Verwijderde whatsapp chat terughalen, zonder backup.

Pagina: 1
Acties:
  • 143.917 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 951345

Topicstarter
Lieve mensen,
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ben totaal niet technisch ingesteld of iets in die richting. Ben echt zo'n meisje die zich bezig houdt met mode etc. :'(
Ik heb zojuist een whatsapp gesprek per ongeluk verwijderd die heel belangrijk is, met belangrijke foto's en bestanden van o.a. mijn werk, huis, huisdier enzovoort.
Ik drukte dus op 'Raporteer spam en blokkeren' gewoon puur uit nieuwsgiergheid en opeens was mijn hele gesprek (1 gesprek) verwijderd met alle bestanden erbij.
Ik heb nooit back up gemaakt van mijn whatsapp chat, via iCloud of dergelijke. Alleen iTunes maanden geleden.
Is het mogelijk om mijn belangrijke gesprek met een programma terug te halen? :'(
Alvast bedankt -xx-

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-06 05:24
Ik weet niet in hoeverre dit Je helpt. Maar opgeslagen media word doorgaans niet verwijderd als een chat verwijderd word. Al je fotos zijn nog benaderbaar.

Wat betreft de gesprekken. Dan mag je hopen dat de WhatsApp automatische backup aan staat.
Dan zal je WhatsApp Moeten verwijderen en opnieuw installeren. dan vraagt die of je de backup wilt terug zetten. Die is meestal max 24 uur (of max 7 dagen in uitzonderlijke gevallen) oud. Daar zal je gesprek dan nog in zitten. Je zal Dan wel berichten kwijtraken die daarna verzonden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 951345 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:08:
Lieve mensen,
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ben totaal niet technisch ingesteld of iets in die richting. Ben echt zo'n meisje die zich bezig houdt met mode etc. :'(
Ik heb zojuist een whatsapp gesprek per ongeluk verwijderd die heel belangrijk is, met belangrijke foto's en bestanden van o.a. mijn werk, huis, huisdier enzovoort.
Ik drukte dus op 'Raporteer spam en blokkeren' gewoon puur uit nieuwsgiergheid en opeens was mijn hele gesprek (1 gesprek) verwijderd met alle bestanden erbij.
Ik heb nooit back up gemaakt van mijn whatsapp chat, via iCloud of dergelijke. Alleen iTunes maanden geleden.
Is het mogelijk om mijn belangrijke gesprek met een programma terug te halen? :'(
Alvast bedankt -xx-
Wellicht kan degene waarmee je het "gesprek" voerde, jou een kopie sturen van zijn lokale data?

Van lokaal opgeslagen foto's maakt Whatsapp overigens sowieso een (sterk gecomprimeerd) kopie. Los van Whatsapp, zou je het origineel nog gewoon moeten hebben.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks. Hoe gaat dat dan? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn foto's van whatsapp werden sowieso nooit opgeslagen in mijn fotorolletje, alleen in whatsapp waar ik dus nooit een reservekopie van heb gemaakt. Als ik nu een reservekopie maak dan worden alleen waarschijnlijk gesprekken opgeslagen die daar al staan en niet mijn gesprek die ik dus gister verwijderd heb perongeluk..? Ik wilde het nooit verwijderen. Drukte op 'spam en blokkeren' en toen was die vanzelf verwijderd. En waarom ik dat deed, ik zag dat nooit eerder in m'n whatsapp, blijkbaar nieuw na de update en ik ben zo iemand, moet alles uittesten. Whatsapp had even kunnen waarschuwen dat heel mijn gesprek incl. foto's verwijderd zouden worden :(
I feel So dumb right now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

FreakNL

Well do ya punk?

Je beste optie is degene waarmee de chat was contacten. Afhankelijk van zijn telefoon (Android, iOS) kan hij/zij een export maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tests draaien moet je nooit doen op belangrijke gegevens, hoe onbenullig de functie ook lijkt. :P En al helemaal niet als je geen backup hebt. Backups maken is belangrijk, zegt het voort.

Stond WhatsApp’s automatische backup ook uit dan? Die staat standaard AAN namelijk tenzij je die zelf uitzet...
En heb je ook geen recente iTunes backup? :) Dan moet je wel je hele telefoon herstellen geloof ik, maar toch.

Die functie zit overigens al sinds 2015 ofzo ingebouwd. Oo

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreakNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:14:
Je beste optie is degene waarmee de chat was contacten. Afhankelijk van zijn telefoon (Android, iOS) kan hij/zij een export maken...
Kan dat als ik een iPhone heb en de ander een Samsung? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:53:
Tests draaien moet je nooit doen op belangrijke gegevens, hoe onbenullig de functie ook lijkt. :P En al helemaal niet als je geen backup hebt. Backups maken is belangrijk, zegt het voort.

