meer zo nauw neemt met de kwaliteit, maar da's alleen maar mijn mening!!!, dus geen vaststaand feit of zo ;) . Je moet ze gewoon beide zelf in werking zien, voordat je beslist. Blind een monitor aanschaffen is gewoon niet zo verstandig.

Suc6 :)

Verwijderd

Pfff dat Iiyama gedoe loopt wel erg uit de hand hierzo. Zijn net allemaal papegaaien hier.

Ga voordat je een monitor koopt waar je; veel achter zit en lang gebruik van wilt maken. Eerst na de winkel en dat exemplaar wat jij wilt aanschaffen eens bekijken. En zonder een verdeelbox ofzo en liefst met een videokaart die in de buurt kom van jouw videokaart. Gewoon vragen! Heb ik ook gedaan en ik leg wel ff 2100+ piekies op tafel bij die winkel dus dat vind ik niet teveel gevraagd.

Maargoed, als ik opdit moment dezelfde keuze moest maken als jij zou ik voor een Iiyama of voor een Sony gaan.

LG valt bij mij direct af, ik heb vaak genoeg achter een 19" LG gezeten en ook achter zo'n 17" flattron, en ik vindt de kleuren waardeloos. Is echt niks vergeleken bij de kleuren van mij Iiyama er zit geen 'leven' in de kleuren van zo'n LG. Dit zie ik vooral heel goed met het spel CounterStrike de kleuren van het zand en in donkere gedeeltes zuigt gewoon op die LG. Tis niet echt. Contrast en Brightness verdelen kun je niet goed krijgen en ook niet met de Temperatuur.

Wel moet ik er ff bijzeggen dat mijn 2 keer defect is geweest. Maargoed ff bellen volgende dag voor de deur met een 21" vervangende monitor en na een weekje was alles weer klaar. Dit was in de begin periode en het ding draait nu al bijna een jaar zeker 8 uur per dag en 7 dagen per week. En ik ben er zeer tevreden over het was al zijn 2100 pieken waard.

Verder nog ff toevoegen dat ik persoonlijk ervaring heb met een twee andere Iiyama 19" monitoren een 450Pro en bolle 19" versie de 451 meen ik. En die zijn allemaal dik in orde.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
OK,

Ik ga dus niet voor een LG, omdat ik hier bevestigingen hoor van de slechte(re) kleuren waar mijn vrienden het ook over hadden.
Sony word me (helaas) te duur. Ik weet dat Sony erg goed is en ook bij de top behoord in veel testen, maar de prijs houdt me gewoon tegen.
Over het bekijken van een beeldbuis: NEC moet geloof ik altijd besteld worden. Ik heb een 17" 0.25 dotpinch NEC monitor gezien bij iemand en ik vond het beeld erg goed, ik heb echter ook een 19" iiyama gezien en dat beeld vond ik ook erg goed. Er is geen kans dat ik de monitoren naast elkaar kan zien.
Wat ik graag nog zou willen weten is hoe het nou met DiamondTron zit. Is DiamondTron een reden om een beeldbuis wel of niet te kopen, en waarom is een monitor duurder als er DiamondTron in zit (mij lijkt: duurder = beter, maar wat?)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:31 schreef W-SurFeR het volgende:
Is die niet veel duurder?

Slik, prijzen van die G-serie liggen rond 1300 gulden ;(
Dat maakt de Sony's zo exclusief... :)
Ik betaal liever een paar honderd gulden duurder voor een Sony.

Hebben jullie de FW900 al gezien? De 24" breedbeeld Sony. Oeh die is lekker!
Maar ook lekker duur. :'(

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 13:49 schreef W-SurFeR het volgende:
Wat ik graag nog zou willen weten is hoe het nou met DiamondTron zit. Is DiamondTron een reden om een beeldbuis wel of niet te kopen, en waarom is een monitor duurder als er DiamondTron in zit (mij lijkt: duurder = beter, maar wat?)
Diamondtron, Flattron enz. enz. allemaal namen om aan te duiden dat de beeldbuis geheel vlak is.

Mitsubishi noemt haar beeldbuizen Diamondtron, die beeldbuizen van Mitsubishi zitten als ik me niet vergis in de Iiyama monitoren met een platte beeldbuis.

Je hebt wel twee lijntjes op 1/3 en 2/3 van je scherm lopen, maar daar heb je geen last van. Na 1 dag ben je er wel aan gewent en je zit ze ook alleen maar op een witte achtergrond.

Verwijderd

Die lijntjes zitten er dus niet alleen bij een Sony Trinitron (platte) beeldbuis?

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 15:43 schreef Networx het volgende:
Die lijntjes zitten er dus niet alleen bij een Sony Trinitron (platte) beeldbuis?
Nope ook bij mijn Iiyama.. maar zoals ik al zei je hebt er echt geen last van.

