Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Mijn vraag
Om de een of andere reden is het praktisch onmogelijk voor mij om OSS software te compileren op CentOS 7. Dit speelt nu al enkele herinstallaties e.d. dus ik vermoed dat ik ergens iets fout doe. Om de een of andere reden denkt o.a. FreeRDP, Remmina, OpenH264 en ffmpeg dat ik aan het crosscompilen ben voor Android of een ARM CPU. De foutmeldingen die ik krijg zijn allemaal in de strekking van:

code:
1
2
3
4
5
gcc -mcpu=native -march=native -mtune=native -mfpu=neon-vfpv4 -mfloat-abi=hard -Ofast -c -o /tmp/ffconf.aPSLuKft/test.o /tmp/ffconf.aPSLuKft/test.c
gcc: warning: '-mcpu=' is deprecated; use '-mtune=' or '-march=' instead
gcc: error: unrecognized command line option '-mfpu=neon-vfpv4'
gcc: error: unrecognized command line option '-mfloat-abi=hard'
C compiler test failed.

De uitvoer van yum list installed is ook niet heel erg behulpzaam, hier staat niets vreemds in voor GCC, Android, SDK, NDK, ARM en andere zoektermen die ik kan bedenken. Ook tab completion op gcc geeft normale resultaten terug (gcc, gcc-ar, gcc-nm, gcc-ranlib). Waar kan deze waanzin vandaan komen, en wat kan ik doen om dit te laten stoppen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Up-to-date CentOS 7
Supermicro X7DWA-N moederbord
2x Intel Xeon E5420 CPU

Beste antwoord (via Xudonax op 29-07-2017 10:37)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:33
Makkelijk zat. Als je gewoon op x86 zit dan komen die settings echt niet uit de lucht vallen. Waarschijnlijk is CFLAGS in je environment geset?

Kwestie van even greppen lijkt me:

grep -r neon-vfpv4 /etc ~/.bash*

En als dat niet werkt over je hele bestandsysteem..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:33
Makkelijk zat. Als je gewoon op x86 zit dan komen die settings echt niet uit de lucht vallen. Waarschijnlijk is CFLAGS in je environment geset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat wil je compileren en voldoet je systeem wel aan de minimale eisen van gcc versie? Zou zomaar kunnen dat je een te oude compiler hebt. En check ook wat er in de makefile staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Thralas schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:31:

Nu voel ik me heel erg stom... Schijnbaar stonden die flags inderdaad gedefinieerd in mijn .bashrc, welke ik iedere keer van een andere machine haalde. Hartelijk bedankt!