Stond WhatsApp’s automatische backup ook uit dan? Die staat standaard AAN namelijk tenzij je die zelf uitzet...
En heb je ook geen recente iTunes backup? :) Dan moet je wel je hele telefoon herstellen geloof ik, maar toch.

Die functie zit overigens al sinds 2015 ofzo ingebouwd. Oo
I know, helemaal gelijk heb je. Maar ik ben dan weer zo iemand die dingen doet voordat ze nadenkt. Achteraf spijt. Ik ging er niet vanuit dat het hele gesprek (gaat me niet eens om het gesprek, maar de foto's en gegevens) gewist zou worden.
Mijn automatische backup stond altijd op uit. En ik dacht inderdaad ook aan iTunes, dat is een optie maar mijn laatste reservekopie op itunes is ergens in februari 2017 geweest. Ik weet dat het mijn eigen domme fout is, ben me van bewust 8)7 maar daarom vraag ik me dus af op ik die verwijderde gesprek op een ander manier kan herstellen? :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 951345 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Kan dat als ik een iPhone heb en de ander een Samsung? Alvast bedankt.
Maakt niet uit wat jij hebt, gaat erom wat de tegenpartij heeft. Zorg iig dat diegene het gesprek niet wist.

Je gaat het gesprek nooit meer op je telefoon terugkrijgen, maar de tegenpartij kan wel een mooie export maken. Zijn vast tools voor..

Zeker als het alleen om de foto's gaat zou er (met medewerking van de tegenpartij) toch welvanalles mogelijk moeten zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2017 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FreakNL schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Maakt niet uit wat jij hebt, gaat erom wat de tegenpartij heeft. Zorg iig dat diegene het gesprek niet wist.

Je gaat het gesprek nooit meer op je telefoon terugkrijgen, maar de tegenpartij kan wel een mooie export maken. Zijn vast tools voor..

Zeker als het alleen om de foto's gaat zou er (met medewerking van de tegenpartij) toch welvanalles mogelijk moeten zijn?
Oke, dank je wel voor advies! Dan ga ik dat proberen. :) Heb ik tenminste een gedeelte terug denk ik.
Het probleem is dat ik die gesprek al meer dan een jaar heb in mijn whatsapp, vanaf dag 1 eigenlijk al. En de persoon pas sinds april weer. Omdat die telefoon daarvoor kapot was gegaan van d'r, dus heeft die nieuwe telefoon gehaald en whatsapp opnieuw geïnstalleerd. En ik had wel nog alles. Vandaar dat ik nu hopeloos ben.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Maar ja, komt goed hopelijk. In ieder geval bedankt allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7Sins schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 01:28:
Ik weet niet in hoeverre dit Je helpt. Maar opgeslagen media word doorgaans niet verwijderd als een chat verwijderd word. Al je fotos zijn nog benaderbaar.

Wat betreft de gesprekken. Dan mag je hopen dat de WhatsApp automatische backup aan staat.
Dan zal je WhatsApp Moeten verwijderen en opnieuw installeren. dan vraagt die of je de backup wilt terug zetten. Die is meestal max 24 uur (of max 7 dagen in uitzonderlijke gevallen) oud. Daar zal je gesprek dan nog in zitten. Je zal Dan wel berichten kwijtraken die daarna verzonden zijn.
Ik heb die media en foto's nooit opgeslagen in mijn filmrolletje op mijn iPhone. Had het alleen in die whatsapp. Hopelijk snap je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Misschien is er een extractie mogelijkheid op die backup uit Februari. Ik kan daar eens naar kijken, maar pas volgende week.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:10:
Misschien is er een extractie mogelijkheid op die backup uit Februari. Ik kan daar eens naar kijken, maar pas volgende week.
Klinkt goed! Wat houdt dat in? -XX-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1088363

Ook ik heb dat probleem nu.
Bij mij staat back up om 2u s nachts.

Maar back up maken naar Google drive staat nooit . Dus denk ik dat er geen back up wordt gemaakt.

Waarom is dat wel zo belangrijk dan ??

Alleen voor dit geval??

Gr deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 1088363 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:26:
Ook ik heb dat probleem nu.
Bij mij staat back up om 2u s nachts.

Maar back up maken naar Google drive staat nooit . Dus denk ik dat er geen back up wordt gemaakt.

Waarom is dat wel zo belangrijk dan ??

Alleen voor dit geval??

Gr deb
Het is niet handig om een oud topic te kapen vanwege een soortegelijk probleem, zeker niet omdat het in jouw geval om Android gaat in plaats van iOS. Je kunt beter een nieuw topic aanmaken in het juiste subforum, nl. Android-smartphones. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.