Verwijderd

Ik heb de iiyama 452

Mooi beeld, en die lijntjes daar merk je idd niks van.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik wou ook een monitor halen
Philips 109s20
iiyama vmpro 452

dus ik kan het beste voor die iiyama gaan?

zit elke dag wel lang achter m'n pc

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zondag 08 juli 2001 12:05 schreef Mannekino het volgende:
Pfff dat Iiyama gedoe loopt wel erg uit de hand hierzo. Zijn net allemaal papegaaien hier.
Daar ben ik het mee eens.
Als je een monitor gaat kopen, moet je ze gewoon vergelijken in de winkel.
Dat je informatie wilt hebben van anderen is nixs op tegen.
Maar vergeet niet dat jij er naar moet kijken.

And The Only One

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

nahh ik zit hier nog met een 17 inch dell monitor :( eik best wel een kutding 1280x1024@60 hz

ik wil binnenkort een 17 inch Iiyama halen (19 inch is te groot voor mijn bescheiden bureau). met UT als ik dan op 1024 of hoger zet (op 1024 heeft ie 85 hz) dan trilt het beeld op sommige plaatsen :(

maar ik haal nu eerst een nieuwe mobo+ proc en dan strax een pjama

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Voor wat minder geld heb je een perfecte Iiyama monitor.
Als je er 2000,- voor over zou hebben zou ik voor de betere Sony of Philips gaan.
Maar voor jou: Iiyama Vision Master Pro 451 (A902MT) :9

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 20:18 schreef Logitech het volgende:
Waarom geen Lg?

Dat vindt ik beter dan Liyama.(Mijn mening.)

>:)
LG = :r Waarom ik LG :r vind is de support, een kennis van mij heeft het ook LG gehad en dat ding mankeerde nog van alles wat toen heeft hij maar ingeruild voor Iiyama. En nou hoor ik hem niet meer klagen :) !

[/mierenneukmodus]
Het is Iiyama en niet Liyama |:(
[/end mierenneukmodus]

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 21:38 schreef 3DBlaster het volgende:
LG Hoplakee. Go LG, Hoezee!!!
(LG nederlands uitspreken)

Ik ben trotste bezitter van een LG Flatron 795FT. Prima ding.

Nou heb ik laatst iemand zo'n LG Flatron 915FT aangesmeerd, en ik had het niet meer.

1600x1200@85Hz, BNC en D-SUB, 100% vlak, geen steunkabels die het beeld belemmeren, perfecte geometringes, leuke pieptoetsjes voor het OSD en een USB hub. :P

Mijn dag kon niet meer stuk. Dus: 'For me an LG'!
Iiyama 22" VM450pro, 2048x1024@75hz ietsje beter he! >:)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 17:40 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Iiyama 22" VM450pro, 2048x1024@75hz ietsje beter he! >:)
Ff zeiken.. ;) tis een VMPRO510 de 450 is de 19" versie. En die 22" :9 super ding

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
De kleuren van een LG Flatron vinnik nou juist z'n sterkste punt.... Lekker zacht, en niet zo 'buizig', meer een TFT-effect.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

LG valt bij mij direct af, ik heb vaak genoeg achter een 19" LG gezeten en ook achter zo'n 17" flattron, en ik vindt de kleuren waardeloos. Is echt niks vergeleken bij de kleuren van mij Iiyama er zit geen 'leven' in de kleuren van zo'n LG. Dit zie ik vooral heel goed met het spel CounterStrike de kleuren van het zand en in donkere gedeeltes zuigt gewoon op die LG. Tis niet echt. Contrast en Brightness verdelen kun je niet goed krijgen en ook niet met de Temperatuur.
Ik vind de kleur anders heel goed, veel beter dan de kleuren van Iiyama. Ik vind de kleuren heel helder en rustig. Het OSD van de 795FT+ is ook heel goed.

De service van LG is top, ik had binnen een dag een nieuwe monitor. (De oude had twee lichte vlekken).

Ik zou nu voor een Sonny gaan, super goede kwaliteit voor een redelijke prijs.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 17:59 schreef Beaves het volgende:

[..]

Ik vind de kleur anders heel goed, veel beter dan de kleuren van Iiyama. Ik vind de kleuren heel helder en rustig. Het OSD van de 795FT+ is ook heel goed.
Ik ben het er helemaal mee eens (Een tevreden bezitter van de LG flatron 795FT plus)

Verwijderd

Als de keuze gaat tussen een Iiyama 19" Flatsquare en een 17" DiamondTron, is DiamondTron die 5 cm. waard als ze in prijs ongeveer gelijk zijn (Mycom) :?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zondag 08 juli 2001 17:33 schreef Raptor het volgende:

[/mierenneukmodus]
Het is Iiyama en niet Liyama |:(
[/end mierenneukmodus]
[mierenneukmodus]
Het is iiyama en niet Iiyama |:(
[/end mierenneukmodus]

And The Only One

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De Sony E400 kost 1300 guldens en heeft mindere specs als de Iiyama VMP 452 die voor 1000 guldens te koop is.

