OEM, Retail of USB voor 2e hands computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 09:10
Beste tweakers,

Ik heb vanavond mijn eerste build afgerond en ga morgen aan windows beginnen. Nu bestaat mijn PC uit een moederboard, RAM en CPU die ik bij vraag en aanbod heb opgepikt. Maakt het dan nog uit of ik de OEM, retail of USB versie van Windows 10 aanschaf? Of zou het zelfs kunnen dat er nog een OEM versie aan verbonden zit? Zo ja, hoe kom ik daar achter?

Ik ben op de hoogte dat de OEM versie (van ongeveer €20) grijs gebied is en overweeg daarom 1 van de andere te nemen. Ik kan alleen niet zo goed vinden wat het verschil tussen retail en USB is. Ik dacht misschien is retail op een DVD.

Beste antwoord (via Lennert_S op 30-07-2017 17:37)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Gewoon Windows 10 ISO downloaden en installeren, mocht er een licentie aan het moederbord verbonden zijn, dan wordt hij als het goed is automatisch geactiveerd. Overigens kan het natuurlijk Windows 10 Home of Pro zijn, dus ik zou beide gewoon even proberen....en kijken welke mogelijk te activeren is (of niet).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 11:32
Je kan gewoon een OEM aanschaffen hoor. Doe ik tegenwoordig voor ieder systeem waar ik win10 op wil hebben. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lennert_S schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:49:
Maakt het dan nog uit of ik de OEM, retail of USB versie van Windows 10 aanschaf? Of zou het zelfs kunnen dat er nog een OEM versie aan verbonden zit? Zo ja, hoe kom ik daar achter?
Wil je een sociaal wenselijk antwoord? :P

.... Lekker oem nemen. Verschil zit hem puur in de licentie. Product is identiek.
Ik ben op de hoogte dat de OEM versie (van ongeveer €20) grijs gebied is en overweeg daarom 1 van de andere te nemen.
Je bent toch systeembouwer? ;)
Ik kan alleen niet zo goed vinden wat het verschil tussen retail en USB is. Ik dacht misschien is retail op een DVD.
Gewoon de goedkoopste mogelijkheid kiezen. USB sticks en zeker dvd's zijn alleen maar onhandig. De versies die daar op staan, zijn per definitie al achterhaald. Zou gewoon een iso'tje van de Microsoft servers plukken bij een verse installatie. Heb je altijd de nieuwste versie

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ok bedankt. En zou het nog kunnen dat er een licentie aan mijn moederboard verbonden zit? En dat ik die dan weer opnieuw kan downloaden en installeren of werkt het niet zo?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Gewoon Windows 10 ISO downloaden en installeren, mocht er een licentie aan het moederbord verbonden zijn, dan wordt hij als het goed is automatisch geactiveerd. Overigens kan het natuurlijk Windows 10 Home of Pro zijn, dus ik zou beide gewoon even proberen....en kijken welke mogelijk te activeren is (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Ja probeer eerst wat Jack Sparrow zegt.
Bij mij heeft het ge werkt.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Stond er niet op geinstalleerd. Dus heb de pro versie gekocht. Bedankt.
Pagina: 1