Een SONY trinitron is een andere (lees: betere) trinitron.

Het probleem is dan een pc boer meestal geen Sony & Iiyama (beide) in de winkel hebben.

/dev/null

Verwijderd

Mij bevald de LG Flatron 795 FT Plus heel erg goed.
Geen last van rare dingen ofzo.
Heb deze monitor vanaf begin Januarie.
Heel blij mee, echt mijn aanrader.

Vooral alles is heel duidelijk, ook op 800x600 mijn res.

Succes met je keuse! :)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Geen mensen hier die helemaal weg zijn van die NEC (of er iets over weten?)

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik heb een LG 915FT+ en die draait hier lekker op : 1600x1200 @85hz.

Geen hulplijnen,Flatron,mooi model en goedkoop.

Hij was maar 1250,-

Ik vind 'm zelf beter dan de NEC en Iiyama.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik zou echt voor een sony gaan..

Kan nu wel een hoop critiek over me heen krijgen,maar ik vind Sony beter dan Ilyama.

scherper en rustiger voor je ogen, dit is echt mijn mening, so nobody shoot me.. :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

IDD. SONY.

EIZO is helaas boven je budget vrees ik.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Sony eigenlijk ook al, meer dan 1100 mag het niet kosten eigenlijk.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sony is beter. Maar duurder.
Waarom een Sony kopen? Die Iiyama 452 geeft ook perfect beeld hoor, en zit binnen je budget.

Je moet ook realiseren dat er altijd wel weer wat beters is :) Dus ook na Sony :)
Met andere woorden; je moet je niet laten opruien door sommige tweakers hiero. Voor het verschil met een sony zijn genoeg andere leuke dingen te koop :)

Iedere tweaker wil namelijk zijn eigen merkie aanprijzen :P (ik heb Daewo btw. 8-) )

/dev/null

• Zydell

Zydell

* * * * *

Topicstarter
eerst even een vraagje tussedoor:
Weet iemand (bij Geforce2 kaarten) het verschil tussen en Geforce 2 Ultra, pure, GTS en pro?
Is het verschil tussen deze kaarten alleen de snelheid waarop ze geklokt zijn?

Nu weer over DiamondTron
Als je bijvoorbeeld de volgende monitoren hebt:

NEC MultiSync 95F
19" Dot Trio CRT, 90graden deflection
Dot Clock 240MHz.
(hier staat het volgende bij:
Ultra Flat CRT for absolutely flat image
Less reflections, Better image geometry)

en

NEC MultiSync FE950+
19" DIAMONDTRON(TM) NF aperture gtille CRT
Dot Clock 270MHz.
(hier staat het volgende bij:
Professional CRT with DIAMONDTRON(TM) NF aperture grille absolutely plan and clear picture
New international colour standard sRGB for consistent colour settings and reproduction - state of the art technology for CRTs
Minimum screen reflection

Waarom zou ik dan voor die DIAMONDTRON FE950+ gaan? Ze beweren allebei vlak te zijn, en ik koop geen monitor omdat er een paar wazige lijntjes doorheen lopen.??
Geeft DIAMONDTRON een ander beeld, of het heeft andere voordelen?

Verwijderd

Ik zou altijd gaan voor een diamondtron of trinitron beeldbuis. Deze buizen hebben een andere techniek dan een normale conventionele buis, waardoor het beeld gewoon echt veel contrastrijker en mooier is. Bij de 17 inch versie van deze twee buizen zijn altijd 2 hele dunne, vage lijntjes aanwezig. Dit is nodig voor de stabiliteit. Ik heb zelf een 15 inch ctx trinitron monitor, en die heeft ook zo'n lijntje (15 inch modellen hebben maar 1 lijntje). Ik heb er echt geen last van en je krijgt er een fantastische beeldkwaliteit voor terug.
Echt, ga altijd voor een diamontron of een trinitron beeldbuis. :9~

Verwijderd

Nog even een toevoeginkje wat mijn ervaring betreft; flatrons (ik heb een VM Pro411) geven een veel scherper beeld dan welk 'bolle' beeldbuis ik ook zie... Ik zou persoonlijk nooit meer teruggaan naar bol, al is het maar omdat ik dan direct het idee heb dat ik naar een vissenkom zit te staren.
Pagina: 1